اخباراخبار داخلی

سازمان توسعه تجارت به مانع بزرگ ترخیص خودرو تبدیل شده است

مهدی دادفر، دبیر انجمن وارد کنندگان خودرو در گفتگو با خبرگزاری عصر خودرو، ضمن اشاره به مشکلات موجود در زمینه ترخیص خودروهای وارداتی، عنوان کرد با وجود آمادگی گمرک برای ترخیص خودروها، سازمان توسعه تجارت با وارد کنندگان جهت صدور تاییدیه های ثبت سفارش همراهی نمی کند.

هنگامی که وارد کنندگان برای گرفتن استعلام های لازم به این سازمان مراجعه می کنند، سازمان توسعه تجارت آن ها را به حراست وزارت صنعت پاس می دهد، در حالی که حراست وزارت صنعت اعلام کرده است این موضوع ارتباطی به این بخش ندارد و فهرست خودروهای قانونی و غیرقانونی به تفکیک در اختیار وارد کنندگان قرار گرفته است و بر این اساس این امکان وجود دارد که نسبت به ترخیص خودروهای خود اقدام کنند اما در عمل ترخیصی صورت نمی گیرد.

مهدی دادفر عنوان می کند که در حال حاضر 14 هزار دستگاه خودرو در گمرک دپو شده است که از این تعداد، در حدود 6400 دستگاه به صورت غیر قانونی و باقی به صورت قانونی وارد شده اند و طبیعتا نباید مشکلی در زمینه ترخیص آنها از گمرک وجود داشته باشد، اما سازمان توسعه تجارت به صورت روزانه دریافت تاییدیه های مختلفی را لازمه همکاری در جهت ترخیص خودرو می داند و وارد کنندگان را دچار سردرگمی کرده است. به گفته وی، لازم است تا با خودرو همانند باقی کالا ها برخورد شود و واردات این محصول بدون مشکل خاصی صورت بگیرد. همان گونه که مشخص است، در این زمینه نیازمند دستورات قوی تر و محکم تر و تعیین تکلیف وضعیت هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا