محصولات جگوار از دهه آینده میلادی تنها به صورت الکتریکی عرضه خواهند شد

پنجشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۷

محصولات جگوار از دهه آینده میلادی تنها به صورت الکتریکی عرضه خواهند شد

صاحبان دو کمپانی جگوار و لندروور تصمیم گرفته اند که خودروهای ساخت این دو برند انگلیسی، از دهه آینده میلادی تنها به صورت تمام الکتریکی عرضه شود. مهم ترین گام در اجرای این برنامه، به گفته آن ها افزایش قابل توجه برد خودروهای الکتریکی است، تا بتوانند از این لحاظ با محصولات دیزلی و بنزینی برابری کنند. مدت زمان دستیابی به این هدف، زمانی بین پنج تا هفت سال برآورد شده است.

مطابق این برنامه، جگوار قصد دارد تا با ارایه یک سدان لوکس کاملا الکتریکی که قرار است تا دو سال دیگر جایگزین مدل XJ شود، تولیدات پورشه و تسلا مدل اس را به چالش بکشد. البته جگوار در این مسیر تنها نبوده و تولیدات لوکس مرسدس بنز و بنتلی نیز به صورت تمام الکتریکی با آلایندگی صفر به تولید خواهند رسید. این تصمیم جگوار باعث می شود تا شرکت در مناطقی که قوانین سخت زیست محیطی دارند، به فروش خوبی دست پیدا کند. این محصولات می توانند در فضاهای انبوه شهری تردد کند، مالیات آلایندگی ندارند و مناسب کار برای آژانس های مسافربری و رانندگان خصوصی هستند.

مطابق این برنامه ها، دو مدل XE و XF فعلی نیز در سال 2023 به پایان عمر خود می رسند و باید منتظر عرضه نسخه های تمام الکتریکی آن ها از سوی این شرکت باشیم. برآورد می شود جگوار در صورت موفقیت در این برنامه، بتواند سالیانه سه میلیون خودرو را به فروش برساند و عرضه این خودروها با اندکی سود در خرده فروشی ها، به کسب و کار جگوار کمک شایانی خواهد کرد.


بدون دیدگاه