اخباراخبار داخلیاختصاصی دنده 6اسلایدربررسیچینیخودروهای آتی بازار

کراس اوورهای بیسو در راه بازار + مشخصات فنی و قیمت

بیسو T3 و بیسو T5 دو کراس اوور جدیدی هستند که با همکاری سیف خودرو به بازار ایران عرضه خواهند شد. این دو خودرو سال گذشته و در جریان نمایشگاه خودرو تهران، به نمایش عموم گذاشته شدند و این شرکت اطلاعات فنی آن ها را مدتی بعد منتشر کرد. حال و پس از یکسال از معرفی این دو خودرو، سیف خودرو قیمت و برنامه های فروش آن ها را اعلام کرده است.

قیمت و زمان تحویل خودروهای بیسو

قائم مقام مدیرعامل سیف خودرو، شاهین خدامی در جریان نشست خبری که امروز برگزار نمود، قیمت خودرو بیسو T3 را رقمی بین 170 تا 180 میلیون تومان و قیمت بیسو T5 را رقمی بین 240 تا 250 میلیون تومان اعلام نمود. پیش فروش خودرو کوچکتر یعنی بیسو T3 به زودی آغاز خواهد شد و مبلغ پیش پرداخت مورد نیاز برای ثبت نام، نود میلیون تومان اعلام شده است. خدامی اعلام قیمت ها را به آینده موکول کرد و اعلام نمود در شرایط فعلی که با نوسانات نرخ ارز روبرو هستیم، نمی توان رقم دقیقی را برای قیمت این خودروها اعلام نمود. مبلغ مورد نیاز برای پیش پرداخت خودرو بزرگتر یعنی بیسو T5 نیز 125 میلیون تومان است که طی دو مرحله از متقاضیان دریافت می گردد. زمان تحویل خودروها تیر و مرداد تابستان آینده اعلام شده است. در اولین مرحله 1431 دستگاه از محصولات بیسو پیش فروش می‌شود که 480 دستگاه بیسو T5 و مابقی بیسو  T3خواهند بود.

 

مرتب خودرو، تولید کننده بیسو

مرتب خودرو یکی از با سابقه ترین سایت های تولیدی کشور است و آغاز فعالیت آن، به بیش از شصت سال پیش باز می گردد. از آن جایی که تنگنا های واردات روز به روز بیشتر می شوند و دولت تمایل دارد تا حد امکان خودرو در داخل کشور تولید شود، سیف خودرو با خرید سایت تولیدی مرتب خودرو و نوسازی آن، در صدد است تا محصولات بیسو را در این سایت به تولید برساند. میزان داخلی سازی خودروهای بیسو در حال حاضر هفت درصد عنوان شده است و سیف خودرو برنامه دارد تا پایان سال، این میزان داخلی سازی را به بیست درصد برساند.

 

بیسو T3 ، کوچک و مدرن

با وجود آن که بیسو یک خودروساز جوان چینی است، در طراحی خودروهایش از کمک های افراد خبره، به خصوص مهندسان و طراحان ژاپنی بهره می گیرد و همین موضوع به شرکت بیسو کمک می کند تا محصولات رضایت بخشی را به مشتری ارایه دهد. بیسو T3 به عنوان یک کراس اوور ریز نقش، در صورتی که به شکلی موفقیت آمیز وارد بازار کشورمان شود، این شانس را خواهد داشت تا دیگر محصولات چینی این رده نظیر ام وی ام X22 و X33s، چانگان CS35، هایما S5 ، لیفان X50 و جک S3 را به چالش بکشد. همانطور که می بینید، در این رده رقبای بسیاری وجود دارند و ورود یک محصول جدید چندان آسان نیست. افزایش قیمت شدیدی که در مورد این خودروها اتفاق افتاده است نیز موجب می شود تا بازاریابی محصولات و تلاش برای فروش آنها سخت تر شود. بیسو T3 می تواند با تکیه بر ویژگی های مدرنی که ارایه می دهد و ظاهر مدرنی که دارد، کار را بر رقبا سخت کند. نیاز به نگهداری پیشرانه توربو و عدم آشنایی بازار با این خودرو اصلی ترین نقاط ضعف بیسو T3 محسوب می شود.

 

کراس اوورهای بیسو
کراس اوورهای بیسو

 

جدول مشخصات فنی بیسو T3 :

موتور 4 سیلندر 16 سوپاپه و مجهز به توربوشارژر
حجم موتور 1298 سی سی
حداکثر قدرت 133 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور 185 نیوتن متر در ۴۵۰۰-۱۵۰۰ دور در دقیقه
جعبه دنده CVT
مصرف سوخت ترکیبی 7.4 لیتر در هر صد کیلومتر
وزن ۱۴۴۵ کیلوگرم
ابعاد و اندازه (میلیمتر)  4530 طول – 1825 عرض – 1685 ارتفاع
فاصله بین دو محور 2565 میلیمتر
حجم باک 50 لیتر
سیستم های ایمنی ABS-EBD-ESP-ASR-HSA

 

 

از جمله آپشن های این خودرو نیز می توان به این موارد اشاره کرد: کلیدهای کنترلی سیستم صوتی روی فرمان، دوربین جلو با قابلیت ضبط تصاویر حین رانندگی، سنسور پارک جلو، دوربی قفل کودک و صندلی های ایزوفیکس و سنسور پارک عقب با قابلیت نمایش فاصله، سیستم ورود بدون کلید به همراه استارت دکمه ای و صندلی های چرمی

 

بیسو T5 ، رقیبی جدید در بازه ای شلوغ

بیسو T5 در رده ای قرار می گیرد که کراس اوورهای سایز متوسط زیادی در آن قرار دارند و چه در بازار جهانی و چه در بازار ایران، با سگمنت شلوغی روبرو هستیم. بیسو T5 پس از ورود به بازار کشورمان باید با رقبای شناخته شده ای نظیر چری تیگو5 ، بی وای دی S6 و جک S5 روبرو شود که محبوبیت بالایی در بازار دارند و برخی از این مدل ها، سالهاست که در بازار داخلی حضور دارند و مشتریان با شناخت کافی نسبت به خرید آنها اقدام می کنند.

 

 

مشخصات فنی بیسو T5 :

موتور چهار سیلندر 16 سوپاپه و مجهز به توربوشارژر
حجم موتور ۱۴۹۸ سی سی
حداکثر قدرت 150 اسب بخار
حداکثر گشتاور 215 نیوتون متر
جعبه دنده ۸ دنده اتوماتیک
مصرف سوخت ترکیبی 8.7 لیتر در هر صد کیلومتر
وزن 1660 کیلوگرم
ابعاد و اندازه (میلیمتر)  4715طول-1830عرض-1788ارتفاع
فاصله بین دو محور 2760 میلیمتر
حجم باک 58 لیتر
سیستم های ایمنی ABS, EBD, BA, BOS, TCS

سایر تجهیزات بیسو T5 عبارتند از: سانروف پانوراما، سیستم ورود و استارت بدون کلید، صندلی های چرمی، گرمکن صندلی های جلو، تنظیم برقی صندلی راننده در شش جهت و شاگرد در چهار جهت، فرمان چرمی، سیستم صوتی به همراه هفت بلندگو، چراغ ورودی درب ها، چراغ محفظه عقب و چراغ رکاب، هشدار باز ماندن درب ها و درب موتور، GPS، مانیتور لمسی نه اینچی، عایق صوتی، کاور روی موتور و محافظ زیر موتور، برف پاک کن و گرمکن شیشه عقب.

با توجه به بازگشت تحریم های خودروسازی و کاهش قابل توجه تیراژ خودروسازان در کنار افزایش قیمت ها که به صورت دوره های کوتاه مدت اتفاق می افتد، سیف خودرو می تواند به راحتی خلا های بازار را پر کند. این شرکت برنامه دارد تا در سال شش یا هفت هزار دستگاه تولید کند و پس از پنج سال، به رکورد تولید 50 هزار دستگاه در سال برسد.

در انتها می توانید تصاویر مربوط به رونمایی این دو خودرو را مشاهده نمایید:

9 دیدگاه

  1. طراحی نسبتا قابل قبول هست ان شاء الله چینی ها مشکل کیفیت و خدمات پس از فروش رو هر چه سریعتر حل بکنن! از این اروپایی ها که آبی برای ما گرم نمیشه! کره ای ها و ژاپنی ها هم مرید غربی ها هستن !

  2. حالا شاید برندهای معتبر چینی رو بتونیم بپذیریم. چون امتحانشون رو پس دادن. ولی خودروسازی که در کشور مبدا هم وضعیتش مشخص نیست و در چین کل ۳۰۰۰تا بیشتر نفروخته چرا باید اینجا تولید یا عرضه بشه؟

    1. ببخشد کدام برند چینی معتبره؟ خود چینی ها هم خودشون معتبر نمیدونن کلا واژه چینی در ادبیات اروپایی برابر با تقلبی است و کسی اعتمادی به خودروی چینی نداره جز مردم ما که بال و پر دادن به این اشخاص

      1. معتبر باشه يا نباشه کسي بشناسه يا نشناسه به شما چه ارتباطي داره که جامه دراني ميکني؟اصلا تا حالا پاتو از اصفهان بيرون گذاشتي که اروپا اروپا ميکني؟ادبيات اروپايي (خخخخخخخخخخخخ)

        1. من وارد کننده قطعات هستم از چین و در تهران زندگی میکنم بعید میدونم که شما از خودرو و کیفیت ساخت و هزینه های ساخت و تولید اصلا سررشته ای داشته باشی خرید خودروی چینی خیلی دل و جرات میخواد بهر حال موفق باشی

      2. حالا فاو و دانگ فنگ و سایک و چنتایی دیگه یکم معتبرن. نه در حد اروپاییا ولی شریک اروپایی دارن حداقل

  3. منتظر ارائه نظرات و نتایج تست این خودرو توسط یانمارتین هستیم!!!!البته میشه پیش بینی کرد!!
    از رو عکس هم حتما معلومه کابین بوی پلاستیک بازیافتی میده!!!
    خودرو (به قول ایشون خودور)هم که متاسفانه چون شاسی بلنده نمیتونه کپی از سراتو 2010 سه نسل قبل سایپا باشه پس حتما حتما یا از سورنتو کپی شده یا دیگه نهایت سانتافه و توسان!!!!
    و به جناب پیتر شرایر و کمپانی معظم کیا توهین شده!!!!

  4. در مورد آریزو 6 اسمم از 2 ماه قبل در سامانه تست مدیران ثبت کردم و در روز معارفه حضور داشتم بهر حال مرسی از این ضدیت با سخنان بنده در مورد بیسو سری t که انجین 1.3 لیتری روش بستن و قیمتش همطراز مزدا 3 نیو و اپتیما 3 سال کارکرده هست نظری ندارم اگه از منظر شما مناسبه بفرمایید برید پول بدید سیف خودرو و صبت نام کنید تا یه سیل عظیم بی وای دی نگرفتکان ملحق بشید البته اونها را کارمانیا سرکیسه کرد و همانطور که پیشتر گفتم اسامی جدید چینی به لطف سیاست های داخلی به زودی وارد کشور میشن و شاهد اسامی عجیب و غریبتری خواهید بود و مثل همیشه موش آزمایشگاهی برادران چینی با این تفاوت که هزینه این آزمایش هم از جیب من و امثالهم و نه شما کاربر چینی دوست تامین میشه به امید روزیکه سر عقل بیاید و کیفیت مادون استاندارد و رنگ و لعاب و کپی برداری و مضرات داشتن خودروی چینی متوجه بشید البته خدا را شاکرم که مردم این موضوع را متوجه شدند و هرکس یکبار چینی خریده برای هفت پشتش کافی بوده اما افرادی نظیر شما بمانند جوهر ماهی با اسامی ساختگی میتونید تا جون در بدن دارید از چینی ها حمایت کنید

    1. اگر راست ميگي اسمتو بگو چيه من يکي از اقوامم تو مديران خودرو کار ميکنه ببينم واقعا ثبت نام کردي يا بازم داري قصه سرايي ميکني؟ البته اگر نگي که با همين اسم (sunmartin) ثبت و نه صبت نام کردم.هر چقدر هم اسماشون عجيب و غريب باشه از اسامي اي که تو واسه خودت انتخاب ميکني عجيب و غريب تر نيستن.اتفاقا بر خلاف چيزي که نوشتي هر کسي که چند سال چيني داشته و کيفيتشو ديده رفته مدل بالاتر و بهترشو خريده نه اينکه بره بفروشتش پرايد و پژو بخره.نداشتي و نميدوني چيه مياي يه چيزي مينويسي که از قافله عقب نموني!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا