نگاهی به شرایط بازار و قیمت رنو مگان 1600 ، شکست خورده گران قیمت

شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۷ | 34 نظر

نگاهی به شرایط بازار و قیمت رنو مگان 1600 ، شکست خورده گران قیمت

خودروهای فرانسوی معمولا به علت پیچیدگی های فنی و تفاوت هایی که با محصولات معمول بازار دارند، شناخته می شوند و رنو مگان نیز به خوبی این ادعا را به اثبات می رساند. نسل دوم رنو مگان که در دو نسخه مگان 1600 و مگان 2000 و با گیربکس های دنده ای و اتوماتیک در بازار کشورمان حضور داشت، توانست به موفقیت های خوبی در بازار دست پیدا کند، وارد ناوگان خودروهای پلیس شود و سالها پس از قطع تولید، همچنان پر طرفدار باقی بماند.

در این مطلب به بررسی بازار و شرایط رنو مگان 1600 می پردازیم که با گیربکس دنده ای عرضه شده و حضور کوتاه مدتی در بازار کشورمان داشت و ورود نسخه 2000 اتوماتیک، به راحتی نسخه آن را در هم پیچید. نخستین نمونه های نسل دوم رنو مگان ابتدا از ترکیه و به صورت وارداتی در کشورمان حضور داشتند، و سپس وظیفه مونتاژ این محصول به پارس خودرو سپرده شد که کم و بیش تا سال 92 تولید آن ادامه داشت.

از عجایب حضور مگان در بازار ایران، گران تر بودن نمونه های کارکرده آن از رنو فلوئنس های صفر کیلومتر در مقطعی از زمان بود. نسل سوم این خودرو با نام اسکالا و به صورت وارداتی، حضور کم رنگی در بازار خودرو ایران داشت و نسل چهارم پیش از آن که بتواند به بازار برسد، گرفتار ممنوعیت واردات و سپس تحریم های خودروسازی شد و بعید است بتوانیم این خودرو را در ایران ببینیم.

 

نگاهی به نسل دوم رنو مگان

نسل دوم رنو مگان، در سال 2002 وارد بازارهای جهانی شد و به واسطه فناوری های مختلفی که در توسعه اش به کار رفته بود، لقب خودرو سال اروپا را از آن خود کرد. اگر بخواهیم رنو مگان را با محصولات امروزی که با قیمت مشابه در بازار داخلی قابل خریداری هستند، مقایسه کنیم، ممکن است امکانات و آپشن های به کار رفته در آن از مد افتاده و قدیمی به نظر برسند، اما در آن زمان رنو مگان در مقایسه با رقیبانش یک محصول فوق العاده به نظر می رسید که به راحتی با تمام رقبا متمایز بود.

 

 

بررسی ظاهر رنو مگان

نسخه اصلی رنو مگان ، نسخه هاچ بک است و نسخه صندوقدار برای جلب توجه خانواده ها به بازار عرضه شد. با وجود آن که مگان چهره ای ساده و دور از هیجان دارد، اصول طراحی به خوبی در آن رعایت شده و کمتر ایرادی می توان به آن وارد کرد. رنو مگان پس از گذشت سالها و ورود بسیاری از محصولات رنگارنگ دیگر، همچنان برای مشتری جذابیت دارد، هر چند جذابیت آن به اندازه سالهای اوج آن نیست. نباید کتمان کرد که طراحی رنو مگان برای زمان فعلی، کهنه و از مد افتاده شده است و در بسیاری از قطعات بدنه همچون گلگیرها، رنو پیچیدگی بیش از حدی را برای ساخت اعمال کرده است.

 

 

درون کابین نیز با فضایی کاملا ساده، به دور از آشفتگی و هیجان روبرو هستیم و تمرکز بر دسترسی راحت کاربر به ادوات کابین بوده است. رنو مگان جز با کیفیت ترین محصولات مونتاژی بازار داخل حساب می شود و اگر مالک سلیقه کافی را در حفظ و نگهداری از خودروی خود داشته باشد، افت کیفیت کابین بسیار کم خواهد بود.

با وجود عرض کم مگان نسبت به برخی رقبا نظیر مزدا3، فضای پا و سر خوبی برای سرنشینان فراهم شده که از اصولی ترین فاکتورهای یک سدان خانوادگی است.  عایق بندی کابین بسیار خوب است و حتی پس از گذشت چندین هزار کیلومتر از کارکرد آن، کابین آرام و بی سر و صداست. اما اگر کابین مگان با یک محصول بروز مقایسه شود به راحتی کمبود تجهیزات رفاهی را می توان در آن حس کرد و ممکن است نیاز داشته باشید تا با افزودن برخی تجهیزات، کابین رنو مگان را بروزتر کنید.

 

 

قوای فنی مناسب و کم دردسر

پیشرانه مورد استفاده در رنو مگان دنده ای، همان موتور 1600 سی سی شناخته شده رنو با کد K4M است که در تندر نود و رنو ساندرو نیز به کار گرفته شده و همگان با مزایای آن آشنا هستند. پیشرانه 1600 رنو مگان با رنو تندر نود عملکرد متفاوتی دارد که مربوط به نوع برنامه ریزی موتور است تا به قدرت بیشتری دست پیدا کند. با توجه به نحوه تنظیم ضرایب دنده ها و نزدیک بودن ضرایب به یکدیگر، شتاب اولیه مگان نرم و آرام بوده و به هیچ عنوان راننده در هنگام شتاب گیری، اختیار رانندگی را از دست نخواهد داد.

همان طور که گفتیم، ترمز های مگان بسیار قوی هستند و شاهد استفاده از سه سیستم ABS، EBD و EBA یا ترمز اضطراری در مگان هستیم که در مقایسه با محصولات نه چندان گران قیمت بازار، همچنان کافی به نظر می رسد و اگر مالک از ابتدا دقت لازم را در نگهداری از ترمزهای مگان داشته باشد، دردسر چندانی را در استفاده از مگان نخواهید داشت.

 

 

قیمت مگان و نکات مربوط به آن

قراردادهای مشترک خودروسازی در ایران، معمولا بیش از مدت معمول به طول می انجامند و رنو مگان نیز وقتی پس از فراز و نشیب های فراوان در سال 1387 به بازار عرضه شد، در سایر نقاط جهان از خط مونتاژ خارج شده و نسل سوم به جای آن عرضه می شد. این مورد موجب شد تا پارس خودرو اقدام به حذف تجهیزات ایمنی و رفاهی استاندارد رنو مگان کند. با وجود آن که رنو مگان 1600 خودرویی بسیار با کیفیت و راضی کننده برای مالک محسوب می شود، رقبای این محصول نظیر هیوندای آوانته و مزدا3 از نظر تجهیزات ایمنی و رفاهی به طور معمول برتر ظاهر می شوند و هزینه های نگهداری کمتری را برای خریدار ایجاد می کنند.

 

 

نکته منفی بزرگی که در خصوص رنو مگان 1600 وجود دارد، قیمت نا معقول آن است. در فضای فعلی، پرداخت مبلغی در حدود صد میلیون تومان برای یک خودرو کارکرده که ظاهر بروزی ندارد، قوای فنی و تجهیزات آن کاملا معمولی است و سالها از تولید آن می گذرد اصلا منطقی نیست و قیمت رنو مگان باید مبلغی نصف این قیمت باشد. در آخرین قسمت مطلب، نگاهی به قیمت چند نمونه از رنو مگان 1600 سی سی انداخته ایم:

رنو مگان 1600 سی سی، E2، 1390، بدنه مشکی و بدون رنگ، کارکرد 175,000 کیلومتر، قیمت 105 میلیون تومان

رنو مگان 1600 سی سی، E2، 1388، بدنه سفید و بدون رنگ، کارکرد 45,000 کیلومتر، قیمت 114 میلیون تومان

رنگ مگان 1600 سی سی، E1، 1388، بدنه نقره ای و چند لکه رنگ، کارکرد 190,000 کیلومتر، قیمت 72 میلیون تومان


34 دیدگاه

  1. احسان | اسفند 11, 1397 | لینک نظر

    چه کامنتهای فوق حرفه ای و جذابی اینجا دیده میشه.
    چند سال قبل من با mvm 110 چهار سیلندر با سرعت 155 کیلومتر بر ساعت تو اتوبان قزوین از هر چی هیوندا و تویوتا و لکسوس و بنز و پژو و . . . بود، سبقت گرفتم.
    با منطق رفقا یعنی ماشین من قدرتش، آپشن هاش، ایمنی اش و . . . از همه انواع ماشینهای نامبرده شده، بیشتر بوده.

    الان فهمیدم خیلی اشتباه کردم که اونو فروختم و ال90 خریدم !!!!

  2. sunmartin | اسفند 11, 1397 | لینک نظر

    احمود واقعا این صحبت هایی که میکنی واقعیه یا زاییده تخیلات تو هست ؟ با آریزو از اپتیما و سراتو سبقت گرفتی؟ و اونها رو تو آینه دود کردی ؟
    شاید طرف اهل کل کل نبوده که اغلب افرادیکه خودروی درست و حسابی سوارن و تازه به دوران رسیده نیستن معمولا از این حرکات بچه گانه و بی هدف دوری میکنند البته من قضاوت به مخاطبان میسپارم

  3. رضا | اسفند 10, 1397 | لینک نظر

    بعضی ها انقدر از مگان تعریف می کنند انگار خودروی تولید 2018 است! قیافه دموده با
    اپشن متوسط و خرابی زیاد در کیلومترهای بالا!بنده اریزو 5 دارم و دو ساله که با ان بیشتر
    نقاط ایران را رفتم هم شیک و پر اپشن و هم لذت رانندگی خوب با خدمات خوب.

  4. احمود | اسفند 10, 1397 | لینک نظر

    چند تا مسافر اومده بودن که یکیشون اوپتیما 2018 و یکی سراتو 2018 داشت به جون هرچی لایی کش و عشق باز ماشینه چنان سوسکشون کردم با آریزووو سیکسسس توربو که سخت دربهت فرو رفته و دم بر نمیاوردن به جون شوما توی یه پیچ زدم حالت s و یه سبقت میان جاده ای گرفتم و دودشون کردم تو آینه بغل سراتو زده بود کنار داشت آب خنک مینوشید فکر کنم کرک و پرهاش ریخته بود اوپتیما هم یواشش کرده بود تا اون یکی بیاد و تو حالت کش و قوس بودن …ماشاله به مدیران خودرو و سیستم توربو فوق حرفه ای آریزو سیکسسس بیا یه دور سوار شو تا با جهل از دنیا نری سانمارتین بدبخت عقده ای که همش کیا کیا میکنی کره ای کیلو چند بچسب به چینی ساخت ایالات متحده بماثلی لیفان 820 و چری آریزو 6 توربو

  5. هوشیار | بهمن 3, 1397 | لینک نظر

    کسی باید مگان بگیره که دنبال امنیت باشه نه آپشن
    از لحاظ امنیت تا 200 میلیون که قطعا رقیب نداره

  6. امیرو | دی 11, 1397 | لینک نظر

    خب منهم سال 90 یه مگان 1600 صفر خریدم و تا الان واقعا ازش راضی هستم . با صحبتهای شاهرخ کاملا موافقم . هر خودرویی توی رنج قیمتی خودش مزایا و معایبی داره . شتاب اولیه ی ماشین من کنده اما شتاب ثانویه خوبی داره . تا الان که حدود 110 هزار کیلومتر رفته فقط یکبار دسته راهنماش خراب شده که البته با قیمت گزافی تعویض گردید . یکی از ایرادهاش همین گران بودن قیمت قطعاتشه . فضای داخلی خوبی داره و صندوق عقبش هم بزرگه . هندلینگش فوقالعادست . مصرف سوختش بعد از اینهمه سال همچنان پایینه . موتورش فوق العاده بی صداست اما همونطور که دوستمون گفتن در سرعتهای بالاتر از 110 صدای موتور زیاد میشه که احتمالا بخاطر تکنولوژی نسبتا قدیمی موتورش باشه .
    فضای داخلیش ساده ست . من سادگیش رو دوست دارم اما ترجیح میدادم از اپشنهای بیشتری برخوردار بود . این خودرو بصورت فابریک فاقد سنسور دنده عقب میباشد . کیفیت باندهاش خوبه و ضبط صوتش هم فقط سی دی AUDIO پخش میکنه .

  7. امير | دی 10, 1397 | لینک نظر

    سلام من مگان رو شكست خورده گران قيمت نميدونم
    مالكاني كه قيمت عجيب براي فروش ماشين رده خارجشون گذاشتن رو شكست خورده ميدونم
    صحنه اي كه با ويتارا سوار هايي طرف هستيم كه فقط دنبال همقيمت كردن ويتارا با Z4 هستند ويتارا سوار هايي كه پاي صحبتشون بشيني بجز سقوط از دماغ فيل هيچي نميبيني بعد كه يه سپر يا رو زاپاس ميشكنن ميشينن گريه ميكنند اونوقته كه چهرشون مشخص ميشه. كل دارايي طرف همينه.
    حالا مگان سوار يه شخصيت متين و انتخاب هاي منطقي در رفتار زندگي دارن يا توقعي كه از يه مگان سوار ميره اينه

  8. شاهرخ | دی 10, 1397 | لینک نظر

    من اسال ۸۹ یه مگان اتومات ۲۰۰۰ صفر خریدم تا یه هفته پیش. واقعا هیچ اذیتی نداشت و البته من سالی ۱۲۰۰۰ تا بیشتر باهاش نرفتم و هر ۱۰۰۰۰ تا سرویس تو نمایندگی شماره ۳. ایمنی رو واقعا تو این ماشین حس میکنی، تو جاده ۲۰۵ تا باهاش می رفتم و واقعا هیچ استرسی نداشت برعکس رانندگی با ۱۸۰ تا سرعت تو پژو پرشیا. شتاب تو سرعت ۱۲۰ به بالا بسیار عالیه و بدون اینکه متوجه شی به ۱۶۰ میرسه. تنها ایراد این ماشین واسه من شتاب اولیه نسبتا کمی بود که داشت که بعضی جاها تو شهر و واسه حرکت سریع کندیش اذیتت میکنه. در مقایسه با سراتو ۲۰۰۰ آپشنال سایپایی که الان دارم مزایای مگان به نظر من فرمان برقی و نرم، حس امنیت بیشتر، دیدو اشراف بهتر به جاده، نرمی سیستم تعلیق و معایبش کندی و شتاب اولیه پایین، صدای موتور بالا در سرعت ۱۱۰ به بالا، ظاهر اتاق بسیار ساده. از لحاظ آپشن نسخه آپشنال سراتو سایپایی مزیت چندانی به مگان نداره و فقط سانروف و شیفتر دنده هست که واسه من چندان مهم نبود. در عوض مگان سنسور باران و پرده های جانبی و عقب داشت. یه ۲۰۶ تیپ ۵ هم واسه کارای دم دستی داشتم که آجر خورد تو سرم و رفتم جاش لیفان ایکس ۶۰ خریدم که واقعا پشیمونم. اصلا ماشین با کیفیتی نیست و خیلی لشه. دنده cvt بسیار خنگی داره و چند ثانیه طول میکشه تا بفهمه داری گاز میدی تا دنده عوض کنه. در عوض واسه من با دوتا بچه کوچیک واقعا جاداره و صندلی عقبش خیلی فضای مناسبی داره.

    • در پاسخ به: شاهرخ

      مگان داشتم خودروی خوبی بود فقط سنگین و کند بود دنده اش هم خیلی قدیمی و ظاهرش واقعا مثل گوشت کوب قرون پارینه سنگی بود فرانسوی ها طراحی های عجیبی دارن خلاصه رفتم یه سوناتا 2011 خریدم از هر لحاظ نرمی شتاب کیفیت کم خرجی وآپشن از مگان خیلی بهتره مثلا فرمان الکترونیکی ترمزها با دیسک بزرگ و کشش و سرعت بالا صندلی های جادار و داشبورد زیبا و کنسول مانیتور و خیلی چیزهای دیگه

  9. کره ای عالیه آشغال نیست بلکه حتی خیلی کیفیتش بالاست منتهی من و شما پولش نداریم بخریم میگیم آشغال
    یکی از اقوام اسپرتیج 2018 خریده یه دنیایی واسه خودش چقدر زیبا و به وقاره من خودم تیگو 5 دارم نشستم توش راستش خیلی دوسداشتم و احساس راحتی و کیفیت واقعی و فضا و نشیمن عالی کلید ها و دکمه ها همگی اصولی و تسلط به جاده و فرمان نرم الکترونیکی مانیتور 8 اینچ و خلاصه تمام و کمال اما قیمت وحشتناک بالا باید با همین تیگو 5 بسازیم

  10. sunmartin | دی 4, 1397 | لینک نظر

    نمیخواستم پاسخ یاوه گویی های احمود یا همون مجید مونتانا یا مجتبی یا احمد هر اسم مزخرفی که داره و هروز داره باهاش کامنت میده بدم چون مهدی ملقب به احمود یا احمد همون شخص حریص و چینی مآبی هست که برای آه پاره های بی ارزش چینی آرزوی قیمت 400 تا 450 ملیون یداشت و مدام کره ای ها را مسخره میکرد البته این فرد در چرندگویی ید طولایی داره و به زحمت میشه ازش چند کلمه انسانی به یاد آورد بهر حال کسیگه این تاراج چینی ها را برای خودش افتخار میدونه و میگه حاضرم برای چینی ها چه حرکت ها ی آکروباتیکی انجام مبدم مشخصه ا زچه گروه فکری تغذیه میشه بحث با این فرد یا افراد مثل بازی شطرنج با یک گوریل هست
    سویچ و کی لس یه اپتیما یا سراتو می ارزه به کل صنعت کپی کاری چین

    • در پاسخ به: sunmartin

      ahmad | دی 11, 1397 | لینک نظر

      اصلا خداوکیلی چند خط اول رو خودت فهمیدی چی نوشتی؟؟؟!!!!!

  11. کیان | دی 2, 1397 | لینک نظر

    به قول دوستمون اینجا در مورد خودرو داره صحبت میشه تو اسباب بازی هاتو ببر تو حیاط بازی کن

    • در پاسخ به: کیان

      احمود | دی 2, 1397 | لینک نظر

      الان عصر عصر تکنولوژی چین و کالای درجه یک چینی مثل لیفان و امجی و جک و چری من حاضرم با چری با تمام اسباب بازی های کره ای مسخره که حتی اسمشون خنده داره قاپ بندازم حالا مگان عهد ممد میرزا که جای خود هههه بیا یه دور سوار لیفان 820 بابام کنم ببین کشش و سرعت یعنی چه اگه نگورخیدی سوار چری آریزووو سیککککس توربو دوبل کلاچ بعد که دیگه کرکری خونی یادت بره مگان لش و سراتو قدیمی و کند و اپتیمای بی خاصیت با هیچ کدوم از خودروهای خوب چین مثل لیفان و چری جرات نکنی مقایسه کنی تمام لیفان سوارا قبلا یا کره ای داشتن یا فرانسوی که عاجز بودن اما الان راضین که چینی با کیفیت سوارن میدونی همین چری تو بازار آمریکا و فرانسه و کره حرف اول و آخر میزنه ؟؟

      • در پاسخ به: احمود

        شاهرخ | دی 11, 1397 | لینک نظر

        دوست عزیز یه سرچ خیلی خیلی ساده بهت میگه ( به نقل از سایت خود لیفان و چری) که:
        فروش چری در اروپا: آلبانی، گرجستان، اوکراین، ایتالیا، صربستان، مولداوی، بلاروس و روسیه
        فروش چری در آمریکا: باهاماس، کوبا، گواتمالا، ماریانا، و امثالهم
        http://www.cheryinternational.com/worldwide.html
        فروش لیفان در اروپا: فقط روسیه
        فروش لیفان در آمریکا: اکوادور، برزیل، آرژانتین، کلمبیا، پرو، و امثالهم
        http://www.lifanmotors.net/world/Style//
        درضمن سایت truecar یه چیزی مثل باما تو آمریکاست که واسه خرید و فروش ماشینه، نو و کارکرده. محض اطلاع هیچ برند چینی تو آمریکا فروش نداره! .

  12. arash | آذر 26, 1397 | لینک نظر

    ده ساله مگان 1600 دارم و خدارو شکر تا الان پام به تعمیرگاه باز نشده فقط سرویس دوره ای شامل تعویض لنت و صفحه کلاچ و تسمه تایم و شمع . ماشین نرم و راحت و بی دردسریه و کلا خیلی راضیم ازش . ترمزهای قوی ، فرمان نرم و عالی و زیرپایی معرکه . تا باهاش رانندگی نکنی متوجه نمیشی چقدر ماشین خوبی هست .

    • در پاسخ به: arash

      احمود | آذر 26, 1397 | لینک نظر

      مگان کیلویی چند؟ عصن آپشن داره به اندازه ریو آپشن داره ریو پراید تقلبی کره ای …هههه در مقابل آریو 300 چی ؟ چری 6 توربو دارم بیا تا حسابی شرمندم بشی دستپاچه نشو میدونم نابلدی و الا چرند نمیبافتی بهم الان دیگه بازار دست چری و آریو و لیفان و دانگ فنگ و بی سو هنگ تنگ و جک و چانگان و بسترن و امجی و جیلی و هایماس
      کسی نمیاد پول بابت این زباله های فرانسوی و کره ای بریزه یه دانگ فنگ اس 30 یا چری آریزو 6 توربو حتی 5 میخره یه عالم آپشن و زیبا و راحت الان بیا یه دور با آریزو من بزن که اسپرتش کردم تا بفمی یه من ماس چن کیلو کره داره دیگه نیایی از مگان فسیل طرفدرای کنی

      • در پاسخ به: احمود

        داریوش | آذر 29, 1397 | لینک نظر

        بچه جان اینجا وقتی چند تا بزرگ تر درباره خودرو حرف می زنند نه یک مشت لگن با اپشن الکی که باید خدا خدا کنی به صدهزارتا برسه چرخ مگان شرف داره به کل زبالجات چینی …

      • در پاسخ به: احمود

        داریوش | آذر 29, 1397 | لینک نظر

        واقعا مگان نسل نسل دو جواهری بود دربرابر این همه زباله چینی که مجبوریم بخریم اون زمان چی بودیم الان چی شدیم

      • در پاسخ به: احمود

        ahmad | آذر 30, 1397 | لینک نظر

        سانی؟؟؟؟!!!!
        باز جو گرفت تو رو؟؟؟؟
        بابا یکم دقت کن.5ساله داری از کلمه زباله استفاده میکنی.یه جورایی شده علامت نوشته های تو!!!!!!

        • در پاسخ به: ahmad

          احمود | آذر 30, 1397 | لینک نظر

          منم شدم سانی ؟ بابا تو دیگه کی هستی …هرجا هرکی هر نظری میده شده سانمارتین !! دارو میخوری ؟ مریضی چیزی هستی ؟ همه رو سانمارتین میبینی یه کارررره
          نگم برات که اگه بگم برات میشی کباب ..ههه عمو حاجی نه مگان قرن وسطی که الان از تولیدش 20 سال میگذره نه زانتیا عهد بوق به پای یه چرخ آریزو نمیرسن همین لیفان 820 که سنگش به سر و صورتت میمالی و تو عشقش کف کردی هم زباله ای بیش نیس دایی پدربزرگم که الان ماشاله 94 ساله شه یه دونه نوه ا پسری اش براش خرید 820 لش به تمتم معنا پیرمرد که نه اهل گازو گ..زه میگفت راه نمیره نکبت حالا فکرش بکوون ی جوون مث من بشینه پشتش چی شود؟ اما بیا تا یه دور تابت بدم با چری آرییییزو سیییییکس توررربو تا یکم معنا و مفهوم کشش دستت بیاد و کرکری نخونی فکر کردی منم مثل سانمارتینم ک جوابت ندم من حوصله ام زیاده عمویی جونم و کلافت میکنم
          اگرم خیلی رو لیوانت حساب پس انداز باز کردی باید بگم یبا روردر رو یه کورس بزاریم تا کرک و پشمت بریزه

          • در پاسخ به: احمود

            ahmad | آذر 30, 1397 | لینک نظر

            نشدی سانی
            سانی بودی جدیدا شدی احمود!!!!

          • در پاسخ به: احمود

            شایان | دی 2, 1397 | لینک نظر

            اقا یکی این بچه احمود رو ارومش کنه
            من نمیفهمم واسه چی با این ادما بحث میکنن
            خودتون خندتون نمیگیره اینجوری نقد میکنه ماشینارو
            یه ذره پول اومده دستش احتمالا هم باباش واسش خریده یا بچس داره از ماشین بابایی تعریف میکنه
            اذیتش نکنین خو گناه داره
            اره عزیزم چینی ها خوبن کره ای بد فرانسوی بد
            بجا بحث با این بچه ها بحثای تخصصی کنیم 🙂

          • در پاسخ به: شایان

            مجيد | دی 3, 1397 | لینک نظر

            آقا شما چقدر ساده ايد.واقعا” فکر کرديد داره از ماشين چينی تعريف ميکنه؟همش مسخره بازيه اين چيزايی که مينويسه حالا چه هدفی پشتش داره من که نفهميدم.اين با توجه به اسم مسخره تر از خودش (احمود) همون کرم اينترنتی خودمون sunmartin هستش که جديدا” فکاهی باز شده!!

          • در پاسخ به: مجيد

            مجیش | دی 4, 1397 | لینک نظر

            اون که واسه خودش شعر و ور میگه همونیه که لیفان سواره و الا هر کسی میدونه که الان جک اس تری و چری آریزو 6 توربو حرف اول میزنن و ثبت نام هاشون تا آخر سال پرشده حالا خودت قضاوت کن تا اس تری و آریزو 6 توربو هست کسی طرف لیفان جماعت میره ؟با اون همه مشکل شما یه اس تری و یا آریزو پیدا کن که خرابی داشته باشن تا دلت بخواد لیفان ایکس 80 و 70 خرابی دارن تو خود چین اما چری و اس تری فقط واسه صادرات به ایتالیا و انگلیس و آلمان ساخته شدن به مقدارش هم به ایران میرسه

          • در پاسخ به: مجیش

            مجيد | دی 4, 1397 | لینک نظر

            فقط در جوابت يک چيز دارم بگم : ايشالا خدا شفات بده چون خيلی داغونی و وضع روحيت خرابه!!

      • در پاسخ به: احمود

        spk | دی 8, 1397 | لینک نظر

        آریزو ۶ هنوز نیومده. نکنه از چین مستقیم برات آوردن!
        بعدم تعصبتو شکر … حالا یه چینی خریدی دلیل نمیشه که کره ای رو آشغال بدونی. برعکسشو شنیده بودم ولی اینو نه

        • در پاسخ به: spk

          احمود | دی 8, 1397 | لینک نظر

          نگفتم کره ای آشغاله گفتم در مقابل چری آریزو 6 توربو و لیفان 820 سدان تجملاتی جهان حرفی واسه بیان ندارن کره ای ها خودم با آریزو 6 توربو تا الان حریف چند دستگاه اپتیما و سراتو شدم اونها خوب راه میرن بخصوص سرانو که شتابش خوبه اما این آریزو 6 توربو که شتابش وحشتناک بالاس و حریف میطلبه خودت بیا یه دور بزن با ماشینم تا معنا و مفهوم انرزی جنبشی در ضریب ثانیه حسابی دستت بیاد اما بپا قافیه رو نبازی که چینی ها الان خیلی شاخ شدن در ضمن جزو اولین افرادیم که چری آریزو 6 با تور هفت روزه سفر به تایلند جایزه گرفتم درووود بر مدیران پر توان مدیران خودرو

          • در پاسخ به: احمود

            ارش | دی 11, 1397 | لینک نظر

            اشغال خطاب کردن یه ماشین ربطی به داشتن ندلشتن پول نداره ربطش به در ک و فهم و بینش علمی و فنیه . مربوط به تجربه و دانشه. تونی که حتی چهل سال قبل ماشینهای ژاپنی و ایرانی و امریکایی رو حتی دیده باشه چه برسه به اینکه توش بشینه‌و فراتر سوارش بشه و رانندگیشونو کنه میدونه و‌ میفهمه که این ماشینای ایرانی یا بعضی ماشینهای خارجی مثل چینی یا فرانسوی چه اشغالاییین که تحویل این‌ملت میدن . اشغال بودنشون الایندگیشون شاید بگیم یه طرف، جهنم. وسیله های مرگن. وسیله هایی ناایمنن که سالیانه خیلی خانواده ها رو عزادار کردن خیلی ها رو دچار نقص جسمانی کردن . کم و بیش تو این سالها بعضی ماشینها رو سوار شدم و بعضیهاشونم روندم من موتورهای ژاپنی سوار شدم موتورهای الان در مقایسه با موتورهای ان موقع ژاپنی فاجعه ان اشغالن. به لعنت خدا نمی ارزن موتورهای ضعیف الاینده نا ایمن بی کیفیت مثل ماشینهای الان. قدیم اریا بود هیلمن بود پیکان مدلهای مختلف بود حتی همین ژیان چه ماشین تمیزی بود ! بی ام و کادیلاک شورولت بیوک. داتسون تویوتا میتسو بیشی. داتسون روندید؟ احتمالا خیلیاتون نروندید؟ صداها سرعت و شتاب زیبای ماشینهای امریکایی و اریای ایرانی رو‌دیدید؟ ندیدید؟ عاشق اریای ایرانی بودم ناز بود چه زوزه نازی داشت چه گرد و خاکی بلند می کرد چه شتاب و سرعتی داشت! چند سال قبل دو مدل فورد امربکایی روندم چه قدر نرم و بی صدا بود یکیش البته اسپورت بود و صدای قوی ولی ناری داشت گوشهراش نبود دلنواز بود رو سرعت هشتاد صد انگار سرعت سی چهل رو داشتی اصلا هیچی نمی فهمیدی؟ سوار کیا اسپورتیج شدیم البته نروندمش زوزه می کشید صدای کوشخراش و بدی داخل کابین داشت . پژو ۲۰۶ های فدیم میگن خوب بود جدیدی ها تیپ دو رو روندم جون میکنه هشتاد تا بره صدای زوزه موتور بدی داره . سمند باز بهتره البته اونم جون میکنه. سمند دید خیلی بدی داره تندرها باز هم بد نیستن ولی شکل افتضاخی دارن دیدشونم بده ساونهاش مول ۲۰۶ نیست خلاصه خلاصه گفتم و عرض کردم عرض می کنم . پزاید که فاجعه است الان مجبورم اگه اونم بتونم که یه پراید کار کرده واسه امرار معاش بگیرم دیروز تو یه برنامه خارجی دیدم یه ماشین خوب اخرین مدل واسه خارحیا که دو سه برابر ما اون قدیم حقوق قدبمی ما حقوق دارن بین سی میلیون تا عشتاد نهایت صد میلیون درمیاد. اون موقع پراید اشغال چهل میلیونه. خب دیگه می دونید مافیا نداشت خودروی خوب و ارزون گیر مردم بیاد.

