گردشگری

جاذبه های دیدنی اروپا

جاذبه های دیدنی اروپا

در سال گذشته میلادی ۵۸۲ میلیون گردشگر از سراسر جهان از اروپا دیدن کردند. به این ترتیب این قاره بیش از نیمی از گردشگران سراسر جهان را به خود جذب کرده است.

موزه لوور پاریس

موزه لوور پاریس که در آغاز کاخ بوده، بسیار قدیمی است و گردشگران بسیاری را از سراسر جهان به سوی خود جلب می‌کند. این موزه با یک میلیون و ۷۸۳ هزار علاقمند در شبکه اجتماعی فیس‌بوک، جذاب‌ترین موزه جهان به شمار می‌رود. شمار علاقمندان این موزه حتی بیشتر از موزه هنر مدرن در نیویورک است. در سال گذشته میلادی بیش از ۹ میلیون نفر از موزه لوور دیدن کردند.

ناحیه توسکان (توسکانی)، ایتالیا

منظره‌های کمی به اندازه تپه های توسکان دوست داشتنی و جذاب هستند. این منطقه با درختان سرو پوشیده شده، تاکستان‌های دیدنی و مزارع بسیار زیبایی نیز به زیبایی این منطقه افزوده اند. شما می توانید در این ناحیه از شهرهای ارزان توسکانی نیز بازدید کنید. گشت و گذار در توسکان طوری است که علاوه بر طبیعت اروپا شما می توانید به خودتان آرامش و سکوتی وصف ناپذیر هدیه دهید.

کروپلیس، آتن، یونان:

آکروپلیس یونان معروف به آکروپلیس، به معنای شهر مرتفع یا صخره مقدس است که در یونان و تمام دنیا فراوان است. اگر چه آکروپلیس‌های دیگری در یونان قرار دارد، اما اهمیت این آکروپلیس آنقدر زیاد است که نام آکروپلیس به عنوان اسم خاص مربوط به همین مکان است. آکروپلیس که بنای ان مربوط به ۵ قرن پیش از میلاد میباشد  رسماً به عنوان بنای برجسته در ۲۶ مارس ۲۰۰۷ (۶ فروردین ۱۳۸۶) در میراث فرهنگی اروپا به ثبت رسیدهو یکی از اصلی ترین بناهای میراث فرهنگی جهان میباشد ‌ . قدمت  بنا به اواخر دوره برنز باز می‌گردد و بهترین نمونه از بناهای کلاسیک نوع معماری یونانی است.

بخش مرکزی آکروپلیس، بنای بسیار جالب معبد پارتنون است. پارتنون که به معنای محل اقامت باکره ‌ها می‌باشد برای احترام به آتنا خدای محافظ شهر ساخته شد.

کلیسای جامع نوتردام

کلیسای نوتردام در قلب پاریس، پایتخت فرانسه، به خاطر رمان “گوژپشت نوتردام” اثر ویکتور هوگو در سراسر جهان مشهور است.

در این رمان برج‌های دو قلوی کلیسا محل زندگی کازیمودوی گوژپشت هستند. در این کلیسا که به سبک گوتیک ساخته شده، لویی چهاردهم، پادشاه فرانسه دفن است. لویی چهاردهم که لقب‌هایی چون “پادشاه خورشید” داشت، بیش از ۷۰ سال سلطنت کرد. در این کلیسا همچنین ناپلئون تاج‌گذاری کرد و امپراتور فرانسه شد.

الحمرا در گرانادا

کاخ الحمرا در گرانادای اسپانیا با معماری موروها (اعراب شمال افریقا) یکی از جاذبه‌های توریستی بزرگ اروپاست. این کاخ که مشرف به شهر گرانادا (غرناطه) واقع شده، نمونه‌ی برجسته‌ای از هنر قرن سیزدهم در جنوب اسپانیاست. نام کاخ که به معنای سرخگون است، بنا به نظر بسیاری، از رنگ غالب بر این بنای زیبا گرفته شده‌ است. “آبنمای شیران” و “قلعه” از بخش‌های دیدنی این کاخ  در تور اروپا هستند.

پارک ملی دریاچه‌های پلیتیویچ، کرواسی

زیباتر از این دریاچه ها جایی ندیده اید. دریاچه های پلیتیویچ به ۱۶ دریاچه پلکانی تقسیم می شوند. اگر به کرواسی سفر می کنید ارزش یک تور یک روزه به خارج از پایتخت را دارند. این پارک ملی ثبت یونسکو شده است که دلیل آن هم وجود آبشارها، دریاچه ها و غارها بی نظیری است که به خاطر عبور آب از صخره ها و کوه ها طی قرن ها ساخته شده اند. این دریاچه ها به دلیل رنگ فیروزه ای دل‌انگیزشان شهرت بسیاری دارند.

صخره های موهر، ایرلند

در سواحل غربی ایرلند، صخره های بی نظیری به نام موهر دیده می شود که ارتفاعشان تا ۱۲۰ متر بالای آب است و ۷ کیلومتر ادامه دارند. دریای آتلانتیک مدام به این صخره ها می خورد و بادهایی که امواج را تکان می دهند، صحنه دراماتیکی برای آن هایی که به طبیعت اروپا علاقه دارند، هدیه می کند. پیشنهاد می کنیم که اگر به ایرلند رفتید، این صخره ها را فراموش نکرده و از آن ها بازدید کنید.

سوالبارد، نروژ

سوالبارد یکی از دوردست ترین منطقه های دنیا و البته شمالی ترین منطقه بدون ساکن در روی زمین است. این مجمع الجزایر در کنار منحنی قطب قرار گرفته که بیشتر آن کوه های یخی را تشکیل می دهند که به یکی از بکرترین مکان های دنیا معروف است. در طبیعت اروپا سوالبارد به دلیل حیات وحش موجود در آن نیز بسیار مشهور است. از جمله آن ها می توان به خرس قطبی و گوزش شمالی اشاره کرد.

 Colosseum، رم، ایتالیا

کولوسئوم   یک تماشاخانه بیضی‌وار در مرکز رم در ایتالیا است. این آمفی‌تئاتر بزرگترین از نوع خود در امپراتوری روم باستان بوده است و از دیدنیهای تور اروپا هست . حتما فیلم گلادیاتورها را دیده اید !   نبردهای خونین بر سر مرگ و زندگی گلادیاتورها یکی از سرگرمی‌های روزانه امپراطوران و اشرافیان روم بوده‌ است و در آنزمان امپراطوری روم در این امفی تئاتر  شاهد فجیع ‌ترین جنایات به شکل کشتار بردگان و مسیحیان بوده ‌است. قدمت تاریخی و شکوه و جلال این بنا ، سالانه بازدیکننده های بسیاری را جذب خود مینماید .این اثر با ارتفاع حدودا ۴۸ متری  ، به عنوان یکی از عجایب هفتگانه جدید به شمار می‌رود . قیمت تور اروپا با آفرهای مناسب و ارازن در سایت سفر باتو قابل مشاهده است.

کلیسا Duomo، فلورانس، ایتالیا

مجتمع کلیسای جامع ایتالیا، که در پیزا دل دومو واقع شده، شامل تعمید گاه و برج کلیسای گیوتو می‌باشد.این  سه ساختمان جز مکان میراث جهانی یونسکو هستند که مرکز تاریخی فلورانس را پوشانیده و جاذبه اصلی برای توریست‌هایی است که منطقه توسکانی را بازدید می‌نمایند.این عمارت با شکوه یکی از بزرگترین کلیساهای ایتالیا محسوب می‌شود، و دارای بزرگترین گنبد آجری ساخته شده در جهان می‌باشد.

برج ایفل، پاریس، فرانسه

برج ایفل (به فرانسوی: Tour Eiffel) برجی فلزی در میدان شان دو مارس و در کنار رود سن واقع در شهر پاریس است. برج ایفل که امروزه به عنوان نماد فرانسه شناخته می‌شود، پربازدیدترین بنای جهان و یکی از شناخته‌شده‌ترین بناها در جهان است

ارتفاع برج ۳۲۴ متر است که در زمان خود مرتفع‌ترین برج جهان بوده است. نام برج ایفل از نام سازنده‌اش گوستاو ایفل گرفته شده است و پای ثابت تورهای فرانسه برا گردشگران میباشد .

کرواسی : پارک ملی دریاچه‌های پلیتویس ( Plitvice)

پارک ملی دریاچه‌های پلیویتس کرواسی که از شانزده دریاچه‌ی کریستالی ساخته شده است یکی از محسورکننده‌ترین جاذبه‌های کرواسی است که ارزشش را دارد یک روز کامل را به آن اختصاص دهید. این مکان که میراث جهانی یونسکو است به خاطر آبشارها، غارها و دریاچه‌هایش معروف است که در طی قرن‌ها از طریق جریان آب بین سنگ آهک و زمین گچی به وجود آمده است و باعث شده رنگ آب این دریاچه ها سبز زمردی روشن شود. تور اروپا ارزان را از دست ندهید.

نروژ : اسوالبارد ( Svalbard)

اسوالبارد نروژ یکی از دورافتاده‌ترین نقاط دنیا و همچنین یکی از شمالی‌ترین مناطق مسکونی روی کره‌ی زمین است. این مجمع الجزایر در نزدیکی مدار قطب شمال قرار گرفته بیشتر آن با یخ پوشیده شده است که آن را به یکی از بکرترین و عجیب‌ترین مکان‌های دنیا تبدیل کرده است. اسوالبارد به خاطر حیات وحش خود معروف است. این مکان زیستگاه خرس قطبی و گوزن شمالی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا