اخباراخبار خارجی

حذف و کاهش یارانه خرید خودروهای پاک در بریتانیا

اختصاص یارانه برای خرید خودروهای پاک (هیبریدی و الکتریکی) یک امر معمول در کشورهای اروپایی و به خصوص بریتانیا محسوب می شود و بسیاری معتقدند این تصمیم دولت ها، نقش مهمی در کاهش آلودگی هوای این کشورهای صنعتی داشته است. حال دولت بریتانیا در اقدامی شتاب زده، خبر از حذف و کاهش یارانه خرید خودروهای تمام الکتریکی و هیبریدی داده است که موجب واکنش شدید طرفداران محیط زیست در این کشور شده است.

خودروهای الکتریکی و هیبریدی معمولا با قیمت بیشتری نسبت به انواع بنزینی و دیزلی به فروش می رسند و محدوده برد نمونه های تمام الکتریکی در مقایسه با انواع درون سوز به طرز محسوسی پایین تر است. به همین دلیل نیاز است تا با اعمال مشوق هایی، خریداران را وادار به تهیه این محصولات کرد. طرح دولت بریتانیا برای افزایش استفاده از خودروهای پاک از سال 2011 و با اعمال یارانه ها آغاز شد.

حال دولت ادعا می کند که در طی این سالها، استفاده از خودروهای پاک به امری معمول در میان مردم تبدیل شده است و دیگر نیازی نیست با اعمال مشوق های ویژه، آن ها را وادار به خرید این محصولات کرد. تا کمتر از یک ماه دیگر این قانون تغییر خواهد کرد و در این قانون، یارانه مربوط به خودروهای پلاگین هیبریدی کاملا حذف شده و یارانه خودروهای تمام برقی نیز به ۳ هزار و ۵۰۰ پوند کاهش پیدا می کند.

به گزارش ایسنا، راب لیندلی – مدیرارشد میتسوبیشی در بریتانیا – که یکی از محبوب‌ترین و بهترین خودروهای پلاگین هیبریدی (میتسوبیشی اوتلندر) را در بازار این کشور عرضه کرده است، در این خصوص اظهار کرد: توقف حمایت دولت بریتانیا از پاک ترین محصول بازار خودروی جهان بسیار مایوس کننده است و ما بعنوان تولیدکننده پرچمدار خودروهای  پلاگین هیبریدی هنوز امیدواریم که در آینده با کاهش مالیات و افزایش اختصاص یارانه، بازار فروش محصولاتی این چنینی و پاک همچنان رو به رشد و شکوفایی باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا