اخباراخبار خارجیخودروهای سنگینفناوری و تکنولوژی

استفاده از کامیون‌های خودران ولوو برای حمل سنگ آهک در معدن‌های نروژ

پروژه‌ی کامیون‌های بدون راننده‌ی ولوو مدتی است احتمالات جالبی به وجود آورده‌‌اند، که شامل تست‌های برداشت نیشکر و جمع آوری زباله می‌شود. این خودروساز سوئدی حالا قصد دارد بداند کامیون‌های بدون راننده‌اش در دنیای واقعی چه عملکردی دارند، بنابراین قراردادی تجاری با یک شرکت نروژی بسته تا از این خودروهای بدون راننده برای حمل سنگ آهک در معادن استفاده کند.

نکته جالب درباره این قرارداد این است که شرکت نروژی تولیدکننده‌ی کلسیم کربنات، به جای خریداری این کامیون‌ها، سرویس حمل و نقل از مبدا تا مقصد را خریداری کرده است. یعنی شرکت نروژی به ازای هر تن سنگ آهک که توسط شش کامیون بدون راننده‌ی ولوو جابجا می شود مبلغی به ولوو می پردازد.

مسیری که کامیون‌ها طی می کنند کوتاه بوده و فقط حدود ۵ کیلومتر است، اما مسیر مستفیمی نیست. ابتدا کامیون‌ها در حفره‌ی معدن با سنگ آهک پر می‌شوند، و سپس ۱۰۰ متر حرکت کرده تا به ورودی تونل ۳.۵ کیلومتری برسند.

 

 

پس از گذشتن از آن تونل ۳.۵ کیلومتری، این کامیون‌ها باید از تونل دیگری با ۸۰۰ متر طول عبور کنند، و سپس محتویات پشت کامیون داخل دستگاه بزرگی ریخته می‌شود، جایی که این مواد خرد و به داخل کشتی منتقل شده تا صادر شوند.

کامیون‌های بدون راننده‌ی ولوو از آرایه ای از GPS، رادار و سنسورهای LiDAR (تشخیص مسیر با استفاده از لیزر) برای هدایت در مسیر بهره می‌برند. البته قبل از اینکه این خودروها برای حرکت بدون ناظر استفاده شوند، توسط ناظرهای انسانی تست شده‌اند.

ساسکو کوکلو رییس پروژه‌ی کامیون‌های خودکار ولوو در این‌باره می‌گوید:

رسیدن به نقطه‌ای که در آن ما این خودروهای بدون راننده را معرفی می‌کنیم خیلی هیجان انگیز است. با کار در محیطی محدود و مسیری از پیش تعیین شده، می‌توانیم بهترین کارایی را از خودرو گرفته و آن را طبق درخواست مشتری ارائه دهیم. این کار به مشارکت در تولید راه حل‌های جدید، ایجاد انعطاف پذیری و بهینگی بیشتر و افزایش بهره وری بستگی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا