اخباراخبار خارجیفناوری و تکنولوژی

تاکسی پرنده آئودی اولین تست خود را با موفقیت پشت سر گذاشت

آئودی هنوز هم از ساخت تاکسی پرنده‌  مفهومی خودش دست نکشیده است. در واقع این خودروساز آلمانی اولین تست این تاکسی با مقیاس کوچکتر از مدل اصلی را با موفقیت پشت سرگذاشت، که از یک کوادکوپتر (پهپاد) برای حمل یک خودروی کوچک با دو مسافر از طریق هوا بهره می‌برد. وقتی خودرو روی زمین فرود می‌آید، کوادکوپتر از آن جدا شده و خودرو به صورت خودکار، مسافران را به مقصدشان می‌رساند. البته در این تست که در مراسم هفته ی پهپاد (Drone Week) در آمستردام انجام گرفت از مدلی با یک چهارم مقیاس خودروی اصلی استفاده شد، پس هنوز نمی‌توان با قطعیت گفت این پروژه موفقیت آمیز بوده است.

 

آئودی در این پروژه با ایرباس و ایتال دیزاین شراکت می‌کند و به نظر می‌آید پیشرفت خوبی هم داشته است. تاکنون فقط شاهد تصاویر مفهومی و تفسیر قسمت‌های مختلف و نحوه قرارگیری آن‌ها در کنار هم بوده ایم. بخش پروازی درواقع یک کوادکوپتر برای حمل بخش زمینی وسیله یا همان خودرو است. همان طور که قبلا اعلام شده بود این مدل پرواز کرد، خودرو را روی زمین قرار داد و آن‌ را رها کرد. وقتی خودروی الکتریکی از کوادکوپتر جدا شد، به صورت خودکار روی زمین شروع به حرکت کرد.

البته این پروژه هنوز راه زیادی در پیش دارد، چون فقط یک تاکسی پرنده‌ الکتریکی نیست که توسط یک کوادکوپتر حمل می شود. کنترل‌های خلبان خودکار (اتوپایلت) در سیستم‌های هواپیمایی رایج هستند، اما شبیه سازی آن‌ها در خودرو هنوز به پیشرفت کامل نرسیده است. عملکرد این دو ماژول در کنار هم در یک محیط سه محوره نیز به پیچیدگی این قضیه می‌افزاید.

 

اما آئودی کاملا مطمئن است آینده‌ی حمل و نقل انسان در شهرها به تاکسی‌های پرنده‌ی خودکار وابسته است. آئودی قبلا اعلام کرده بود چنین سیستمی در حدود ۱۰ سال اجرایی خواهد شد، اما حالا هیچ تخمینی برای زمان تولید این پروژه به نام Pop.Up Next اعلام نکرده است. احتمالا اعلام این زمان به این بستگی دارد که یک مدل با مقیاس اصلی چه عملکردی دارد، که آئودی گفته هدف بعدی آن‌ها آزمایش همین کار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا