اخباراخبار خارجی

هزاران ایربگ تاکاتا همچنان فعالند

بنابر گزارش خبرگزاری اتوکار نیوزیلند، با وجود آن که در طی فراخوان هایی، بسیاری از ایربگ های معیوب تاکاتا، که بالغ بر شصت درصد خودروهایی می شوند که از این نوع ایربگ ها استفاده می کنند، با نمونه های سالم جایگزین شده اند، همچنان 35 هزار خودرو در سراسر جهان وجود دارند که از ایربگ تاکاتا استفاده می کنند و نیاز دارند تا ایربگ آنها با نمونه های سالم جایگزین شود.

این مساله موقعی بحرانی تر می شود،که بدانیم در نیم کره جنوبی زمین هم اکنون فصل بهار در حال به اتمام رسیدن است و مردم در حال برنامه ریزی سفرهای تابستانی خود هستند. دولت نیوزیلند باید مطمئن شود که تمام وسایل نقلیه ای که در این کشور تردد می کنند، حداقل های ایمنی را رعایت کرده باشند. به همین منظور، این دولت با راه اندازی وب سایت rightcar.govt.nz از مشتریان می خواهد تا با چک کردن این موضوع که آیا خودروی آنها ایربگ های نا ایمن دارد یا خیر، نسبت به حفظ امنیت جاده ها اقدام می کند.

تا کنون و در خارج از مرزهای نیوزیلند، 23 مورد مرگ بر اثر عدم کارکرد صحیح ایربگ های تاکاتا به وقوع پیوسته است که پس از آن نگرانی های گسترده در مورد این ایربگ ها بروز پیدا کرد. به واسطه رطوبت کمتر هوا در نیوزیلند، عدم کارکرد درست ایربگ های تاکاتا کمتر اتفاق می افتد، اما باز هم نهادهای مربوطه وظیفه دارند تا نسبت به تامین امنیت شهروندان اقدام نمایند. لازم به ذکر است که تمامی امور مربوط به جایگزینی ایربگ های معیوب به طور رایگان انجام می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا