اخباراخبار داخلی

قیمت جدید 4 خودروی سایپا اعلام شد/ سراتوی آپشنال 196 میلیون تومان شد (+جدول)

گروه خودروسازی سایپا قیمت جدید محصولات خود را اعلام کرد.

به گزارش عصر ایران، در این فهرست قیمت جدید سراتو آپشنال 1600 ، 176 میلیون تومان و سراتو آپشنال 2000 196 میلیون تومان اعلام شده است.

همپنین چانگان خودروی چانگان از 74 میلیون تومان و 950 هزار تومان به قیمت جدید 127 میلیون تومان رسیده و قیمت پراید SE151 (وانت پراید) هم 28 میلیون و 900 هزار تومان اعلام شده است.

4 دیدگاه

  1. خیلی هم خوب .
    نتیجه همکاری عالی خودروساز ها و دلال ها و سایت های فروش خودرو در چند ماه اخیر که الان افزایش قیمت ها دیگه برای ما شکه کننده نباشه زحمت کشیدن واقعا .

  2. سراتو الان 218 تومانه در بازار و سراتوی 197 ملیونی سایپا برای فروش فوری نیست درضمن مزدا 3 بدون خدمات هم 280 ملیون شده که در مقابل قیمت چینی ها که تا مرز 340 ملیون هم پیشرفت کردن شبیه یک معجزه است در کل اگر بخوام جمع بندی کنم بعلت بی ارزش کردن پول ملی بواسطه سیاست های دولت بازی با دلار توسط دولت و افزایش هزینه های ساخت و تولید و مونتاژ و حتی واردات کالا و خدمات قیمت ها روز به روز افزایش پیدا کردند اگر به خاطر داشته باشید یک خودروی معمولی بمانند پراید که در ابتدا 6 ملیون بود به قیمت 6850 سپس 7.400 و به یک باره 21 ملیون و سپس 30 و اکنون 38 ملیون رسیده این افزایش ها را روی نمودار ببرید در بازه ها یزمانی مشخص متوجه میشوید که جهش قیمت به چه صورت بوده

  3. یک مثال از بدبخت بودن ملت ایران:

    کمترین درآمد در آلمان ۱۵۰۰ یورو است. خودروهایی صفر کیلومتری مثل Hyundai i10 ، Kia Picanto ، Volkswagen up ، Toyota Aygo و Suzuki Celerio قیمتی زیر ۱۰ هزار یورو دارند. بنابراین یک کارگر در آلمان هر کدام از خودروهای نام برده رو در مدت کمتر از ۷ ماه می توانند بخرند.

    در ایران به فرض درآمد ۲ میلیونی کارگر (که نیست) برای خرید دنا، ۳۳ ماه زمان نیاز است.
    جالب اینجاست که برای خرید Hyundai i10 با قیمت حدود 150 میلیون تومان در دی ماه ۱۳۹۷، ۷۵ ماه زمان لازم است.

    منابع: https://www.carbuyer.co.uk/reviews/recommended/best-new-cars-for-10000
    https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_European_countries_by_minimum_wage

  4. خودروسازان در دوره ای که کمپین نخریدن خودرو راه افتاده بود تامرز ورشکستگی رفتند ولی با حمایت و کمک دولت و مردم دورباره سرپا شدند . ولی الان هیچگونه یادی از آن دوران نمیکنند .
    بهوش باشید خودروسازان نامحترم دوباره این اتفاق خواهد افتاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا