اسلایدربررسیخودروهای آتی بازارژاپنی

نگاهی به نسل جدید تویوتا کرولا ، قدرت بیشتر و مصرف سوخت کمتر

نسل جدید تویوتا کرولا، موسوم به تویوتا کرولا 2020 در روزهای گذشته معرفی شده و تصاویر مختلفی از آن منتشر شد. این نسل قرار است دوازدهمین نسلی از کرولا باشد که بازار ارایه می شود و هدف خودروساز ژاپنی از ساخت آن، ارایه خودرویی با قدرت بیشتر و مصرف سوخت کمتر نسبت به نسل قبلی است.

 

بازار رو به افول سدان های کامپکت

تویوتا کرولا در سگمنت سدان های کامپکت به بازار عرضه می شود، یعنی همان سگمنتی که خودروهایی نظیر هیوندای الانترا، کیا سراتو، میتسوبیشی لنسر، سوبارو ایمپرزا، هوندا سیویک و بسیاری خودروهای دیگر در آن قرار دارند که قدمت برخی از آنها، به نیمه های قرن بیستم می رسد. با این وجود و مطابق گزارش یو اس ای تودی، و به نقل از Kelley Blue Book، فروش این سگمنت از خودروها در بزرگترین بازار، یعنی ایالات متحده، به طرز چشمگیری در ماه اکتبر سال جاری نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کرده است. افت فروش این خودروها در این بازه زمانی، 13.8 درصد بوده است. افزایش فروش شاسی بلندها و تمایل خریداران به تهیه این خودروها، عمده ترین دلیل کاهش رشد فروش سدان هاست.

فروش تویوتا کرولا در این مدت به عنوان یکی از پرچم داران سگمنت خودروهای کامپکت، با 11.3 درصد کاهش به رقم 257.188 دستگاه رسید. به همین منظور تویوتا تصمیم گرفت تا با ارایه نسل جدید کرولا و عرضه ویژگی های رقابتی و جالب برای خریداران، به همراه افزایش کلاس بندی، افت فروش مدت اخیر را جبران سازد. تویوتا کرولا در بازار ایالات متحده، پر فروش ترین خودرو در سگمنت خودش به شمار می آید و پس از ان، رقیبش هوندا سیویک قرار دارد. قدمت عرضه تویوتا کرولا، به سال 1966 یعنی 45 سال پیش باز می گردد.

 

 

سبک تر و کم مصرف تر

مشخصا طراحان به دنبال ساخت خودرویی سبک تر و لاغرتر بودند که بتوانند توجه افرادی که به دنبال مزیت مصرف سوخت پایین هستند را نسبت به نسل جدید کرولا جلب نمایند. نسل جدید تویوتا کرولا نسبت به نسل قبلی اندکی کوچکتر شده، اما به سبب به کار گیری طراحی بهتر، همان فاصله بین دومحور نسل قبلی که در حدود 2700 میلیمتر بود را دارد.علاوه بر تلاش برای جلب توجه خانواده ها و افراد دوست دار محیط زیست، طراحان نیم نگاهی نیز به جلب توجه جوانان داشته اند و دو تیپ SE و XSE را با مشخصات فنی جذاب تر و اسپرت تر عرضه خواهند نمود.

نسل جدید تویوتا کرولا به تجهیزات مختلف سرگرمی همچون یک صفحه نمایش لمسی هشت اینچی، همراه با سیستم ناوبری و کنترل کننده های گرما و سرما مجهز شده و علاوه بر آن، راننده می تواند گوشی هوشمند خود را به این سیستم سرگرمی متصل کند.

 

 

کلاس بندی نسل جدید تویوتا کرولا

تویوتا کرولا در سه نسل به بازار ارایه می گردد که عبارتند از L، LE و XLE مجهز به موتور 1.8 لیتری  140 اسب بخاری و تیپ های XSE و SE که با موتور دو لیتری 169 اسب بخاری عرضه می شوند. ویژگی های ایمنی همچون هشت کیسه هوا، کروز کنترل هوشمند، سیستم هشدار خروج از خطوط، چراغ های اتوماتیک و سیستم هشدار برخورد از جلو در این خودرو حضور دارند. شروع به قیمت نسل جدید تویوتا کرولا از 18700 دلار خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا