اخباراخبار داخلی

قیمت‌های جدید محصولات ایران خودرو اعلام شد

شرکت ایران‌ خودرو به‌تازگی اقدام به اعلام قیمت جدید برای پنج محصول، شامل پژو 207i دنده‌ای، پارس LX اتومات، دنا پلاس، هایما S5 و H30 کراس کرده است.

این روزها با صدور مجوز افزایش قیمت خودرو با فرمول ۵ درصد زیر حاشیه‌ی قیمت بازار، روند اعلام قیمت‌های جدید توسط خودروسازان ادامه دارد. درحالی‌که طی چند ماه گذشته هیچ طرحی (با بهانه‌ی نبود قطعه و تحریم) برای فروش فوری اعلام نمی‌شد، با صدور مجوز افزایش قیمت شاهد هستیم که ناگهان اوضاع به‌حدی تغییر می‌کند که محصولات زیادی بدون محدودیت ثبت‌نام به‌صورت فروش فوری و با قیمت قطعی برای خریداران ارائه می‌شود.
براین اساس ایران‌ خودرو طی بخشنامه‌ای به نمایندگی‌های فروش خود، ‌قیمت‌ پژو 207i دنده‌ای را ۷۰میلیون تومان، دانگ‌فنگ H30 کراس اتوماتیک را ۷۵میلیون تومان، دنا پلاس (با ۲ کیسه هوا) را ۷۶میلیون تومان، هایما S5 توربو را ۱۳۸میلیون تومان و پژو پارس LX اتوماتیک را ۷۶میلیون و ۷۰۰ هزار تومان اعلام کرد.
اعلام این قیمت‌ها ازسوی ایران‌ خودرو حاوی نکاتی است؛ نکته‌ی اول اینکه پیش از این ایران‌ خودرو دوبار اقدام به اعلام قیمت‌های جدید برای برخی از محصولات خود کرده بود. البته در دو دوره‌ی گذشته اعلام قیمت‌های جدید با فروش فوری و تحویل ۳۰ و ۱۵ روزه همراه بود. درحالی‌که در این دوره تنها اقدام به اعلام قیمت کرده و فروش فوری برای محصولاتی که قیمت‌های آن‌ها را اعلام کرده، در نظر نگرفته است.

نکته‌ی دیگر اینکه در دور اول فروش فوری این شرکت، محصولاتی با افزایش قیمت روبه‌رو شدند که به‌گفته‌ی مسئولان ایران‌ خودرو تعهدات معوق نداشتند و عرضه‌ی این خودروها با قیمت‌های جدید در راستای تنظیم و کنترل بازار صورت گرفته بود. این در حالی است که این بار ایران‌ خودرو قیمت جدید محصولاتی را اعلام کرده است که در ارتباط با آن‌ها تعهدات معوق دارد. بنابراین به‌نظر می‌رسد این اقدام ایران‌ خودرو در راستای اعلام قیمت‌های جدید برای محصولاتی است که در گذشته پیش‌فروش شده و همچنان به مشتریان تحویل نشده است.
نکته‌ی سوم اینکه در میان ۵ محصولی که برای آن‌ها قیمت جدید اعلام شده، مشاهده می‌شود که پژو پارس با جعبه‌دنده اتوماتیک بار دیگر با کاهش قیمت روبه‌رو بوده است. این خودرو در اولین دور فروش فوری که در اواسط آبان‌ ماه صورت گرفت، با قیمت ۸۳ میلیون به متقاضیان فروخته شد. پژو پارس LX اتوماتیک در پیش‌فروش دوم این شرکت با قیمت ۷۹ میلیون تومان عرضه شد. حال ایران‌ خودرو قیمت ۷۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان را برای آن در نظر گرفته است. به نظر می‌رسد این کاهش قیمت در راستای فرمول وزارت صنعت است. براساس این فرمول قیمت خودروها توسط خودروساز ۵ درصد زیر قیمت حاشیه‌ی بازار تعیین می‌شود و هر هفته ۵ درصد کاهش می‌یابد.

منبع: زومیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا