اخباراخبار خارجیاسلایدر

هیوندای پالیسید با 8 صندلی و طراحی لوکس معرفی شد

هیوندای چند ماه پیش از نسل جدید سانتافه رونمایی کرد که به نسبت نسل قبلی خود بزرگ‌تر شده بود. با این حال هیوندای برای کسانی که باز به فضای بیش‌تری نیاز دارند، خودروی جدیدی را در نظر گرفته است. پالیسید با 8 صندلی خود جدیدترین و بزرگ‌ترین محصول کره‌ای‌ها محسوب می‌شود که در همه ابعاد از سانتافه بزرگ‌تر شده است.

با طول 4981، عرض 1976 و ارتفاع 1750 میلی‌متری، پالیسید نسبت به تویوتا هایلندر نیز ابعاد بزرگتری دارد. درضمن فاصله بین دو محور 2900 میلی‌متر اعلام شده است که به نسبت دیگر خودروهای هم کلاس عدد بزرگتری را نشان می‌دهد.

هیوندای پالیسید - Hyundai Palisade

نمی‌توانیم بگوییم که پالیسید طراحی زیبا یا زشتی دارد اما حداقل این را مطمئن هستیم که در این سگمنت چیزی شبیه به این شاسی بلند را نمی‌توان پیدا کرد. البته در فرم بدنه می‌توان ردپایی از کیا تلوراید را در پالیسید پیدا کرد ولی بیش‌ترین شباهت را می‌توان با برادر کوچکتر پالیسید یعنی سانتافه دید. طبق روال دیگر خودروهای جدید هیوندای، جلوپنجره‌ای بسیار بزرگ در وسط خودرو به چشم می‌آید که در دو سمت آن چراغی نازک و کشیده قرار گرفته است.

هیوندای پالیسید - Hyundai Palisade

بزرگی خودرو را زمانی می‌توان حس کرد که از نمای کناری بخواهیم به آن نگاه کنیم. به خصوص در بزرگ عقب و فاصله این در تا انتهای خودرو این موضوع را القا می‌کند که با خودرویی بزرگ روبرو هستیم. در نهایت رینگ‌های 20 اینچی در نمای کناری هستند که به ما یادآوری می‌کنند که پالیسید خودرویی قدرتمند و غول پیکر است.

با اینکه پالیسید خودرویی بزرگ و بلند محسوب می‌شود ولی ضریب درگ 0.33 آن نشان می‌دهد که مهندسان هیوندای کار قابل تقدیری در بحث ایرودینامیک کرده‌اند.

هیوندای پالیسید - Hyundai Palisade

هرچند در نمای جلویی شاهد شباهت‌های زیادی با سانتافه بودیم، اما در عقب خودرو موضوع به شکل دیگری است. چراغ‌های عمودی LED نمای متفاوتی نسبت به دیگر خودروهای هیوندای به این شاسی بلند بخشیده‌اند. البته این چراغ‌ها ما را به یاد سبک طراحی خودروهای آمریکایی می‌اندازد و با توجه به علاقه آمریکایی‌ها به خودروهای بزرگ، ظاهرا هیوندای برنامه ویژه‌ای روی بازار آمریکا برای پالیسید باز کرده است.

هیوندای پالیسید - Hyundai Palisade

پالیسید خودرویی ایده‌آل برای خانواده‌ها

در داخل، سه ردیف خودرو آماده پذیرایی تا 8 سرنشین هستند. می‌توان صندلی‌های ردیف دوم را به صورت کاپیتانی سفارش داد که راحتی بیش‌تری را برای سرنشینان به وجود می‌آورد. پالیسید خودرویی ایده‌آل برای خانواده‌های بزرگ محسوب می‌شود به طوری که 7 خروجی USB در قسمت‌های مختلف خودرو قرار گرفته‌اند و 16 جای لیوانی نیز برای سرنشینان وجود دارد. شارژ وایرلس تلفن همراه، هدآپ دیسپلی و  صفحه نمایش لمسی 10.25 اینچی در میانه خودرو و 12.3 اینچی در مقابل راننده از دیگر تکنولوژی‌های موجود در کابین پالیسید به حساب می‌آیند.

هیوندای پالیسید - Hyundai Palisade

تکنولوژی‌های ایمنی و دستیار راننده نیز در بزرگ‌ترین شاسی بلند هیوندای کم نیستند. سیستم ترمز‌گیری اضطراری خودکار، سیستم تشخصی عابر پیاده، تشخیص نقاط کور، نور بالای خودکار، کروز کنترل منطبق، هشدار عبور خودرو در عقب، دستیار رانندگی بین خطوط و سیستم بررسی هوشیاری راننده در تمام مدل‌های پالیسید به طور استاندارد وجود دارند.

هیوندای پالیسید - Hyundai Palisade

یک موتور 3.8 لیتری V6 که قدرت 291 اسب بخاری و گشتاور 355 نیوتون‌متری را تولید می‌کند، در زیر کاپوت این شاسی بلند قرار دارد. گیربکس 8 سرعته اتوماتیک نیز وظیفه انتقال قدرت را بر عهده دارد و خریداران می‌توانند سیستم چهار چرخ متحرک یا دو چرخ متحرک را نیز انتخاب کنند.

پس از معرفی در نمایشگاه خودروی لس آنجلس، فروش پالیسید از تابستان 2019 در آمریکا آغاز خواهد شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا