اسلایدربررسیچینی

دانگ فنگ S30 محصول ایران خودرو + مشخصات فنی و قیمت

دانگ فنگ S30 خودرویی است که به عنوان نسخه سدان H30 کراس شناخته می شود و از مدتها قبل، تصاویر آن در فضای مجازی و در حال تست منتشر شد، اما تا کنون ایران خودرو تمایلی به عرضه این محصول به بازار نداشت. حال در شرایطی که صنعت خودرو کشور دوران بحرانی را سپری می کند و تولید محصولات معمول، که سالها شاهد تردد آن ها در خیابان ها بوده ایم با مشکل مواجه شده، ایران خودرو قصد دارد با عرضه دانگ فنگ S30 به صورت تحویل فوری، توجه بازار را به خودش جلب کند. هر چند قدرت خرید به شدت کاهش یافته و دیگر نمی توان توقع داشت همان استقبالی که از دانگ فنگ H30 کراس در زمان معرفی صورت گرفت، از این خودرو نیز صورت بپذیرد. نخستین مرحله ثبت نام این سدان اقتصادی در روز شنبه هفدهم آذرماه و با قیمت قطعی 141 میلیون تومان صورت خواهد گرفت.

 

 

دانگ فنگ S30

 

یک خودرو دیگر با موتور TU5

در این سالها شاهد خودروهای زیادی بوده ایم که با موتور TU5 به خط تولید ایران خودرو آمده اند و می توان موتور TU5 را بیش از EF7 ، یک موتور ملی نامید. دلیل اینکه در مدت زمان بسیار کوتاهی دانگ فنگ H30 کراس معرفی شده و سپس به بازار عرضه گردید، استفاده از این موتور در این خودرو بود که موجب شد تا علاوه بر افزایش سهم داخلی سازی، سرعت تولید و عرضه آن افزایش یابد. دانگ فنگ S30 نیز محصولی دیگر از خانواده TU5 داران است که با گیربکس اتوماتیک عرضه می شود. از همین ابتدا، می توان گفت که نسبت به دیگر رقبای این رده، دانگ فنگ S30 از مزیت فراوانی قطعات یدکی و آشنایی اکثر تعمیرکاران، به این پیشرانه بهره می برد، هر چند دانش خاصی در زمینه تعمیرات گیربکس های اتوماتیک وجود ندارد و بهتر است تا مالکان تا حد امکان نسبت به استفاده بهینه از این گیربکس ها و انجام سرویس های دوره ای، دقت لازم را به عمل آورند. در ادامه می توانید مشخصات فنی این خودرو را مشاهده نمایید:

 

دانگ فنگ S30

 

مشخصات فنی دانگ فنگ S30

 

نوع موتور چهار سیلندر شانزده سوپاپ، تنفس طبیعی
حجم موتور 1.6 لیتر
حداکثر توان موتور 105اسب بخار در 5750 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور 142 نیوتون متر در 4000 دور در دقیقه
استاندارد حد آلایندگی يورو4
حداکثر سرعت 180 کیلومتر بر ساعت
شتاب صفر تا 100 12.5 ثانیه
سیستم انتقال قدرت دیفرانسیل جلو
مصرف سوخت تركيبي 7.04 لیتر در هر صد کیلومتر
ترمز ترمز جلو ديسكي با سیستم خنک شونده، ترمز عقب ديسكي توپر، سیستم ترمز ضد قفل با سیستم توزیع الكترونيكي نیرو(ABS+EBD)
فرمان هيدروليكي، با قابلیت تنظیم در 4 حالت و مجهز به كنيد هاي کنترلی سیستم صوتي و بلوتوث (MFC )

 

 

 

نگاهی به طراحی ظاهری دانگ فنگ S30

در نمای جلو، دانگ فنگ S30 ظاهری کاملا مشابه با H30 کراس دارد و شاهد همان کاپوت کشیده هستیم که به راننده القا می کند یک موتور دو لیتری بزرگ در زیر کاپوت قرار دارد و می تواند در عبور از فضاهای تنگ درون شهری، مشکل ساز باشد. برای درک بهتر این موضوع، بهتر است نمای جلوی یک اچ سی کراس را با یک پژو 206 صندوقدار یا رانا مقایسه کنید. این نمای جلو در ترکیب با نمای عقب، که دقیقا ظاهر یک سدان کامپکت را دارد چندان هماهنگ به نظر نمی رسد. برای درک بهتر این موضوع نیز، می توانید دانگ فنگ S30 را با یکی از رقبای هم رده، نظیر جک J4 مقایسه کنید که از موتور کم حجم 1.5 لیتری بهره می برد و سعی شده تا ظاهر یک سدان اقتصادی کامل در آن به نمایش گذاشته شود. نمای جانبی خودرو نیز بسیار شبیه به مدل H30 کراس است و تنها دو خط صاف، برای جلوگیری از ساده بودن بیش از حد نمای ظاهری در آن به کار رفته است.

 

دانگ فنگ S30

 

در نمای داخلی شاهد داشبوردی کاملا شبیه به داشبورد H30 کراس هستیم و هیچ گونه تفاوت محسوسی در داشبورد این خودرو، نسبت به داشبورد اچ سی کراس دیده نمی شود. عمده ترین ایراد طراحی داشبورد، مکان قرار گیری کلید فلاشر است که استفاده از آن را برای راننده دشوار می کند. نمای داخلی و خارجی خودرو در کل طراحی ساده ای دارند و اصول به کار رفته در طراحی آنها، مربوط به چندین سال پیش می شود، هر چند سعی شده تا حد امکان اصول زیبایی در طراحی آن رعایت شود و البته قیمت این خودرو را نیز نباید دور از نظر داشت. در ادامه می توانید مشخصات ابعاد و اندازه دانگ فنگ S30 را مشاهده نمایید:

جدول مشخصات ابعاد و اندازه دانگ فنگ S30 :

طول خودرو  4526 میلیمتر
عرض خودرو 1740 میلیمتر
ارتفاع خودرو 1465 میلیمتر
فاصله بين دو محور چرخ هاي عقب و جلو 2610 میلیمتر
گنجایش مخزن سوخت 51 لیتر
حجم فضاي صندوق عقب 487 لیتر
وزن 1240 کیلوگرم

 

 

ذکر چند نکته در زمینه مشخصات فنی و ابعاد و اندازه، ضروری به نظر می رسد:

نکته اول:

صندوق عقب دانگ فنگ S30 نسبت به اچ سی کراس که ترکیبی از هاچ بک و استیشن است، فضای بیشتری را ارایه می دهد و می توان آن را یک سدان کاملا مناسب برای مصرف خانواده های ایرانی نامید. این میزان از حجم برای مصرف یک خانواده چهار نفره در مسافرت های بلند مدت، کاملا ایده آل به نظر می رسد.

نکته دوم :

وزن خودرو مشابه نسخه کراس است و برای این پیشرانه، کمی زیاد به نظر می رسد و بهتر است تا یک موتور حجیم تر برای این بدنه در نظر گرفته می شد یا اینکه وزن خودرو با ساده سازی، کاهش می یافت. البته این رده از بازار در اختیار سدان ها و کراس های اقتصادی است که معمولا وزنی در این محدوده دارند و از موتورهای 1.5 یا 1.6 لیتری بهره می برند و نمی توان چندان به شتاب گیری آن ها امیدوار بود. هم چنین رقم شتاب رسمی در سایت ایران خودرو 12.5 ثانیه ذکر شده که با توجه به اینکه دانگ فنگ S30 و پژو پارس اتوماتیک هر دو از پیشرانه TU5 استفاده می کنند، و شتاب رسمی پژو پارس اتوماتیک 15 ثانیه اعلام شده

با توجه به این نکته که وزن پژو پارس اتوماتیک 1214 کیلوگرم است، باید انتظار شتابی فراتر از 15 ثانیه را برای دانگ فنگ S30 داشته باشیم. شتاب خودرو مساله ای است که در موقعیت های حساس به کمک راننده می آید.

