راهکار جالب فورد برای از بین بردن بو در خودروهای جدید

شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۷

راهکار جالب فورد برای از بین بردن بو در خودروهای جدید

معمولا در هنگام نشستن در خودروهای جدید، بویی احساس می‌شود که می‌تواند آزاردهنده باشد. اما به تازگی فورد طرحی را ثبت کرده است که به کاهش این بو کمک می‌کند.

در مقدمه این طرح آمده است که علت این بود می‌تواند ترکیبات آلی فرار موجود در چرم، پلاستیک یا پلیمرهای استفاده شده در قطعات داخلی خودرو باشد. چسب‌ها و لایه‌های درزگیر نیز می‌توانند به افزایش این بو کمک کنند.

سرعت آزاد شدن این ترکیبات آلی در هنگامی که خودرو در محیطی گرم قرار بگیرد افزایش پیدا می‌کند. راهکار فورد نیز از همین موضوع استفاده می‌کند و آن‌ها می‌خواهند با گرم کردن ماشین‌ها، این مواد آلی را سریع‌تر آزاد کنند تا بوی خودروهای جدید از بین برود.

اما این گرم کردن خودرو قبل از تحویل خودرو به مشتری رخ نمی‌دهد و پس از تحویل به مشتری، این خود خودرو است که به زیر آفتاب می‌رود و با باز کردن مقداری از پنجره‌ها، این فرآیند را انجام می‌دهد. همچنین خودرو می‌تواند موتور و بخاری را روشن کند تا به این پروسه سرعت ببخشد.

با این حساب این طرح فورد برای ماشین‌های نیمه خودران یا کاملا خودران در نظر گرفته شده است. برای انجام این فرآیند، نرم‌افزارهای ویژه‌ای نیز طراحی شده و سنسورهای مختلفی اطلاعات لازم را به کامپیوتر خودرو می‌دهند.

اگر خودرو تشخیص بدهد که شرایط محیطی برای آزاد کردن ترکیبات شیمیایی مناسب باشد، می‌تواند خود را به نقطه‌ای که خورشید می‌تابد رسانده و شروع به خارج‌کردن عوامل تولیدکننده بوی خودرو کند.


بدون دیدگاه