مدیر عامل کارمانیا در نشست رسانه ای مطرح کرد: مشکلات ما ناشی از خود تحریمی هاست

دوشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۷

مدیر عامل کارمانیا در نشست رسانه ای مطرح کرد: مشکلات ما ناشی از خود تحریمی هاست

روز گذشته، مدیر عامل کارمانیا، پویا سالاری شریف، در یک نشست خبری با خبرنگاران حضور پیدا کرده و به سوالات آنان پاسخ داد. او در ابتدای صحبت هایش، با اشاره به مشکلات زیاد صنعت خودرو که حیات این حوزه را به خطر انداخته است، خود تحریمی را عاملی بسیار پر رنگ از تحریم های خودروسازی خارجی دانست. وی مشکلات در خصوص تاخیر تحویل خودرو به مشتریان را به عوامل خارجی نسبت داد و گفت: در مورد محصولاتی که با تاخیر به دست مشتریان می رسند، ما ملزم به پرداخت جریمه به مشتریان هستیم. وی با اشاره به زمان بر بودن تامین ارز از بازار ثانویه، تاکید کرد نباید این سختی ها باعث شوند که از اجرای وظیفه خود کوتاهی کنیم و صنعت ما باید فعال بماند.

 

تحویل خودروهای تاخیر خورده

یکی از مهم ترین سوال های پرسیده شده، مربوط به تحویل محصولات این شرکت بود که مدتی می شود به دلیل مشکلات گمرکی و افزایش نرخ ارز و بخشنامه های مالی متعدد و سردرگم کننده، با تاخیر مواجه شده است. در این رابطه پویا سالاری شریف، عنوان کرد که محموله های CKD مربوط به بی وای دی S6 به تازگی برای مونتاژ بدست ما رسیده اند و تولید بی وای دی F3 نیز به زودی از سر گرفته خواهد شد. وی در مورد تحویل پرچم دار محصولات بی وای دی در ایران، یعنی بی وای دی S7 ، ضمن اشاره به تاخیر قطعی در تحویل خودروها، قول داد تحویل این سفارشات در پاییز آغاز گردد.

 

برنامه های آینده

داخلی سازی همواره از مسائلی بوده است که مورد تاکید خودروسازان و وزارت صنعت بوده است و کارمانیا نیز در این مسیر حرکت می کند. این شرکت برنامه دارد تا خط رنگ را با سرمایه گذاری 35 میلیارد تومانی راه اندازی کند تا علاوه بر بالا بردن اشتغال، میزان تولید خود را به صد هزار دستگاه در سال برساند. از سوی دیگر، داخلی سازی شصت درصدی بی وای دی F3 و تولید قطعاتی نظیر شیشه ها و اگزوز برای بی وای دی S6، از اقدامات انجام شده این شرکت تا کنون برای افزایش سهم داخلی سازی محصولات مونتاژی خود بوده است.

 

کانال های مالی و حمل و نقل و خود تحریمی

پویا سالاری شریف در بخش دیگری از سخنانش، عنوان کرد کانال های مالی ما با شرکت اصلی در چین برقرار است و بی وای دی تابع دستورات دولت مرکزی چین می باشد. وی با اشاره به مشکلات حمل و نقل در کشور، از سرمایه گذاری این شرکت بر روی حمل و نقل ریلی خبر داد که نسبت به حمل و نقل جاده ای گران تر و زمان بر تر خواهد بود. وی در پایان این نشست خبری، باز هم به تحریم های داخلی اشاره نمود و تعدد بخشنامه ها در عین متناقض بودن آن ها را یک ایراد اساسی عنوان کرد. از سوی دیگر این مدیر از بی برنامگی وزارت صنعت گلایه کرد، امری که در طی ماه های گذشته صدای بسیاری از مدیران صنایع خصوصی را در آورده و همین موارد موجب ایجاد فشار هایی بر این وزارت خانه شده بودند.


بدون دیدگاه