نکته سوم:

با توجه به حجم پیشرانه و وزن خودرو، و گیربکس نه چندان مدرن چهار سرعته خودرو که موجب افزایش دور موتور و اوور درایو می شود، نمی توان انتظار داشت که مصرف سوخت دانگ فنگ S30 در حدود همان هفت لیتر در صد کیلومتر باشد و حتی در صورتی که راننده تا حد امکان اقتصادی براند، باید توقع مصرف سوختی بیش از این میزان را داشت.

 

دانگ فنگ S30

 

امکانات و آپشن های دانگ فنگ S30

خودروهای چینی با امکانات فراوان شناخته می شوند و حتی در اقتصادی ترین و ارزان قیمت ترین خودروها، این اصل رعایت می گردد. دانگ فنگ S30 نیز به مشابه نسخه کراس خود، از تجهیزات مناسبی بهره می برد که البته دیگر نمی توان این سطح از تجهیزات را با این قیمت عالی دانست و نهایت راضی کننده تلقی می شود. برخی از تجهیزات ایمنی و رفاهی این خودرو عبارتند از: كيسه هواي راننده و سرنشين، سیستم صوتی مجهز به صفحه نمايش لمسي 6.5 اينچي با قابليت پخش فايل هاي تصويري و داراي پورت AUX ،USB و GPS، كارت SD و بلوتوث، 4عدد بلندگو و 2عدد تيوتر، چراغ هاي عقب LED دار و چراغ هاي جلو LED كريستالي، چراغ هاي مه شكن جلو و عقب، صندلي چرمي كرم، روكش چرمي غربيلك فرمان، تزئينات طرح متال، آيينه هاي جانبي و سپرهاي هم رنگ بدنه، آينه هاي جانبي برقي، گرمكن دار داراي راهنما، رینگ اسپرت آلومینیومی، صندلي راننده با قابليت تنظيم دستي در 6 جهت، صندلي هاي عقب تاشو، جا عينكي، كامپيوتر سفري، چراغ مطالعه جلو و عقب و سان روف برقي.

دانگ فنگ S30

 

رقبا و شرایط بازار

ایران خودرو برای دانگ فنگ S30 ، قیمت 141 میلیون تومان را در نظر گرفته که آن را در رقابت با خودروهایی نظیر جک J4 و جیلی GC6 اکسلنت قرار می دهد که قیمتی در حد 100 میلیون تومان دارند و ایران خودرو با این قیمت گذاری، در حقیقت خود را وارد رقابت سختی با دو خودروساز خصوصی کشور، کرمان موتور و خودروسازان بم کرده است که مشخص نیست پایان این رقابت، چه خواهد بود.

 

13 دیدگاه

  1. فکر میکنم اصطلاح “طرف غورباقه رو رنگ میکنه جای فولکس میفروشه ” از همین کارای خودروسازای وطنی شایع شده .

  2. این خودروسازها مردمو خوب شناختن، ماشین ۴۰-۵۰ تومنی رو ۱۴۱ میلیون قیمت گذاری کردن و از فروشش هم مطمعن هستن!
    خداوند میفرماید ؛ سرنوشت هیچ قومی را تغییر نخواهیم داد مگر به خواست خود آنها .
    پس از ماست که بر ماست!

  3. دوستان دقت فرمائید با توجه به قیمت ماشین احتمالا با موتور tu5 بهینه که 115 اسب بخار هست و وارداتی از چین ارائه می شه، در غیر این صورت اگه با tu5 ایرانی عرضه بشه حتما زیر 100 میشه مگر اینکه ایران خودرو بخواد بقیه ماشین هارو تا این حد گرون کنه. چون این ماشین توی امارات هم از h30 cross ارزونتر هست

  4. قیمت پیشنهادی داده ایران خودرو 130 ملیون باورش هم قدری مشکله موتور 105اسبی tu5 قدیمی و این طراحخی ابتدایی با این قیمت نمیدونم کسی میتونه با حقوق 1.500 خودرو بخره یا نه ؟؟

    1. ویرانخودرو و سایه بان بزرگترین خیانت به مردم کردن اما اونها ورشکست نمیشن بلکه ماها رو ورشکست کردن طی این 40 سال
      اون افرادبکه فکر میکنن انجین tu5 بهینه هست باید بگم اینطور نیس اگر بود باید با کد پرینس وارد میشد مثل 207 واقعی و 208 که از انجین پرینس با 128 اسب استفاده میکنند و گاهی باستن توربو و سری gt در 208 قدرت به 200 اسب هم افزایش داده شرکت پژو در نهایت این همون دانگ فنگ اچ سی هست که واژه دهن پرکن و تو خالی کراس را حذف کرده و یه s یعنی سدان قناعت کرده از طرفی قیمت یالابردند

  5. در کشوری که گاری سازی و گاری سواری جزو لانیفک زندگی مردم شده انتظاری بیشتر از این نمیشه داشت حالا ببینید همین مردم مدعی فرهنگ چندهزار ساله چطوری برای این آشغال چینی سرودست میشکنند
    بقول معروف از ماست که برماست

    1. چ جمله زیبایی “در کشوری که گاری سازی و گاری سواری جزو لانیفک زندگی مردم شده انتظاری بیشتر از این نمیشه داشت”

      مردم ایران به بدترین ها عادت کرده و آلوده اینترنت و پارتی و تفریحات پوچ و توخالی و متهم کردن همدیگه به دلالی و کلاه برداری شدن اگه کسی حرف درستی بزنه بهش میگن دلال چون خودشون دلال چینی ها هستن من چندین بار گفتم این بنجل های چینی نمی ارزن به این قیمت ها یه بابایی بنام احمد که ماشاله هزاران اسم میتونه از خودش اختراع کنه هربار با یه اسم و آی دی جدید اومد و گفت چینی ها ال هستن و بل هستن و عالین با وجود افراد نان ب نرخ روز خوری مثل این بطرف اصلا نمیشه امیدوار بود به فضا یرقتبتی سالم و محصولات استاندارد مردم ایران یعنی مردم صف

  6. یک لگن دیگر از ویران خودرو. هر جائی از این لگن یک سازی برای خودش میزنه. هیچ هماهنگی جلو و عقب و بغل خودرو نداره. 141 میلیون پول بی زبان برای خودروئی که 40 میلیون هم خرج نداشته.

  7. آیا بقیه جاهای مملكت گل و بلبل هستش و فقط خودرو سازی مون داغونه؟ یه سری به دادگاهها و بیمارستانها بزنید…جای دور چرا همین اینترنتی كه مخابرات با چندبن برابر قیمت جهانی به مردم قالب می كنه و جیكمون در نمیاد و هر ماه بسته ها گرونتر میشن …(كاری به پارازیت هاشون ندارم)…فقط دهنمون برای اعتراض به خودرو بازه؟ همین سانمارتین خودش تو كار خودش چه گلی بر سر مملكت زده؟؟؟ غیر اینه كه یه دلال ماشین كلاه برداره؟؟؟؟
    كل حرف من اینه : تا زمانی كه كل مملكت اینه توقعی از خودروسازها نمیشه داشت كه فراتر از بقیه جاهای مملكت عمل كنند.

  8. خیلی دوست دارم کسایی که این ماشینو میخرن از نزدیک ببینم
    بعضیها عقلشون به چشمشونه این حتی قیافه هم نداره، اچ 30 کراس 50 میلیونی تو این بازار بی در وپیکر که ماشین عرضه نمیشه قیمتها حبابه 88 میلون شده اونوقت مدل سدانش 140 میلیون باشه!!!!

  9. کاش ما ایرانی ها یک درصد از غیرت و شهامت فرانسوی هارو داشتیم ! واسه یه افزایش سوخت ناچیز ،مکرون رو مجبور به استعفا کردن!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا