هلندی ها رکورد دار خرید خودروهای پلاگین هیبرید شدند

یکشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۷ | 1 نظر

هلندی ها رکورد دار خرید خودروهای پلاگین هیبرید شدند

مدتی می شود که پادشاهی خودروهای دیزل در حال سقوط است و خودروهای پلاگین هیبرید و تمام الکتریکی در حال نفوذ در بازار و در اختیار گرفتن جایگاه دیزل ها هستند. یکی از مهم ترین بازارهای پلاگین هیبرید و تمام الکتریکی، بازار اروپاست. حال بر اساس گزارش منتشر شده توسط سایت insideevs، کشور کوچک هلند در شمال اروپا توانسته رکورد بیشترین میزان فروش خودروهای پلاگین هیبرید در اروپا را از سال 2016 تا کنون به خودش اختصاص دهد.

میزان فروش خودروهای پلاگین هیبریدی در هلند در مدت مشابه دو ساله، 150 درصد افزایش داشته است و اکنون 9.5 درصد از بازار خودروهای هلند در اختیار پلاگین هیبریدی هاست. هلند یکی از سخت گیر ترین کشورها در زمینه قوانین محیط زیستی است و این خبر، یک امید بزرگ برای طرفداران محیط زیست خواهد بود.

اما چه خودروهایی از میان گزینه های پلاگین هیبریدی محبوب تر بوده اند؟ در رتبه های اول، محصولات شرکت آمریکایی تسلا موتورز قرار دارند. پس از آن و با فاصله، نیسان لیف به عنوان یکی خودروی پلاگین هیبریدی پر فروش خودنمایی می کند. گزینه های دیگری همچون بی ام و i3، جگوار E-Pace و هیوندای کونا در رتبه های بعدی قرار دارند.

به گزارش ایسنا،

خودروهای پلاگین هیبریدی که به اختصار PHEV نامیده می شوند، در مقایسه با مدل‌های هیبریدی به باتری‌های قدرتمندتری مجهز شده‌اند بنابراین مسافت قابل پیمایش آن‌ها نیز در حالت تمام برقی بیشتر است.

همانطور که از نام اینگونه خودروها مشخص است، باتری‌های بکاررفته در آن قابلیت شارژ شدن با برق شهری در منزل یا ایستگاههای شارژ مخصوص این خودروها را دارند. در صورتی که باتری ظرفیتش رو به اتمام باشد، موتور الکتریکی در کنار پیشرانه های بنزینی کار خواهد کرد.

از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین نمونه خودروهای پلاگین هیبریدی می‌توان به شورولت ولت و بی ام و آی۳ اشاره کرد که علاوه بر تامین اصلی انرژی توسط موتور الکتریکی، آلایندگی بسیار کمی را برای محیط زیست ایجاد خواهد کرد.

از بزرگترین مزایای خودروهای پلاگین هیبرید می‌توان به عدم نگرانی کاربران برای اتمام شارژ باتری بکاررفته در آن است.


1 دیدگاه

  1. رضا | مهر 22, 1397 | لینک نظر

    کشور ما هم هنوز سمند و پارس و….تولید می کند که دو برابر میانگین جهانی
    مصرف سوخت دارند و اقایان می گویند چرا اینقدر مصرف سوخت در کشور
    بالاست تا بهانه ای برای گران کردن قیمت سوخت باشد!!