      • در پاسخ به: احمود

        kiarash | اسفند 8, 1397 | لینک نظر

        همین ریو کره ای این چینی های اسباب بازی سوسک میکنه!!!!خدایییش به دانگ فنگ،چری و… . میگی ماشین؟!ماشین های چینی چیزی جز اسباب بازی گرون قیمت نیستن!!!!.همین MVM 315 قدیمی شتابش 20 ثانیه طول میکشه!!!!!پراید حلبی از این اسباب بازی چینی خیلی پر شتاب تره.فکر کنم اگه به جای موتور 1.5 لیتری روش آرمیچر مینداختن،315 پر شتاب تر می شد!!!!!!!همین آریو تو روز اولش خراب میشه!اینجا بحثه ماشینه نه اسباب بازی!

        • در پاسخ به: kiarash

          روزانسی | اسفند 8, 1397 | لینک نظر

          من یه ریو نیو فیس دارم بیا خودت امتحان کن باهاش جک اس 5 توربو لیفان 820 و هایما اس 7 نابود کردم اونها توربو هستن و ریو انفس طبیعی بحث سراتو و اپتیما و آزرا و سوناتا که دیگه جداس واقعا شتابشون مثال زدنیه یکی از آشناها پدرش سوناتا هیبرید 2017 داره خودش بی ان دبلیو 518 2017 میگفت سوناتا کم نمیاره خلاصه کلام مقایسه چینی ها با کره ای و ژاپنی واقعا عجیبه که بعضی از افراد میان و ادعا میکنن

  13. محمد | آذر 24, 1397 | لینک نظر

    بزرگ ترین اشتباه زندگیم فروختن مگان دستی و خرید ز…زیبایی به نام تیگو ۷ بود با مگان ۲۳۰ هزار کیلومتر فقط روغن عوض کردم یک بار توی ۱۲۰ تا جلوبندی دوبار شمع ۵ سال بدون مشکل راه رفتم تیگو ۲۰ هزارتا راه نرفته ارور ایربگ داده یک ماه توی نمایندگی برای قطعه ماند با یک تصادف ساده از عقب مجبور شدم سنسور پارک رو عوض کنم اما نسخه فابریک موجود نبود از ترس طولانی شدن قطعه مجبور شدم افتر مارکت ببندم ماشین های چینی اگر مشکل فنی پیدا نکنند ماشین های خوبی هستند اما امان از زمانی که مشکل پیدا کنند اگر به گذشته برگردم با اون پول فلوئنس می خریدیم

    • در پاسخ به: محمد

      احمود | دی 3, 1397 | لینک نظر

      بهتر فروختی معلومه تیگو حرف اول و وسط میزنه بیا واست یه جک اس 3 شیر بیشه زار یه چری آریزو 5 توربو بخرم قدرت و کیفیت باهم جمع ببندی و با این جهل از دنیا نری عمویییی مگان بازز ههههههه

  14. حسین | آذر 24, 1397 | لینک نظر

    تنها راه چاره معضل این قیمت ها اجازه واردات خودرو های دست دوم توسط نمایندگی ها هست!