تشکیل کمیته سه جانبه برای آنالیز دقیق نحوه قیمت‌گذاری خودرو

یکشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۷ | 1 نظر

تشکیل کمیته سه جانبه برای آنالیز دقیق نحوه قیمت‌گذاری خودرو

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون صنایع کمیته سه جانبه از خودروساز، وزارت صمت و شورای سیاست‌گذاری تعیین کرده تا بر مبنای یک آنالیز دقیق قیمت روز خودرو مشخص کنند ولی فعلا گزارشی مبنی بر افزایش قیمت به کمیسیون نرسیده است.

به نقل از خانه ملت، حمید گرمابی در خصوص راهکار کاهش التهابات بازار خودرو و برنامه های کمیسیون صنایع گفت: کمیسیون صنایع ساختار سه جانبه از خودروساز، وزارت صمت و شورای سیاست‌گذاری تعیین کرد ، که بر مبنای یک آنالیز دقیق قیمت روز خودرو مشخص شود.
وی ادامه داد: خودروهای مختلف ارزبری متفاوتی  دارند و بالا بودن قیمت قطعات می تواند در در بالا رفتنقیمت خودرو تاثیر بگذارد ولی این افزایش قیمت قطعا پس از آنالیز قیمت و قبول آن  توسط کمیته سه جانبه امکان پذیر است.

نماینده مردم نیشابور، فیروزه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر چه در افزایش قیمت خودرو ها  توجه به حقوق مردم اولویت بیشتری دارد اما باید توجه کنیم که اگر خودروسازهای کشور شرایط مناسبی نداشته باشند، نمی توانند ادامه کار بدهند.

خودروسازی دومین صنعت پر اشتغال کشور
گرمابی افزود: در صورت کسادی بازار اولین مشکلی که برای خودروسازان داخلی به وجود خواهد آمد، این است که تمام کسانی که با این صنعت سر و کار دارند متضرر می شوند. صنعت خودروسازی بعد از نفت و پتروشیمی دومین صنعت کشور است، و اشتغال زیادی ایجاد کرده است.

خودروساز باید کیفیت را بالا ببرد
وی اظهار کرد: در افزایش قیمت ها باید حقوق مردم نیز رعایت شود از جمله عرضه خودرو با قیمت  و باکیفیت مناسب است.

خودروسازها   باید از هزینه‌های اضافی احتمالی بکاهند تا بتوانند با حداقل افزایش، خودرو در اختیار مردم قرار بدهند
ما به خودروسازها هم در کمیسیون‌ها و جلسات متعدد  تاکید کردیم که باید از هزینه‌های اضافی احتمالی بکاهند تا بتوانند با حداقل افزایش قیمت، خودرو در اختیار مردم قرار بدهند.
گرمابی تصریح کرد:مقرر شد در آخرین جلسه‌ای کمیسیون صنایع و معادن مجلس کمیته سه جانبه شکل بگیرد و آنالیز قیمت خودرو را انجام دهد.


1 دیدگاه

  1. سیاوش | آذر 25, 1397 | لینک نظر

    وقتی قطعه مورد نیاز خودرو سازها داره با دلار 4200 فراهم میشه چرا میخوان قیمت ها رو افزایش بدن! چرا خودرو سازها و دولتی ها به فکر قشر متوسط و ضعیف جامعه نیستن ! چه کسی قراره از حقوق مردم دفاع کنه؟