دست دوم چینی یا صفر کیلومتر ایرانی ؟ جک J5 اتوماتیک و پژو پارس اتوماتیک

یکشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۷ | 16 نظر

دست دوم چینی یا صفر کیلومتر ایرانی ؟ جک J5  اتوماتیک و پژو پارس اتوماتیک

مقایسه بین جک J5  اتوماتیک و پژو پارس اتوماتیک ، نمایی کلی از شرایط این روزهای بازار خودرو کشور است. این روزها بازار خودرو در شرایطی به سر می برد که گزینه های مد نظر مشتریان هر روز کاهش می یابد و حتی در بین بازار دست دوم ها نیز گزینه های چندانی به چشم نمی خورند. هم چنین با توجه به افزایش قیمت ها، قدرت خرید مشتریان به صورت روزانه کاهش می یابد. بر خلاف چند سال پیشین که روند رقابت بین محصولات دست دوم کره ای و صفر کیلومتر های چینی شدید بود، اکنون این رقابت به رده های پایین تر آمده و مقایسه دست دوم چینی یا صفر کیلومتر ایرانی ، اندکی حرارت به روزهای سرد بازار خودرو می دهد. در این مطلب مقایسه، به سراغ دو خودرو رفته ایم که هر دو طرفداران خوبی در بازار برای خود دست و پا کرده اند و همچنان تعدادی از خریداران، قدرت تهیه آن ها را دارند.

 

جک J5  اتوماتیک و پژو پارس اتوماتیک ، بخش اول، تاریخچه

جک J5  اتوماتیک ، سدان دوست داشتنی

برای سالها، جک J5 اتوماتیک به عنوان یکی از بهترین و دوست داشتنی ترین سدان های خانوادگی ایران شناخته می شد که در کنار مشکلاتی که داشت، مزایای بسیاری را ارایه می داد و از این نظر، توانسته بود توجهات بخش بزرگی از بازار را نسبت به خودش جلب کند.

در سالهای آغازین و میانی دهه نود خورشیدی، جک J5 با رقبایی همانند ام وی ام 530 و سپس ام وی ام 550 ، و یا بسترن B50F یا آسا روبرو بود که هر کدام از این محصولات، طرفداران خاص خود را داشتند و مجموع مزایا و معایب آنها، موجب می شد تا رقابت شدیدی بین این خودروها رقم بخورد. از آن دوران چند سالی می گذرد و تمامی خودروهای مذکور، دیر یا زود از خط تولید خارج شده اند و اکنون تنها می توان نسخه های کارکرده آنها را در بازار پیدا کرد.

جک J5 ابتدا با گیربکس دنده دستی و موتور 1500 سی سی به بازار عرضه شد که شتاب متوسط و هندلینگ نسبتا مناسب آن، در کنار چهره جدید، تعدادی از خریداران را به سمت خود کشاند. در ادامه و به منظور در اختیار گرفتن بخش بیشتری از بازار، کرمان موتور نسخه اتوماتیک این خودرو را به بازار عرضه کرد که با افزایش حجم پیشرانه و تغییرات طراحی در داشبورد همراه بود و امکانات رفاهی بیشتری به آن افزوده شده بود. نتیجه کار بسیار جالب بود و جک J5  اتوماتیک آنقدر در بازار محبوب شد که تیراژ نسخه دنده ای را تحت تاثیر خود قرار داد و این خودرو به تدریج از خط تولید کرمان موتور خارج شد.

 

جک جی 5

 

پژو پارس اتوماتیک ، نهایت تغییرات بر روی شیر پیر

نسخه فعلی پژو پارس اتوماتیک را می توان آخرین بخش از تغییراتی دانست که ایران خودرو بر روی این شیر پیر و سالخورده اعمال کرده است و تنها می توان انتظار ارایه این خودرو با یک پیشرانه توربو را داشت که در شرایط فعلی صنعت خودرو، چندان قابل انتظار به نظر نمی رسد. همه ایرانیان کم و بیش با پژو پارس آشنا هستند، خودرویی که به عنوان موفق ترین فیس لیفت پژو 405 و با تمرکز بر ساخت یک خودرو شبیه به پژو 406 توسعه یافت و در سال 79 به بازار خودرو ایران معرفی گردید و در آن سالها، به عنوان یک محصول لوکس مونتاژ داخل شناخته می شد و نسخه های تشریفاتی متعددی از این خودرو نیز هم اکنون در خیابان ها تردد دارند.

در این سالها، نسخه های متعددی از پژو پارس با نام های گوناگون و با تجهیزات مختلف روانه بازار شدند که پرداختن به این موضوع، از حوصله این مطلب خارج است. در حال حاضر سه تیپ از این خودرو توسط ایران خودرو به تولید می رسند که عبارتند از پژو پارس سال با همان موتور 1800 سی سی همیشگی، پژو پارس LX با موتور TU5 و پژو پارس اتوماتیک با موتور TU5 و گیربکس چهار دنده اتوماتیک که به عنوان فول ترین نسخه شناخته می شود و اخیرا توسط ایران خودرو، برچسب قیمتی 83 میلیون تومانی را به خود دیده است. پژو پارس از زمان عرضه تا کنون، با تمرکز بر ویژگی های خانوادگی نظیر کابین بزرگ، صندوق عقب جادار، سواری نرم و چهره ای زیبا که اکنون تکراری شده ، همواره سعی در جلب توجه مخاطبان داشته است.

 

 

جک J5  اتوماتیک و پژو پارس اتوماتیک ، بخش دوم، مقایسه مشخصات فنی

برای این بخش، ابتدا به توصیف ویژگی های فنی هر کدام از خودروها پرداخته و در انتها مشخصات فنی هر دو سدان خانوادگی را به صورت کلی مورد بررسی قرار می دهیم. ابتدا از جک J5 اتوماتیک شروع می کنیم که به واسطه پیشرانه میتسوبیشی خود، که قدرت و گشتاور مناسبی را تولید می کند، در تبلیغات غیر ملموس خود توجهات زیادی را به سمت خودش جلب نموده بود. اما نکته اساسی این است که بر خلاف موتور پر قدرت و جذاب جک J5 ، گیربکس اتوماتیک آن اصلا هوشمند عمل نمی کند و تمامی توان موتور را هدر می دهد و عملا شاهد شتاب گیری مناسبی نیستیم، معکوس کشیدن های این جعبه دنده نیز چندان جالب نیست.

 

جک جی 5

 

در مورد پارس اتوماتیک، شاهد به کار گیری پیشرانه و جعبه دنده ای مشابه با پژو 206 اتوماتیک هستیم، یعنی ترکیب پیشرانه TU5 و گیربکس AL4 که هر دو به صورت استاندارد بر روی پژو 206 و پژو 206 صندوق دار نصب شده بودند و کم و بیش، عملکرد قابل قبولی را ارایه می دادند، هرچند دیگر نمی توان رضایت امروزی را از آنها داشت و در مقایسه با تندر نود اتوماتیک یا دیگر چینی های اتوماتیک بازار، نظیر خانواده برلیانس، این پیشرانه و گیربکس قدیمی به نظر می رسند و دیگر عملکرد آن ها برای مالک رضایت بخش نخواهد بود.

 

 

جدول مقایسه مشخصات فنی جک J5  اتوماتیک و پژو پارس اتوماتیک

جک J5  اتوماتیک پژو پارس اتوماتیک
نوع موتور چهار سیلندر شانزده سوپاپ، تنفس طبیعی چهار سیلندر شانزده سوپاپ، تنفس طبیعی
حجم موتور 1834 سی سی 1587 سی سی
کد پیشرانه Mitsubishi 4G93D TU5
حداکثر قدرت 140 اسب بخار در دور موتور 6500 دور در دقیقه 105اسب بخار در 5800 دور در دقيقه
حداکثر گشتاور 165 نیوتن متر در طیف دور موتوری 5000 دور در دقیقه 142 نيوتن متر در 4000 دور در دقيقه
جعبه دنده چهار سرعته اتوماتیک چهار سرعته اتوماتیک
سیستم فرمان چرخ دنده شانه ای (Rack & Pinion)، کمک هیدرولیکی هيدروليكي
سیستم ترمز جلو دیسک دو جداره با قابلیت تهویه و خنک شونده، عقب دیسک – مجهز به ترمز ضد قفل (A.B.S) چهار کاناله (تمامی چرخها) – قابلیت توزیع هوشمند نیروی ترمز بر حسب وزن و بار (E.B.D) ABS و EBD (چهاركاناله)، ترمز جلو ديسكي با سيستم خنك كاري، ترمز عقب ديسكي
سیستم تعلیق جلو، فنر حلقوی با ستون مک فرسون ، عقب فنر حلقوی و اتصال جناغی دوبل مستقل جلو مک فرسون، عقب میله پیچشی
حجم مخزن سوخت 55 لیتر 66 لیتر
حداکثر سرعت 175 کیلومتر بر ساعت 180 کیلومتر بر ساعت
سایز رینگ ها شانزده اینچی آلومینیومی پانزده اینچی آلومینیومی
طول خودرو 4590 میلیمتر 4498 میلیمتر
عرض خودرو 1765 میلیمتر 1704 میلیمتر
ارتفاع خودرو 1465 میلیمتر 1410 میلیمتر
فاصله بین دو محور 2710 میلیمتر 2669 میلیمتر
وزن خالص 1355 کیلوگرم 1214 کیلوگرم
حجم فضاي صندوق عقب 415 لیتر 470 لیتر

 

نکاتی در مورد مقایسه مشخصات فنی جک J5  اتوماتیک و پژو پارس اتوماتیک

نکته اول، شتاب و مصرف سوخت جک J5  اتوماتیک و پژو پارس اتوماتیک

پژو پارس نسبت به جک J5 پیشرانه کوچکتر و ضعیف تری دارد، ولی از مزیت وزن کمتر نیز بهره می برد که باعث می شود تا از نظر شتاب، هر دو خودرو عملکرد متوسطی داشته باشند و بسته به شرایط و میزان آمادگی راننده، شتابی در حدود 15-16 ثانیه برای هر دو خودرو مطلوب خواهد بود. عملکرد بد گیربکس هر دو خودرو موجب شتاب گیری ضعیف می شود که به خصوص در مورد جک J5 این مورد بیشتر به چشم میخورد. به واسطه وزن زیاد نسبت به پیشرانه و عملکرد ضعیف گیربکس هر دو خودرو، مصرف سوخت این دو سدان به هیچ وجه اقتصادی نخواهد بود.

 

 

نکته دوم، میزان خانوادگی بودن جک J5  اتوماتیک و پژو پارس اتوماتیک

هر دو خودرو سدان های خانوادگی هستند و توقع داریم تا دو فاکتور مهم در آنها رعایت شده باشد، یعنی فاصله بین دو محور مناسب و حجم صندوق عقب راضی کننده. ابعاد و اندازه هر دو خودرو با وجود آن که پلتفرم هایی از نسل های مختلف خودروسازی دارند، چندان با یکدیگر تفاوتی ندارد و ابعادی نزدیک به یکدیگر دارند. در خصوص میزان خانوادگی بودن، هر کدام از این دو خودرو، یک مزیت را به همراه دارند. جک J5 فاصله بین دو محور بیشتر و کابین بزرگتری دارد و پژو پارس اتوماتیک صندوق عقب حجیم تری را ارایه می دهد که بسته به نوع استفاده و در نظر گرفتن باقی شرایط، هر کدام می توانند انتخاب یک خانواده ایرانی باشند.

 

 

نکته سوم، امکانات و آپشن های جک J5  اتوماتیک و پژو پارس اتوماتیک

هر دو خودرو سطح متوسطی از امکانات رفاهی و فنی را ارایه می دهند که برای دوره چندین سال قبل، قابل قبول و رضایت بخش است، اما در وضعیت حال حاضر بازار خودرو که شاهد جولان خودروهای چینی رنگارنگ با قیمت های مختلف و امکانات زیاد هستیم که عرصه را بر خودروهای متوسط یا کم آپشن تنگ می کنند. البته مالک با هزینه شخصی خود می تواند امکانات مختلفی را به خودروی خود بیفزاید، اما در این زمینه نمی توان تفاوت چندانی را بین دو خودرو ذکر کرد. لیست تجهیزات ایمنی و رفاهی هر دو خودرو به تفکیک در زیر آورده شده که مخاطبان می توانند مقایسه کاملی را بین این دو لیست داشته باشند:

لیست امکانات و آپشن های جک J5  اتوماتیک و پژو پارس اتوماتیک

جک J5  اتوماتیک پژو پارس اتوماتیک
کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، صندلی جلو با قابلیت تنظیم در 8 جهت، تنظیم دستی پشت سری، سیستم کنترل باد لاستیک ها TPMS، کنترل سیستم پخش روی غربیلک فرمان، رینگ اسپرت آلومینیومی، چراغ جلو و عقب هالوژن، سیستم رادیو پخش MP3/CD/USB با 4 باند، سنسور دنده عقب، صندلی و روکش فرمان چرمی و سیستم تهویه مطبوع خودکار سیستم صوتی پیشرفته مجهز به موبایل هندزفري, بلندگو عقب آنتن اکتیو، غربیلک فرمان چرمی، تريم دورنگ، قطعات دکوراتيو طرح چوب، تنظیم برقی پشتی صندلی جلو، سیستم اتولاک، رینگ آلومینیومی، سنسور دنده عقب، آپنه هاي جانبی برقی تاشو راهنما دار

 

 

 

جک J5  اتوماتیک و پژو پارس اتوماتیک ، بخش سوم، مقایسه قیمت ها

بازار امروز خودروی کشور، در آشفته ترین شرایط خود به سر می برد و حتی می توان گفت که اوضاع بسیار بدتر از سال های 90 و 91 شده است. علاوه بر آنکه واردات ممنوع می باشد، شرکت های بین المللی همکار در خودروسازی ایران، کشورمان را ترک گفته اند. در مورد داستان قیمت گذاری خودروها نیز همه خوانندگان به قدر کافی آشنا هستند و بهتر است در این مورد صحبت نکنیم. پس با این پیش فرض شروع می کنیم که قیمت ها در بازار غیر منطقی هستند و با درآمد اکثریت مردم، خوانایی ندارند که همه آن را به خوبی می دانیم.

 

جک J5  اتوماتیک ، شاهزاده فراموش شده

محصولات جک توانسته اند در سالهایی که در بازار حضور داشتند، محبوبیت مناسبی را کسب کنند و همین محبوبیت موجب شده تا بر خلاف دیگر چینی های حاضر در بازار، که معمولا در نمونه های دست دوم افت قیمت شدیدی را تجربه می کردند، از این مشکل مصون باقی بمانند. در حاضر با بودجه ای بین هشتاد الی صد میلیون تومان، می توان نمونه های کارکرده جک J5 اتوماتیک را خریداری نمود. نگاهی به دو آگهی در این زمینه می اندازیم:

جک J5  اتوماتیک، مدل 1394، رنگ مشکی، بدنه بدون رنگ، کارکرد 71,000 کیلومتر، قیمت 88 میلیون تومان

جک J5  اتوماتیک، مدل 1395، رنگ خاکستری، بدنه بدون رنگ، کارکرد 38,000 کیلومتر، قیمت 95 میلیون تومان

اگر علاقه به خرید خودروهای دست دوم و کارکرده دارید، بهتر است پیش از انتخاب قطعی، گزینه های دیگری همچون ام وی ام 550 یا بسترن B50F را نیز مورد بررسی قرار دهید.

 

 

پژو پارس اتوماتیک، تلاش برای بقا

با وجود خودروهای چینی و کره ای خوش آب و رنگ که در این سالها و با هزاران دردسر وارد بازار شدند، دیگر پژو پارس سالخورده جذابیتی برای مشتری ندارد و شاید تنها دلیل خرید پژو پارس اتوماتیک در این شرایط بازار، عدم تمایل مشتری به خرید خودروهای کارکرده نظیر جک J5 یا ام وی ام 550 خواهد بود. ایران خودرو قیمت این خودرو را 83 میلیون تومان اعلام کرده که افزایش شدیدی را نسبت به قیمت مصوب قبلی نشان می دهد، هر چند این قیمت بیشتر می تواند موجب شود تا قیمت ها در بازار آزاد کمی تعادل یافته و به محدوده هشتاد میلیون تومان بیایند. نگاهی به دو آگهی در این زمینه نیز خواهیم انداخت:

پژو پارس اتوماتیک، صفر کیلومتر، رنگ سفید، قیمت 89,590,000 تومان

پژو پارس اتوماتیک، صفر کیلومتر، رنگ مشکی، قیمت 96 میلیون تومان + مانیتور

 

پارس LX

 


16 دیدگاه

  1. حمید | آذر 24, 1397 | لینک نظر

    سلام
    به نظر من جیلی خودرو خوبی نیستش، ولی همونطور که دوستان اشاره کردن، در این رنج قیمتی، جک جی۵ و بسترن B30 خودروهای خوبی هستن.البته جک جی۵ تولیدش متوقف شده و فقط دست دومش موجود هست، بسترن b50. هم همینطور، ولی خوب کلاس و مدل دیگش به نام b30. داره تولید میشه و از لحاظ ظاهر و سواری به نظر بنده خوب هست.

  2. نامدار | آذر 22, 1397 | لینک نظر

    دوستان و از جمله جناب سانمرتیین نظرتون راجع به خودروی جدید m5 از هایما و خودروی جیلی gc6 اکسلنت بگید
    من خودم عاشق هایما اس 5 هستم واقعا زیباس شما نظرتون چیه؟؟

  3. میلاد | آذر 21, 1397 | لینک نظر

    اصلا قابل مقایسه نیستن و جالبه تو برسی فاکتور ایمنی رو کلا فراموش کردین.2 سال جک داشتم و خیلی راضی بودم و تو شتاب هم براحتی پارس دنده رو میگرفت چه برسه اتو.خلی کم خرج و با کیفیت تر از ایرانیهاست.سواری خوب و امکاناتشم خوبه.برتری پارس فقط قطعات و بازار دست دومه

  4. امین | آذر 21, 1397 | لینک نظر

    قیمت هایی که برای جی 5 ذکر شده قیمت های صحیح نیست. برای قیمت گرفتن بی زحمت برید بنگاه بگید میخوام جک جی 5 تو مغازه تو بخرم.!! همون که مدل 93 هست و 45 هزار تا کارکرده. اون وقت بنگاه لطف میکنه و میگه 115 تا !!! خریدار باشی تخفیف هم میدم. عین واقعیت

  5. مهران | آذر 20, 1397 | لینک نظر

    گرچه استفاده به محصولات وطنی رو ارجح میدونم و علاقه ای به محصولات چینی ندارم. اما نمیتونم از حق بگزرم كه جك از خیلی جهات بسیار بهتر از این پژوی سالخورده هستش و حتا در بعضی موارد قابل مقایسه نیست. این حرف رو از روی اطلاعات میگم نه از روی تعصب و غیره.
    مورد دیگه اینكه چقدر غم انگیزه این همه پیشرفت در در این چند سال در مملكت چشم بادامی ها و برعكسش در مملكت خودمون.
    و نكته آخر : چه عجب جناب سنمارتین این بار از روی اطلاعات حرف زدند و تعصب رو كنار كذاشتند.

    • در پاسخ به: مهران

      احمد | آذر 22, 1397 | لینک نظر

      سانمارتین به گفته خودش قبل از تشرف به بارگاه همایونی سراتو این ماشینو داشته

      • در پاسخ به: احمد

        sunmartin | آذر 23, 1397 | لینک نظر

        جک جی 5 و فاو آسا بسترن بی پنجاه اف نیو و هایما اس 5 و هایما ام 5 (بزودی رو نمایی میشه در ایرانخودرو عکس هاش هم دارم شبیه مرسدی و هوندا سویک با 180 اسب قدرته)
        بهترین سدان های چینی بازار و کراس آور هستند

  6. امین | آذر 18, 1397 | لینک نظر

    دو روز پیش یادتونه ؟؟؟ “ژاپنی و کره ایه دست دوم یا چینیه صفر” اینجاست ایراااان :))))))))))))))))))))

  7. سهراب | آذر 18, 1397 | لینک نظر

    حالا یه چیزی میگم شاید یه عده بدشون بیاد من نه جک اتومات دارم نه پارس اتومات ولی خداییش جک خیلی بهتر از پارس هستش .

  8. sunmartin | آذر 18, 1397 | لینک نظر

    مشخصا جک جی 5 1800 سی سی انتخاب بهتر شیک تر و عاقلانه ای هست به مدت 2 سال این خودرو داشتم ایراد خاصی نداشت جز چند مورد
    یکسره کار کردن فن موتور
    پایین بودن انباری اگزوز و گیرکردن و کنده شدن بست
    کیفیت پایین قطعات پلاستیکی موتور . شکننده بودن آنها
    کمبود قطعه شدید
    نداشتن بک لایت زیر کلیدهای بالابر و سانروف و کیفیت پایین داشبورد
    مزایا
    شتاب متوسط
    نرمی و بی صدایی موتور
    اتاق مناسب و راحت
    طراحی خوب و تقریبا به روز
    موتور قوی
    به نظرم خذید یک جک جی 5 یا آسا بی 50 اف نیو بهترین انتخاب در رنج قیمت 120 تا 160 ملیون
    در بین چینی هاست
    بالاتر از این مبلغ پرداخت بابت چینی اشتباه جبران ناپذیری است
    و میشه به گزینه ای کره ای و ژاپنی دست دوم در رنج 180 تا 250 فکر کرد

    • در پاسخ به: sunmartin

      ارسلان | آذر 19, 1397 | لینک نظر

      تو که تا الان فحش خواهر و مادر به چين و ماشين چيني ميدادي چي شده الان 2 ساله جک جي 5 داشتي؟
      قسم حضرت عباس رو قبول کنيم ازت يا دم خروس رو؟

      • در پاسخ به: ارسلان

        ahmad | آذر 19, 1397 | لینک نظر

        مگه نمیدونی؟؟!!!
        ایشون کلهم اجمعین ماشینای جدید و قدیمی و عرضه شده و نشده همه برندها رو داشته.دیگه فوق فوقش اونایی رو که نداشته یا پدرش داشته یا همسایه بالاییشون!!!!!!

      • در پاسخ به: ارسلان

        sunmartin | آذر 19, 1397 | لینک نظر

        من جک جی 5 داشتم برو فروم جم سایت پدال جزو اولین کسایی بودم که این خودرو خریدم اون زمان مدل 1500 سی سی سانروف نداشت و بعدا بخاطر تقاضای بالا سانروف گزاشتن روی هم رفته خودروی خوبیه بین چینی ها و اتاق عالی داره موتورش هم خوبه و شتاب و قدرت و کشش خوبی داره یکی از آشناها هایما اس 5 توربو به پیشنهاد من خریده خیلی راضیه و طراحی شیگ و خوبی داره بسترن بی 50 اف نیو هم بین چینی ها بهترین شاسی و اتقا داره البته در رده سدان ها چون اتاقش مزدا 6 قدیم هست دیگه خرید کره ای و ژاپنی غیر ممکنه شده و فقط باید به چینی ها فکر کرد البته همین ها هم از دسترس خارج شدن
        بنظر من به ترتیب ارزش خرید این چینیها وجود داره:
        1-هایما s7
        2-هایما s5
        3-جک s7
        4-امجی 360 توربو
        5-فاو آسا بسترن بی پنجاه اف نیو
        6-جک جی 5

        • در پاسخ به: sunmartin

          ارسلان | آذر 20, 1397 | لینک نظر

          آهان صحيح اونوقت تو بقول خودت فروم جم سايت پدال هم با همين اسم فضاييت خودور جک جي 5 (همون خودرو خودمون) رو خريدي؟تو که از صبح تا شب تو اين سايت و اون سايت ميگي ماشين چيني آشغاله و بازيافتيه و موتور و گيربکس خورد ميکنه و تو تصادفات همه سرنشينهاش ميميرن و الي ماشاالله ، حق نداري بياي 6 تا ماشين رديف کني که اينا خوبن و ارزش خريد دارن.نهايت نهايتش ميتوني واسه سراتو سايپايي و طراح معظمش پيتر شراير کبير تبليغات کني!!!

          • در پاسخ به: ارسلان

            نامدار | آذر 20, 1397 | لینک نظر

            با لیست سانمارتین موافقم
            1-هایما s7
            2-هایما s5
            3-جک s7
            4-امجی 360 توربو
            5-فاو آسا بسترن بی پنجاه اف نیو
            6-جک جی 5
            من یه خودرو مد نظرمه افراد بگن خوبه یا بد جیلی gc6 اکسلنت؟ خیلی به صرفه است خریدش بنظر و مشخصاتش از دانگ فن بالاتر و قیافه خوبی داره 105 تومان؟؟

  9. حسین بلو | آذر 18, 1397 | لینک نظر

    جک j5 مخصوصا دنده ایش تا 120 میلیون هییییچ رقیبی نداره.بی نظیره کم استهلاک حتی کمتر از ال 90 کم مصرف پرشتاب. موتور 1500 اش از 1800 اتوماتیک بهتر راه میره بخاطر گیربکس عالیش