اخباراخبار داخلی

تولید عظیم خودرو،فوتون ساوانا تحویل مشتریان شد

شرکت عظیم خودرو به عنوان یکی از جدیدترین تولیدکنندگان خودرو در کشور با بیش از یک دهه تجربه و سابقه که با سرمایه 35 میلیون دلاری در شهر بروجرد خط تولید دایر کرده است خودروی شاسی بلند فوتون ساوانا را طی مراسمی تحویل مشتریان داد.

شرکت عظیم خودرو در سال 1381 تاسیس شده که سابق بر این به فعالیت در حوزه لیزینگ خودرو می پرداخته است و از 3 سال گذشته با خرید سایت تولیدی شرکت زاگرش خودرو (تولیدکننده محصولات پروتون مالزی) در شهر بروجرد استان لرستان با هدف ایجاد حمایت از تولید ملی و اشتغال زایی برای جوانان و متخصصین کشور پا به عرصه تولید خودرو گذاشته است.

در مراسم عصر روز سه شنبه مورخ 15 آبان 1397  كه با حضور مشتریان، اصحاب رسانه و مدیران و پرسنل شرکت عظیم خودرو در محل ساختمان مرکزی آن واقع در جاده مخصوص برگزار شد، رضا عظيمي مالک شركت عظيم خودرو گفت: هر چند وقفه هايي در روند حركت رو به رشد ما به سمت توليد ايجاد شد كه ناخواسته و تابع شرايط مختلف بود، اما خوشبختانه امروز به دستاوردهاي خوبي در مسير توليد رسيده ايم و با توجه به شرايط كشور و نياز بازار توان افزايش توليد و رسیدن به 2 تا ٣ هزار دستگاه در سال براي فوتون ساوانا را داريم.

عظیمی افزود: با شرکا و برندهای خارجی ديگر نيز برنامه هايي داريم كه در زمان مناسب در مورد آنها صحبت مي كنيم. اکنون زمان حضور فوتون ساوانا  در بازار ایران است که خودرویی مطلوب برای به کار گیری در ناوگان پلیس راه و ارگانهای مختلف در بازار ایران به حساب می آید و در این راه آماده ارائه خودرویی متفاوت و با شرایطی مطلوب می باشیم.

وی ادامه داد: با گذشت زمان، حضور این خودرو در بازار این ادعا را ثابت می‌کند خودرویی بسیار کیفی بوده که بهترین قطعات ممکن بر روی آن استفاده شده است.

در همین راستا مهندس بابک وطن خواه مدیرعامل شرکت صنایع تولیدی عظیم خودرو گفت: برای سال آینده ظرفیت 15 هزار خودروی هن تنگ و2 هزار دستگاه فوتون ساوانا در کارخانه خودور سازی این شرکت در بروجرد وجود خواهد داشت که درصدد به نتیجه رسیدن این امر هستیم.

مهندس بابک وطن خواه افزود: توان تولید خودروی فوتون ساوانا درهر ساعت 5/3 دستگاه و خودوری هن تنگ 10 دستگاه درساعت می باشد و با تکمیل خط تولید هن تنگ سالانه امکان تولید ظرفیت 50 هزار دستگاه خودوریی برای فوتون ساوانا وهن تنگ در شرکت صنایع تولیدی عظیم خودرو تولید وجود خواهد داشت.

همچنین وی با اشاره به اینکه در سال 98 خودروی هندی ماهیندرا به خطوط تولید اضافه خواهد شد، بیان کرد: تا پایان سال جاری تعداد 250 نفر اشتغال زایی در شرکت ایجاد می شود که در صورت تکمیل ظرفیت نهایی این میزان تا یک هزارو 200 نفر هم افزایش می یابد.

وطن خواه اضافه کرد: هم اکنون 30 کارشناس از شرکت هن تنگ در حال نصب خط تولید هستند که تا اواخر آذرماه خط تولید خودروی هن تنگ آماده مونتاژ خواهد شد و تا سه ماه آینده به افزایش تولید خواهد رسید.

وی ادامه داد: در حال حاضر خودوری فوتون ساوانا با آپشن های به روز گران ترین خودروی تولید در داخل کشور است و با توجه به اینکه قطعات استفاده شده در خوردوهای تولیدی به روز و استاندار جهانی در صنعت خودرو دارند در آینده ای نزدیک تولیدات این شرکت حضور خود را در بازار ثابت خواهند کرد.

مدیرعامل شرکت صنایع تولیدی عظیم خودرو افزود: همه مجوزهای لازم برای تولید خودروها اخذ شد و شرکت عظیم خودرو تنها تولید کننده خودروی فوتون ساوانا در بازار ایران خواهد بود.

در ادامه ی برنامه عقیل مصطفایی معاونت بازاریابی و فروش هلدینگ عظیم خودرو به قیمت نهایی ساوانا اشاره داشت و گفت: فوتون ساوانا 374 میلیون تومان قیمت گذاری شده است که برای مشتریان سری اول 10 میلیون تومان تخفیف مدیریتی همراه با عودت مابه التفاوت نرخ ارزی به مبلغ حدود 26 میلیون و 700 هزار تومان لحاظ شده است که البته سود مشارکت و دیرکرد نیز به مشتریان این مرحله تعلق گرفته و جزو کسورات قیمت قرار گرفته است.

فوتون ساوانا از یک موتور 2 لیتری توربوشارژ شده 4 سیلندر با فن آوری پاشش مستقیم سوخت بهره GDI می برد و توانایی تولید حداکثر قدرت 214 اسب بخار در حداکثر دور 5500 rpm و 320 نیوتن متر گشتاور در بازه دور موتور 1750 تا 4500 rpm را دارد، این شاسی بلند با یک جعبه دنده ی 6 سرعته اتوماتیک ساخت شرکت ZF آلمان عرضه می شود.

ساوانا دارای استاندارد آلایندگی یورو 5 بوده و دارای مصرف سوخت مدل دنده اتوماتیک 9.8 لیتر می باشد، همچنین این خودرو یک شاسی بلند چهارچرخ متحرک است و از سیستم اختصاصی این شرکت با نام TOD 4WD استفاده می کند.

ابعاد کلی این خودرو نیز به ترتیب طول، عرض و ارتفاع معادل: 4830،1910،1885 mm می باشد و وزن آن نیز برای مدل اتوماتیک 1990 kg است و ظرفیت سرنشینان این شاسی بلند نیز 7 نفر و حجم باک آن نیز معادل 75 لیتر می باشد.

رینگ چرخ های آلومینیومی با سایز 265/65R17 برای این خودرو در نظر گرفته شده و از سایر امکانات و تجهیزات این خودرو نیز می توان به: استارت کلیدی، ورود بدون کلید، نمایشگر میزان باد چرخ ها(TPMS)، سیستم روشنایی روز موسوم به دی لایت، چراغ های جلو هالوژنی، سیستم ایمنی اعم از ABS،DAC،ESP،  سان روف، کیسه هوای راننده و سرنشین و کیسه هوای پرده ای، کروز کنترل و…اشاره کرد.

فوتون ساوانا با این مشخصات فنی تبدیل به قوی ترین خودروی تولید داخل کشور شده است.

این خودرو با پشت سر گذاشتن آزمایشات و تست های مربوطه، مجوز شماره گذاری را دریافت نموده و که توانسته به مشتریان تحویل شود، در این بین در بازار ایران از رقبای این شاسی بلند که در حوزه ی واردات به شمار می آیند می توان به هاوال H9 و رکستون G4 اشاره کرد که تاکنون به بازار عرضه نشده اند و در عرصه ی تولید نیز بعنوان خودرویی بی رقیب آنرا معرفی کرد، البته عظیم خودرو اعتقاد دارد که قابلیت های خارج جاده ای فوتون ساوانا می تواند آن را به نسبت دیگر رقبا متمایز کند.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا