اخباراخبار داخلی

تغییر نرخ کرایه کامیون ها به تن بر کیلومتر

صبح روز شنبه و در جریان جلسه شورای عالی ترابری کشور، تغییر نرخ کرایه خودروهای سنگین به شیوه تن بر کیلومتر که پیش از آن توسط سازمان راهداری کشور پیشنهاد شده بود، تصویب گردید و وارد فاز اجرایی شد. این قانون هزینه های خودروهای سنگین را به دو بخش ثابت و متغیر تقسیم می کند که هزینه های ثابت با توجه به نوع خودرو تعیین می شود و مواردی همچون  بیمه بدنه، بیمه شخص ثالث، عوارض سالانه خودرو، دستمزد راننده و کمک راننده را در بر می گیرد. خودروهای سنگین در این قانون به هفت نوع مختلف تقسیم شده اند.

در قسمت هزینه های متغیر نیز عمدتا تمرکز بر لوازم مصرفی این خودروها صورت گرفته و برای جلوگیری از افزایش قیمت لجام گسیخته مواد و محصولات به واسطه افزایش نرخ کرایه خودروهای سنگین، وزارت صنعت اقدام به توزیع لاستیک و قطعات یدکی با قیمت مناسب می نماید. محموله هایی که توسط خودروهای سنگین می توانند حمل شوند نیز به هفت دسته تقسیم شده اند و کرایه آنها بسته به نوعشان، بر اساس حمل یک تن بار در هر کیلومتر پیمایش تعیین خواهد گردید.

لازم به ذکر است روند اعتراضات رانندگان کامیون و خودروهای سنگین از اوایل امسال به صورت جدی پیگیری می شد و طی چند مرحله اعتصابات، آن ها توانستند خواسته های خود را به مرحله اجرا در آورند. امید است با توجه بیشتر مسئولان امر، شرایط کاری این رانندگان زحمت کش و عزیز بهبود یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا