اخباراخبار داخلی

از استهلاک ۲۰۶ تیپ ۲ چه می‌دانید؟

بچه شیر، وصفی بود که برای 206 انتخاب کرده بودند. می‌گویند مهندسان فرانسوی پژو نیز در طراحی ظاهری این خودرو طوری عمل کرده‌اند که بیشترین شباهت ممکن را با این مفهوم داشته باشد. 206 هاچ‌بک و اس دی در چند تیپ و مدل در ایران خرید و فروش می‌شوند. تیپ 1، تیپ 2، تیپ 3 و … برای نوع هاچ‌بک به کار می‌رود و اس دی وی 2،وی 8، وی 6 و … نیز برای مدل صندوق‌دار یا سدان استفاده می‌شود. در خصوص هزینه استهلاک و نگهداری خودروهای برند پژو شایعات زیادی به گوش می‌رسد. اما فکر می‌کنید مثلا خرید و فروش پژو 206 تیپ 2 که هنوز روی خط تولید است، چه‌قدر هزینه نگهداری دارد؟

تعویض روغن، تعویض لاستیک، تعویض فیلتر هوا و سوخت از مهم‌ترین عوامل دخیل در بررسی هزینه نگهداری یک خودرو به شمار می‌آیند. 206 تیپ 2 وسیله نقلیه‌ای است که از نظر مصرف سوخت، خودرویی اقتصادی معرفی می‌شود؛ زیرا 6.3 لیتر در هر صد کیلومتر، میزان بنزینی است که این تیپ 2 در باک خود می‌خواهد.

جدیدترین قیمت قطعات 206
حالا به سراغ قیمت قطعات این خودرو می‌رویم. اگر به بخش فروش پژو 206 تیپ 2 سایت دیوار بروید، می‌توانید در بین آگهی‌ها با چند فروشنده قطعه نیز آشنا شوید. برای مثال در این سایت لاستیک این خودرو در قیمتی بین 300 تا 600 هزار تومان به فروش می‌رسد. تفاوت این دو قیمت نیز به دلیل تنوع سایز و مارک لاستیک است. همچنین اگر استارت تیپ 2 به مشکل بخورد، با 470 هزار تومان قیمت می‌توان آن را تعویض کرد.

پمپ بنزین این خودرو نیز در سایت دیوار 100 تا 300 هزار تومان به فروش می‌رسد. سرویس‌های دوره‌ای 206 تیپ 2 قیمتی حدود 200 هزار تومان دارد، آن هم برای هر 6 هزار کیلومتر کارکرد. البته در ازای هر 10 هزار کیلومتر کارکرد نیز روغن این خودرو باید تعویض گردد که حدود 120 هزار تومان خرج برمی‌دارد.

همانطور که گفته شد، در سایت دیوار علاوه بر فروش پژو 206 تیپ 2 در قیمت‌های متنوع( از 20 تا 62 میلیون تومان)، قطعات و لوازم جانبی این خودرو نیز آگهی می‌شود. مثلا سنسور دور موتور این خودرو در یک آگهی به صورت پلمپ شده به قیمت 42 میلیون تومان به فروش می‌رسد. همچنین در یک آگهی دیگر لنت عقب پژو 206 تیپ 2، 25 هزار تومان و لنت جلو 57 هزار تومان قیمت‌گذاری شده است. تسمه تایم نیز در یک مورد 40 هزار تومان به فروش می‌رسد. البته در میان آگهی‌های سایت دیوار، می‌توان کزینه‌هایی پیدا کرد که بسیار کمتر از قیمت واقعی و بازاری به فروش می‌رسند. به عنوان مثال گیربکس 206 تیپ 2 در موردی 650 هزار تومان آگهی شده، در حالی که قیمت واقعی این قطعه در بازار بسیار بالاتر است. از مزیت‌های سایت دیوار همین است، با وجود اینکه مرجع دست دوم در ایران است اما می‌توان قطعات آکبند یا در حد نویی در آن یافت که با هزینه‌ای پایین‌تر از دیگر جاها به فروش می‌رسند. توصیه می‌کنیم اگر فروشنده قطعات و لوازم جانبی هستید، زودتر دست بجنبانید و شعبه‌ای از فروشگاه خود را در سایت دیوار و در میان آگهی‌های فروش پژو 206 تیپ 2 ، به صورت رایگان راه‌اندازی کنید: اجناستان خیلی سریع به فروش می‌رود و در ازای آن سود هم  خواهید کرد؛ اما اگر منصف باشید.

منبع : ویرلن

2 دیدگاه

  1. بچه شیر و سلطان جاده ها و گروهبان 2 و افعی نامدار و …اسامی 206 و ال نوت ، زانتیا و چری آریزو بودند
    جالب اینجاست که فرانسوی ها بدترین مهندسی پیچیده و سرسام آور و استهلاک بالا را داشته و دارند برای تعویض لامپ های مگان مجبور هستید یا چرخ جلو باز کنید یا مجموعه چراغ را خارج کنید با باز کردن سپر یا از طریق حفره گلگیر عمل کنید برای باز کردن گردگیر گولوس ال 90 باید نصف روز مشغول باز کردن قطعات باشید برای تسمه تایم برای تعمیرات و تعویض های جزیی خلاصه فرانسوی ها سخت ترین مهندسی بیهوده انخاب کردند برعکس خودروهای کره ای آلمانی و آمریکایی که سهل ترین مهندسی را برای راحتی تعمیرات دارند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا