اخباراخبار داخلی

۶/ ۱ میلیارد دلار قطعه خودرو وارد کشور شد

طی هشت ماه سال‌جاری در مجموع یک میلیارد و ۶۴۶ میلیون دلار قطعه خودرو وارد کشور شد که واردات قطعات با داخلی‌سازی کمتر از ۳۰ درصد رشد ۳۹/ ۱۵ درصدی داشته است.

بررسی تازه‌ترین آمار گمرک از تجارت خارجی ایران نشان می‌دهد، در هشت ماه نخست سال‌جاری یک میلیارد و ۱۳۴میلیون و ۴۶۴ هزار دلار «قطعات منفصله خودرو با ساخت داخل ۱۴ درصد تا کمتر از ۳۰ درصد» وارد کشور شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۹۸۳ میلیون و ۱۷۷ هزار دلار قطعه وارد شده بود، با رشد ۳۹/ ۱۵ درصدی مواجه شده است. واردات «قطعات منفصله خودرو با ساخت داخل ۳۰ درصد تا کمتر از ۵۰ درصد» در هشت ماه سال‌جاری، ۲۳۷ میلیون و ۳۵۱ هزار دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که به میزان ۱۸۷ میلیون و ۸۱هزار دلار بود، حکایت از افزایش ۲۶/ ۸۷درصدی دارد. همچنین در این مدت ۲۷۴ میلیون و ۴۶۰ هزار دلار «قطعه منفصله خودرو با ساخت داخل ۵۰ درصد و بیشتر» به کشور وارد شده که نسبت به هشت ماه‌ سال گذشته که به میزان ۴۲۲میلیون و ۵۹۲ هزار دلار بود، ۰۵/ ۳۵ درصد کاهش را نشان می‌دهد.به این ترتیب آمار نشان می‌دهد که در مجموع واردات قطعات خودرو در هشت ماه سال‌جاری، حدود یک میلیارد و ۶۴۶ میلیون و ۲۷۵ هزار دلار بوده است؛ در‌حالی‌که در مدت مشابه سال گذشته یک میلیارد و ۵۹۲ میلیون و ۸۵۰ هزار دلار قطعه خودرو به کشور وارد شده بود.

3 دیدگاه

  1. نشون میده واقعا صنعت خودروی ما ملی و خوداتکاست!
    وقتی کارخانه های ایران خودرو و سایپا از قطعه سازان حمایت نکردند و نتوانستند از قطعات بی کیفیت و ارزان چینی و از منافع زودگذر خود بگذرند و بدینوسیله قطعه سازان را ورشکست و نابود کردند، باید منتظر چنین روزی میبودند!!
    به اینصورت هم خود را نابود کردند و هم صنعت خودروی نیمه پای کشور را!!

    1. چینی ها صنعت ایران درو کردن و یه منرسک وسط بیابان بی آب و علفش گذاشتن که اسمش صنعت ملی شد تولید خودروهای چینی با اسامی مختلف در این شرایط عده ای رشد کردن و بسرعت مردم اسیر بازی های پولی کردن یک روز طلا یک روز خانه یک روز خودرو وقتی دیدن که هرکسی فقط به فکر منافع خودش هست و منافع ملی اهمیت نداره چینی ها حریص تر شدن و جای مای محکم تری پیدا کردن حاصل کار شد یک اقتصاد ورشکسته وابسته به چینی ها کاش به کشورهتی صاحب صنعت مثل آلمان و آمریکا و ژاپن و کره جنوبی وابسته بودیم باینکه وابستگی خوب نیس

      1. دمشون هم گرم که عرضه داشتن و جهان رو از همه نظر به تسخير خودشون درآوردن.تا کور شود هر آن که نتواند ديد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا