تخلف سایپا و ایران خودرو در ثبت نام خودروهای جدید

شنبه ۱ دی ۱۳۹۷

تخلف سایپا و ایران خودرو در ثبت نام خودروهای جدید

عضو کمیسیون صنایع مجلس تصریح کرد:خودرو سازی‌ها با بهانه نبود قطعات خودروهای ثبت‌نامی را تحویل نمی‌دهند اما ما شاهد هستیم که اقدام به ثبت‌نام خودرو با تحویل فوری کرده‌اند؛ اگر قطعه و یا خودرو وجود دارد چرا خودرو کسانی که نوبت آنها رسیده است را تحویل نمی‌دهند؟

به نقل از تسنیم، محمدرضا منصوری ، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به ثبت‌نام اخیر خودرو از سوی شرکت خودروسازی سایپا و ایران‌خودرو، گفت: بهتر است تا سایپا و ایران خودرو اول به تعهدات گذشته خود عمل کنند و پس از آن اقدام به ثبت‌نام‌های جدید کنند.

وی افزود: شرکت‌های خودرو سازی در حالی مبادرت به ثبت‌نام جدید می‌کنند که 6 ماه از موعد تحویل ثبت‌نام‌های قبلی، ،گذشته و کسانی که ثبت‌نام کرده‌اند پس از چند ماه خودرو خود را تحویل نگرفته‌اند.

عضو کمیسیون صنایع مجلس تصریح کرد: نکته جالبی که وجود دارد این است که خودرو سازی‌ها با بهانه نبود قطعات خودروهای ثبت‌نامی را تحویل نمی‌دهند اما ما شاهد هستیم که اقدام به ثبت‌نام خودرو با تحویل فوری کرده‌اند؛ اگر قطعه و یا خودرو وجود دارد چرا خودرو کسانی که نوبت آنها رسیده است را تحویل نمی‌دهند؟

منصوری با بیان اینکه تاخیر در تحویل خودروها باعث نارضایتی مردم شده است، یادآور شد:خودرو سازان با اقدامات خود تعهداتی را مانند موسسات مالی و اعتباری به وجود می‌آورند، مشکل این موسسات در نهایت با هزینه از بیت‌المال حل شد؛همین مسئله نیز ممکن است در خودرو سازی‌ها به وجود بیاید و خودروسازی‌ها نتوانند به تعهداتی که داده‌اند عمل کنند.


بدون دیدگاه