اخباراخبار خارجیاخبار داخلیچینیخودروهای آتی بازارمدیران خودرو

ام وی ام جدید برای بازار ایران + جزئیات و تصاویر

در طی هفته های گذشته، تصاویری از یک کراس اوور استتار شده منتشر شده بود و گمانه زنی های مختلفی در مورد ماهیت این خودرو در سایت های خبری صورت گرفته بود. با این وجود، سبک چراغ ها و جلو پنجره خودرو، این اعتقاد را در بینندگان قوی می کند که این محصول، یک خودروی احتمالی از برند چری است. پیش از این نیز مدیران این شرکت خبر از عرضه ام وی ام جدید در بازه زمانی کوتاه مدتی داده بود که به ایجاد این حس کمک می کند.

محصولات چری در بازارهای مختلفی از جمله روسیه و مصر به صورت گسترده عرضه می شود و همانند کشورمان، نام های مختلفی برای محصولات در نظر گرفته می شود. چری تیگو4 یا تیگو 5X جدید نیز قرار است به عنوان محصولی از خانواده ام وی ام، با نام ام وی ام X55 به بازار عرضه شود. با نگاهی به ظاهر کلی خودرو، می توان دریافت که چری در حرکتش به سمت جهانی شدن، اصول طراحی مشترک را بر روی تمامی محصولاتش اعمال می کند که نکته ای مثبت برای شناسایی برند خواهد بود.

 

 

آن چه در طراحی داخلی این خودرو به وضوح مشخص است، بهره گیری از اصول طراحی داخلی جدید همانند محصول لوکس تر، چری تیگو7 بوده و با توجه به تجربه موفقیت آمیز این محصول در ایران، می توانیم این گزینه را یک فاکتور مثبت برای چری تیگو4 یا ام وی ام X55 دانست. سبک و سیاق طراحی کلی خودرو در داخل و خارج را، می توان تلاشی از این شرکت چینی برای ارایه یک کراس اوور اسپرت و در عین حال جمع و جور، نظیر محصولات رنو یا فورد دانست.

در حال حاضر علاوه بر موتور دو لیتری تنفس طبیعی، می توان این خودرو را در برخی بازارها با موتور 1.5 لیتری توربوشارژر نیز سفارش داد و مطابق رسم چری، جعبه دنده در نظر گرفته شده برای این محصول از نوع CVT است، هر چند امکان دارد در مدل های مربوط به سال آتی میلادی، جعبه دنده های مدرن تری برای خودروهای چری از جمله چری تیگو4 در نظر گرفته شوند.

اما چرا خودروهایی که تحت عنوان ام وی ام X55 در حال تست و بررسی در جاده های ایران دیده می شدند، هیچ گاه شانس حضور در خط تولید مدیران خودرو را پیدا نکردند؟ دلیل اصلی این اقدام، عرضه تیگو4 به صورت فیس لیفت توسط شرکت چری است و مدیران خودرو از آنجایی که همواره محصولات را به صورت بروز عرضه می دارد، تصمیم به عرضه این محصول در نمونه فیس لیفت گرفته است و جهت جلوگیری از انتشار چهره اصلی، از پوشش های استتار استفاده کرده است. همانطور که انتظار می رود، این محصول گران تر از ام وی ام X33 خواهد بود.

با توجه به افزایش قیمت شدیدی که در مورد خودروهای وارداتی رخ داده است، می توان امیدوار بود اگر مدیران خودرو ام وی ام X55 را با سطح خوبی از امکانات ایمنی و رفاهی روانه بازار کند، به موفقیت های بسیاری دست خواهد یافت.

6 دیدگاه

  1. چرا محصولات بی کیفیت چینی با رنو یا فورد قیاس میکنید در خوشبینانه ترین شکل ممکن محصولات چینی با انواع وطنی و خود چینی ها قابل مقایسه هستند نه بیشتر چری با ساخت این محصولات و ادامه ندادن تولید تیگو 5 در واقع به مشتری که بابت تیگو پول پرداخت کرده و هزینه کرده بود دهن کجی کرد تاریخ انقضای محصولات چینی بسیار پایینه و این برای مشتری ایرانی زیاد جالب نیست چه آنکه برای فروش مدل دست دوم هم با مشکلات فراوانی روبرو میشن دارندگان خودروی چینی

    1. خب آخه ی چیزی بگو بگنجه ……. ببین چقدر پول میدی تا چقدر آش گیرت بیاد. بدون عوارض گمرکی هم حساب کنی بین قیمت محصولات چینی تو این رنج با اون محصولات اروپایی چندین هزار دلار فاصله است.

  2. تقریبا شبیه ایکس 22 هست که ارتقا پیدا کرده البته به پا یلبفان 820 نمیرسه کیفیت و زیباییش

    1. تا اونجایی که سایت چری و سایت های دیگه نوشتن پلتفرمش همون پلتفرم تیگو 7 هستش. پس نمیتونه ارتقا یافته اون باشه. ی محصول جدا و جدید هستش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا