اخباراخبار داخلی

بازار خودروهای وارداتی در انتظار تثبیت قیمت دلار

 

رئیس اتحادیه نمایشگاهداران و فروشندگان خودرو در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو اظهار داشت: گروه سمند و پژو و اچ سی کراس افزایش قیمت داشته اند و سایر خودروهای داخلی در حالت تعادل به سر می برند.

سعید موتمنی افزود: قیمت پژو تیپ 2، از 59.5 میلیون تومان در هفته گذشته به 62 میلیون و 300 هزار تومان، تیپ 5 از 71.5 میلیون تومان به 73.5 میلیون تومان و وی8 از 72.5 میلیون تومان به 73.5 میلیون تومان و اچ سی کراس از 88 میلیون تومان به 100 میلیون تومان رسیده و سایر خودروهای داخلی، تعادل دارند.

محمدی نیکخواه –یکی از فعالان بازار- در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو درخصوص پیش بینی آینده بازار گفت: اگر نظم و انسجام برقرار شود و برای خودروهایی که ارز بری دارند ارزش و ارزبری بر مبنای درستی محاسبه شود، احتمال ثبات در بازار وجود دارد، در غیر اینصورت بی ثباتی وجود خواهد داشت.

محمدی نیکخواه افزود: در حال حاضر همانطور که هجوم به سمت دلار کاهش یافته، در حوزه خودرو نیز بهترین راه حل، عدم خرید خودرو است تا بازار به ثبات رسد.

نعمت الله کاشانی نسب ، بازرس اتحادیه نمایشگاهداران و فروشندگان خودرو ، در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو اظهار داشت: قیمت خودروهای ایرانی در هفته جاری تا حدی افزایش داشته ولی بازار اعم از بازار خودروهای داخلی و خارجی ، همچنان در رکود به سر می برد و خرید و فروشی صورت نمی گیرد.

وی افزود: بازار خودروهای خارجی پیش از این نیز در رکود به سر می برد و در حال حاضر از آنجا که نرخ دلار نزولی است، شهروندان منتظر تثبیت نرخ ارز هستند و اقدام به خرید نمی کنند و افرادی که قصد فروش دارند نیز حاضر به فروش با قیمت پایین نیستند و بازار در رکود به سر می برد و معاملات به صفر رسیده و تا زمانی که نرخ دلار تثبیت نشود وضع به همین منوال خواهد بود.

وی افزود: هم اکنون که قیمت های بازار، کاذب و حباب گونه و غیر واقعی است و از نظر اتحادیه تعیین قیمت خودرو بر اساس 5 درصد زیر قیمت بازار شیوه درستی نبوده است.

کاشانی نسب افزود: باید به قیمت معقولی در حوزه خودرو برسیم زیرا قیمت های کنونی بازار کاذب بوده و اکثر خودرو ها با قیمتی دو برابر قیمت واقعی در بازار به فروش می رسند که قاعدتا نباید اینگونه باشد. باید امور ریشه یابی شده و کارها از ریشه اصلاح شوند. همچنین دولت باید به قطعه سازان ارز 4200 تومانی تخصیص دهد و سپس بقیه مراحل را مدیریت کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا