اخباراخبار داخلی

استارت افزایش قیمت رسمی خودروهای داخلی

پس از افزایش چند برابری قیمت خودروهای وارداتی و افزایش قیمت چند برابری قیمت بازار خودروهای داخلی ،بالاخره خودروسازان داخلی ، قیمت های رسمی خودروسازان پس از مخالفت های بسیار سرانجام اعلام شد ، و تکلیف خریداران بالاخره مشخص گردید تا بر اساس قیمت های جدید تصمیم گیری نمایند. گرچه بازار نسبت به این افزایش قیمت ها به طور طبیعی واکنش نشان خواهد داد، اما در عمل آنچه اتفاق میافتد این است که سگمنت بندی بازار تغییر خواهد کرد ،و مشتریان خودروهای وارداتی در صورت نیاز به سمت خودروهای چینی و مشتریان چینی ها به سمت خودروهای داخلی و برخی چینی های ارزان تر خواهند رفت.

قیمت روز کلیه خودروهای بازار کشور

افزایش قیمت ارز ، تحریم ها و خروج خودروسازان ، ممنوعیت واردات ، کاهش تولید را میتوان از عوامل اصلی افزایش قیمت دانست ، گرچه قیمت ارز رو به کاهش میباشد اما بنا بر ادعای خودروسازان با توجه به قیمت ارز خریداری شده توسط آنها از سامانه نیما ، قیمت های فعلی نیز برای آنها ضرر ده بوده و برخی به دنبال افزایش بیشتر قیمت برای پاسخ به هزینه های بالا خرید قطعات ، مشکلات نقل و انتقال مالی و کالا میباشند ، از سوی دیگر قیمت مواد اولیه چون فولاد ، پلاستیک و پتروشیمی نیز افزایش شدیدی داشته که بر قیمت خودرو تاثیر زیادی گذاشته است.

انچه این روزها بر همه صنعت و تجارت خودرو تاثیر گذاشته ، کاهش شدید تقاضا را در بر خواهد داشت ، گرچه این کاهش شدید به صورت مقطعی خواهد بود ، اما بازار به روزهای اوج خود باز نخواهد گشت و یکی دیگر از دغدغه های خریداران ، عدم تحویل به موقع و یا پیش فروش طولانی مدت میباشد که تا حدودی برای خریداران سخت است و در صورت تصمیم به خرید به دنبال تحویل کوتاه مدت تر میباشند..

3 دیدگاه

  1. مگه تو این خودروهای لعنتی داخلی از چه مواد و آپشن های خاص و با ارزشی استفاده می شه که با دو برابر شدن قیمت اونها بازم برای ادامه تولید نیاز به افزایش قیمت هست؟؟؟
    قطعا ادامه این روند چیزی جز ورشکستگی نیست.

  2. مثلا برای خط تولید بجای 2 کارگر 20 نفر بصورت فرمایشی استخدام کردن احتمالا در سایر قسمت های تولبد با قطعه هم یه سری از این ها وجود دارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا