اوپل نیز تحت بازرسی دولت آلمان قرار گرفت

چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۷

اوپل نیز تحت بازرسی دولت آلمان قرار گرفت

گویا بحث رسوایی در مورد انتشار میزان آلایندگی خودروهای دیزلی آلمانی به شرکت اوپل نیز رسیده است و به گزارش ایسنا، گروهی از بازرسان و ماموران ویژه در آلمان دفتر این شرکت خودروسازی را مورد بازرسی قرار داده اند.

نخستین بار در سال 2015 میلادی بود که پرونده رسوایی فولکس واگن برای تقلب در میزان انتشار گازهای آلاینده خودروهای دیزلی منتشر شد. پس از انتشار این خبر، فولکس واگن دیون سنگینی پرداخت کرد، برخی از اعضای آن بازداشت شده و به دادگاه کشیده شدند، خودروهای بسیاری فراخوان شدند و هنوز تبعات آن ادامه دارد.

پس از این موضوع، خبرگزاری های آلمان از تشکیل یک باند مافیایی در میان خودروسازان آلمانی خبر دادند که به صورت سازمان یافته مانع توسعه فناوری های کاهش دهنده میزان آلایندگی خودروهای دیزلی می شد. پس از تحقیق و تحفص های طولانی از شرکت های مرسدس بنز و بی ام و، حال نوبت به دیگر خودروساز آلمانی، اوپل رسیده است تا در جریان ماجرای دیزل گیت مورد بازرسی دولت آلمان قرار گیرد.

عمده تحقیقات بازرسان در این مجموعه تحقیقات، در مورد نرم افزارهایی است که میزان انتشار آلاینده ها را مدیریت کرده و گزارش می دهند. بنابر یافته ها، شرکت اوپل تاکنون این نرم افزارها را بر روی مدل های دیزلی اینسیگنیا، زافیرا و کاسکادا نصب کرده است. این در حالی است که شرکت اوپل هرگونه دست داشت در جریان دیزل گیت را رد کرده است.


بدون دیدگاه