گردشگری

نگاهی به مقاصد گردشگری ایالت هسن آلمان

افرادی که به آلمان سفر می کنند، نمی توانند به راحتی بازدید از ایالت هسن را رها کنند. این ایالت با ترکیب منحصر به فرد از مقاصد گردشگری افسانه ای، طبیعت و شهر بزرگ فرانکفورت که کلان شهر بانک ها نامیده می شود، گردشگران زیادی را هر ساله به خود جذب می کند.

 

1- بناهای کهن و معماری قدیمی

در ایالت هسن آلمان، حدود 400 هزار بنا و خانه با شکل و شمایلی قدیمی وجود دارد که به طور پیوسته بازسازی و مرمت می شوند تا ماندگاری آن ها تضمین یابد. اکثر این بناها نمایی از سبک معماری قرون وسطی هستند و از الوار چوب، ماسه و گل در ساخت آنها استفاده شده است. بسیاری از این بناها برای میزبانی از گردشگران توسعه داده شده اند.

در ایالت هسن حدود ۴۰۰ هزار بنا و خانه با معماری کهن وجود دارد که پیوسته برای ماندگاری‌شان مرمت و بازسازی می‌شوند. این بناهای مستحکم که گواه هنر و صنعت دوران قرون وسطی هستند، از الوار و گِل ـ ماسه ساخته شده‌اند. بازدیدکنندگان و گردشگران می‌توانند در برخی از این بناها، مانند بنای گیلده‌هاوس در میدان بازار شهر فریتسلار، شبهای‌شان را در آرامش به صبح برسانند.

 

2-ایالت برادران گریم

برادران گریم سهم بزرگی در حفظ فرهنگ آلمانی دارند که با جمع آوری 86 افسانه و داستان فولکلور آلمانی، از جمله زیبای خفته، به جمع مشاهیر آلمان و جهان پیوستند. دستور زبان و لغت نامه زبان آلمانی نیز توسطظ این دو برادر تالیف شده است.

«یاکوب و ویلهلم گریم» با جمع‌آوری ۸۶ قصه و افسانه فولکلور از جمله «کلاه قرمزی» و «زیبای خفته» به جمع مشاهیر جهان پیوستند. این متولدین شهر هانائو بعدها متاثر از انقلاب ۱۸۴۸ به شهر ماربورگ رفته و در آنجا در رشته زبان‌شناسی به تحصیل پرداختند. از دیگر آثار این دو برادر می‌توان به دو اثر دیگر، دستور زبان و لغت‌نامه آلمانی، اشاره کرد که گریم‌ها در شهر کاسل آلمان به انجام رساندند.

 

3-چشم اندازهای طبیعی فوق العاده

ایالت هسن جاذبه های طبیعی زیبایی دارد و یکی از بهترین جاذبه های طبیعی آن، پارک جنگلی کلروالد است که در شمال این ایالت قرار دارد. حدود یک قرن پیش، یکی از بزرگترین سدهای آلمان با طول 27 کیلومتر در این منطقه بنا شد که همچنان مورد علاقه بازدید کنندگان است. جنگل اودن، رشته کوه رون و کوه 950 متری واسرکوپه از دیگر جاذبه های طبیعی این ایالت هستند.

ایالت هسن به دور از طبیعت نیست. جنگل‌های وحشی آن، همانند پارک جنگلی کلروالد ـ ادرزه در شمال ایالت هسن، می‌توانند همچنان به حیات خود ادامه دهند. حدود یک‌قرن پیش یکی از بزرگ‌ترین سدهای آلمان به طول ۲۷ کیلومتر در اینجا بنا شد. در جنوب این ایالت جنگل اودن، در غرب آن تانوس و در شرق آن رشته‌کوه‌های رون و بلندترین کوه ایالت هسن به نام واسرکوپه به ارتفاع ۹۵۰ متر قرار دارد.

 

4-پایگاهی برای هنر معاصر

هر پنج سال یکبار در شهر کاسل در این ایالت، نمایشگاه جهانی هنر معاصر برگزار می گردد و شهرداری کاسل، برخی از این آثار را خریداری کرده و در پارک کارلسوا قرار می دهد که از زیباترین و منحصر به فرد ترین پارک های آلمان است.

«دوکومنتا»، مهم‌ترین نمایشگاه جهانی هنر معاصر، هر پنج سال یکبار در شهر کاسل برگزار می‌شود. هر بار این شهر برخی از این آثار هنری را خریداری می‌کند، مانند این مجسمه برنزی را که گرداله‌ای از سنگ خارا بر آن سوار است. این درخت مصنوعی اثر جوزپه پنونه در حاشیه پارک کارلسوا قرار گرفته که یکی از زیباترین پارک های کشور آلمان است.

 

5-آبشاری به سبک باروک

پارک سنگی ویلهلمزهوهه که در شهر کاسل قرار دارد، دارای یک آبشار سنگی به سبک باروک است که در سال های آغازین سده هجده میلادی ساخته شده و شامل یک آبشار پلکانی، مجسمه هرکول و یک قصر است. این اثر در سال 2013 به عنوان میراث جهانی یونسکو شناخته شد و بازدیدکنندگان می توانند به صورت پیاده، به آن دسترسی داشته باشند.

از بالای این شیب سنگی طبیعی۳۵۰ هزار لیتر آب به شکل آبشاری پلکانی با آهنگی موزون روان می‌شود و بازدیدکنندگان نیز می‌توانند پای پیاده با آن همراه گردند. پارک سنگی «ویلهلمزهوهه» در شهر کاسل در سال ۲۰۱۳ به عنوان میراث جهانی یونسکو شناخته شد. این باغ که اثری هنری است با آبشار پلکانی‌اش و مجسمه هرکول و قصری که در بلندی آن قرار دارد، در آغاز قرن ۱۸ در این مکان ساخته شد.

 

6-بازمانده هایی از امپراتوری روم

ویرانه‌های باستانی باد هرسفلد بزرگترین مجموعه ای است که از کلیسای رومی در جهان باقی مانده و از این نظر، به ایالت هسن اعتباری جهانی بخشیده است. این مکان در تابستان پذیرای جشنواره های گوناگونی است و معمار مشهور، فرای اوتو، یک سقف متحرک طراحی کرده که در مدت زمان کوتاهی می تواند تماشاگران و بنا را از گزند باد و باران مصون نگه دارد. ظرفیت این مجموعه، 1600 نفر است.

ویرانه‌های باستانی باد هرسفلد به عنوان بزرگترین ویرانه‌های باستانی کلیسای رومی اعتبار جهانی دارد. از این مکان هر تابستان برای برگزاری جشنواره‌ها استفاده می‌گردد. فرای اوتو، معمار آلمانی که به خاطر طراحی سقف استادیوم المپیک مونیخ مشهور شد، برای ویرانه‌های کلیسا نیز سقف متحرکی ساخت که می‌تواند در دقایقی اندک هزار و ۶۰۰ تماشاگر را از گزند باد و باران مصون نگه دارد.

 

7-ازدواج و هنر نو

در شهر دارمشتات در ایالت هسن، بنایی به نام ماتیلدن‌هوهه قرار دارد که شکل دستی رو به آسمان دارد. در سال 1900 در این مکان گردهمایی از هنرمندان تشکیل شد که معرف هنر نو در آلمان محسوب می شوند. این بنا به عنوان نماد شهر دارمشتات، به بزرگترین حامی گروه هنر نو، ارنست لودویک فون هسن اهدا شده و اکنون میزبان 500 زوج در سال است که می خواهند مراسم ازدواج خود را در این بنا، برگزار کنند.

در بنای ماتیلدن‌هوهه در شهر دارمشتات که به شکل دستی رو به آسمان ساخته شده سالانه ۵۰۰ مراسم عقد ازدواج برگزار می‌شود. در حوالی سال ۱۹۰۰ در این مکان گروهی از هنرمندان تشکیل شد که هنر نو (Art Nouveau) را در آلمان معرفی کرد. بزرگ‌ترین حامی این گروه «ارنست لودویک فون هسن» بود که این نماد شهر دارمشتات به او تقدیم شده است.

 

8-چشمه های آب معدنی

مرکز ایالت هسن، شهر ویسبادن است که به دلیل وجود آب معدنی و چشمه های آب گرم، شهرت پیدا کرده است. این منطقه از قرن نوزدهم به منطقه ای برای استراحت و آب درمانی تبدیل شده است و نخستین مشتریان آن، اعیان و اشراف روسیه بودند. این شهر هم اکنون دارای بیشترین تعداد بناهای ستون دار در اروپاست. این شهر مکانی مناسب برای تفریح و استراحت در اروپا شناخته می شود.

ویسبادن، مرکز ایالت هسن، به لطف آب‌های معدنی و چشمه‌های آب گرم از قرن ۱۹ بدین‌سو به منطقه‌ای برای استراحت و درمان مشهور شده است. بیش از همه، اعیان و اشراف روسیه بودند که قدر گشت‌وگذار در این شهر را می‌دانستند که دارای بزرگ‌ترین بناهای ستون‌دار در اروپاست.

 

9- موزه ای از آثار حقیقی و دیجیتال

در شهر فرانکفورت در این ایالت، موزه اشتدل قرار دارد که خود را با نوآوری های عصر دیجیتال، همگام ساخته و بازدید کنندگان می توانند آثار این موزه را از طریق آنلاین، فراخوانی کنند. یکی از مهم ترین آثار این موزه، نقاشی پایه میز است که گوته را در منطقه کامپانیا در ایتالیا به حالت نشسته نشان می دهد. این موزه در سال 2015، دویست مین سالگرد تاسیس خود را جشن گرفت.

موزه اشتِدل در فرانکفورت، موزه‌ای کلاسیک برای نمایش آثار هنری است که در سال ۲۰۱۵ دویستمین سالگرد تاسیس خود را جشن گرفت. این موزه خود را با عصر دیجیتال هماهنگ کرده است. تابلوی نقاشی معروف «پایه میز» که گوته را در حالت نشسته در منطقه کامپانیا در ایتالیا نشان می‌دهد، در اینجا نه تنها به دیوار موزه آویخته شده، بلکه می‌توان آن را مانند دیگر شاهکارهای هنری موزه از طریق آنلاین نیز فراخواند.

 

10-آسمان خراش های رودخانه ماین

شهر فرانکفورت که یکی از مراکز مالی اروپاست، در حاشیه رود ماین قرار گرفته و بزرگترین شهر ایالت هسن به شمار می رود. در این شهر بیش از 500 آسمان خراش قرار دارد که ارتفاعی بیش از 60 متر دارند. دفتر بانک مرکزی اروپا، با ارتفاعی 185 متری، به عنوان پدیده ای جذاب در چشم انداز این شهر در شرق فرانکفورت خود نمایی می کند. برخی افراد نیز این ساختمان را به یک تخته سنگ بزرگ تنها تشبیه می کنند.

در شهر فرانکفورت، بزرگترین شهر ایالت هسن، بیش از ۵۰۰ ساختمان وجود دارد که ارتفاع‌شان بیش از ۶۰ متر است. کمی دور از مرکز و در شرق این شهر آسمان‌خراشی به ارتفاع ۱۸۵ متر به چشم می‌خورد که دفتر بانک مرکزی اروپا در آن واقع است. منتقدان این آسمان‌خراش آن را چون تخته سنگی تنها می‌بینند و دیگران آن را پدیده‌ای جذاب در افق آسمان فرانکفورت.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا