اخباراخبار خارجیخودروهای آتی بازار

منتظر نسل جدید میتسوبیشی لنسر در دهه آینده باشید

میتسوبیشی لنسر یکی از خودروهایی است که دیدن نسل های مختلف آن، حس جالبی از خواستن و احترام را در دل هر عاشق خودرویی ایجاد می کند. این خودرو به همراه نزدیک ترین رقیبش یعنی سوبارو ایمپرزا، توانستند نشان دهند که کوچولوهای جذاب و سریع ژاپنی، می توانند به راحتی از پس کشتی های بزرگ و پر مصرف آمریکایی در خاک آمریکا بر بیایند.

این خودرو در چند تیپ و چند نسل در کشور ما نیز حضور دارد که اکثر نمونه های آن، به کمک آرین موتور، نماینده انحصاری میتسوبیشی وارد کشورمان شده اند، هر چند به واسطه استهلاک بالا و نیاز به بهره مندی از خدمات زیاد، میتسوبیشی لنسر اوولوشن را در خاک اصلی کشورمان شاهد نبودیم و تنها نمونه هایی از آن در مناطق آزاد به چشم می خورد.

سلامی دوباره به میتسوبیشی لنسر دوست داشتنی

مشکلات مالی پیش روی میتسوبیشی و تغییر روند مصرف کنندگان، از خرید خودروهای سدان و شاسی بلندهای فول سایز به سمت کراس اوورهای اقتصادی و هاچ بک های قد بلند، موجب شد تا میتسوبیشی قید تولید بسیاری از محصولات محبوب خود نظیر پاجرو و لنسر را بزند و تمرکز بر ارایه کراس اوورها و شاسی بلندهای میان قامت باشد که البته در این امر نیز توانست موفقیت نسبی کسب نماید، هر چند توقف تولید محصولات محبوب موجب ایجاد نارضایتی در بسیاری از مخاطبان این برند ژاپنی شد.

مطابق اظهار نظر وینسنت کوبئی، نایب رییس شرکت میتسوبیشی، در حال حاضر 35 تا 37 درصد بازار خودروی جهان، یعنی مقداری بیش از یک سوم، در اختیار SUV ها و کراس اوورها قرار دارد و میزان سوددهی بازار خودروهای سدان به سطح بسیار پایینی رسیده که باعث شده بسیاری از شرکت های بزرگتر از میتسوبیشی، نظیر فورد، خطوط تولید سدان ها را به شدت کاهش دهند و آن ها را با محصولات بازار پسند جایگزین کنند. با این حال، همچنان سالیانه 40 تا 50 میلیون خودرو در سگمنت های سنتی نظیر سدان به فروش می روند که امید به احیای این بخش را زنده نگه می دارند.

 

پلت فرمهای مشترک، ناجی میتسوبیشی

اتحاد میتسوبیشی با دو شرکت مطرح خودروسازی جهان، رنو و نیسان، موجب شده تا این ژاپنی زخم خورده بتواند با استفاده از پلت فرم های مشترک این دو شرکت، هزینه تولید محصولاتش را کاهش داده و خودروهای از دست رفته خویش را احیا کند. بر این اساس، ابتدا نسل جدید میتسوبیشی میراژ بر اساس پلتفرم CMF-B توسعه خواهد یافت که در نسل آینده رنو کپچر و نیسان جوک به کار گرفته شده و بر این اساس میراژ آینده، یک کراس اوور کوچک خواهد بود.

اما خودروی دوست داشتنی ما، میتسوبیشی لنسر ، بر اساس پلت فرم بزرگتر این شرکت یعنی CMF-C توسعه خواهد یافت. طبق آخرین اطلاعات دریافتی، نسل جدید لنسر قطعا یک SUV نخواهد بود، اما میتسوبیشی ارایه اطلاعات بیشتر در مورد این خودروی نوستالژیک را به آینده موکول کرده و تنها اعلام نموده که در دهه بعدی قرن بیست و یکم باید منتظر نسل جدید لنسر باشیم.

6 دیدگاه

  1. میتسوبیشی شرکت بزرگ و وثروتمندیه که فقط خودرو تولید نمیکنه کشتی هواپیما خودروی سنگین لوازم الکترونیکی کولر گازی لوازم برقی مثل پنکه و…حتی موسسه بانکی داره هیچ وقت ورشکست نشده و نمیشه این قسمت که گفتین مشکلات مالی داشته رو قبول ندارم منبع معتبری در موردش دارین؟ !هیوندایی و کیا و همین طور شرکت های خودروسازی چین و حتی پروتن مالزی همشون مدیون میتسوبیشی بودن و هستند…

    1. هومن عزیز، تا حدود زیادی با حرفت موافقم. میتسوبیشی بسیار شرکت بزرگی است و گردش مالی سالانه کلیه شرکتهایش به بیش از کل درامد ناخالص داخلی ایران می رسد. اما از اونجا که این شرکت دارای سگمنتهای تولیدی و خدماتی مختلف است و ژاپنیها عادت به دادن صدقه و حمایت بی مورد از صنایع ندارند، بخش خودروشون که MITSUBISHI MOTORS بود از بقیه بخش ها بحران زده تر بود. چون به دلیل بی توجهی در بین سال های 1995 تا 2007 میلادی به طراحی ظاهری خودروها توجه لازم رو نداشت و تنوع محصولاتش کم بود و هنوز هم هست! و پلترفرم های متنوعی نداشته، فروشش کاهش و به بحران مالی افتاد. والا بسیار شرکت بزرگ، تکنیکی تقریبا در تمام حوزه های صنعتی هست و یکی از بهترین شرکت های ژاپن هست که حتی هواپیما و کشتی هم تولید می کنه و در صنایع سنگین بسیار پایونیر هست. اما یک مقدار از خودروش غافل شد.

  2. افسوس که دست ایرانیان از خودروهای خوب کوتاه خواهد شد(البته کوتاه بوده است ولی از این پس هوضاع وخیم تر خواهد شد)

    و البته این یک خبر خوب برای طرافداران این خودروی اسطوره ای است

  3. واقعا با تیپ و استایل لنسر حال میکنم غبار کهنگی طراحی 2004 روی تنشه اما عالیه عملکردش چون اصالت داره امیدوارم پای لنسر و میتسوبیشی هیچگاه از ایران قطع نشه که یکی از بهترین های ژاپنه و خیلی ها مثل من دوسش دارن

    1. البته این نسل از لنسر در سال 2008 معرفی شد نه 2004
      یادته پارسال سر خرید ماشین چه ماجراهایی داشتیم؟؟؟،!!!!
      فکر کنم جفتمون خریدهای خوبی انجام دادیم و راضی هستیم
      من که خیلی راضیم اما هزینه سرویس های دوره ایش یه مقدار زیاده.مثلا سرویس بعدیش حدود 3.5 میلیون در میاد که واقعا کمرشکنه

      1. نیما جان لنسر سوار شدم واقعا عالیه استابلیتی شتاب و صدای موتورش حتما اگه توانایی خرید داشتم لنسر میخریدم خودروی خاصیه و من خیلی خوشم از سواریش اومد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا