اخباراخبار داخلی

خودروسازی برنامه پنج ساله می‌خواهد

 معاون طرح و توسعه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: خودروسازان نیازمند برنامه حداقل پنج ساله هستند تا بتوانند روال مشخصی را در تولید پیاده کنند. سعید زرندی اظهار کرد: رویکرد وزارت صنعت، نگاه حمایتی از قطعه‌سازان است و خودروسازان برای بومی‌سازی و ارتقای داخلی‌سازی باید به استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی رجوع کنند.

وی یادآور شد: رشد بیش از ۱۰۰‌درصدی هزینه‌ها به ویژه محصولات فلزی، پتروشیمی و الکترونیکی، هزینه‌های خودروسازان را افزایش داده؛ اما چون خودرو کالایی حساس است، باید نگاه محوری به آن داشته باشیم. معاون طرح و توسعه وزارت صنعت، معدن و تجارتدر پاسخ به این پرسش که تزریق نقدینگی به خودروسازان، روش درستی است، گفت: وزارت صنعت برای خودروسازان و همه شرکت‌هایی که دولت در آنها سهام دارد، سرمایه در گردش در نظر نگرفته است. پیش‌تر رضا رضایی، رئیس پیشین انجمن قطعه‌سازان تاکید کرده بود که صنعت قطعه ۲۰ هزار میلیارد تومان از خودروسازان طلبکار است و باید دست‌کم ۴۰ درصد آن (معادل ۸ هزار میلیارد تومان) پرداخت شود تا به‌روز‌رسانی خطوط، ظرفیت‌سازی و تامین کارکنان و کارگران این صنعت میسر شود.

 

2 دیدگاه

  1. 40 ســــــــال کــــم نبود ؟ اخـوی حالا میخوای 5 ساله همه این رانت و مافیای قطعه و تعرفه پوشش بدی؟ بهره وری تو این زمان چی شد
    کره جنوبی و ژاپن مگه نفت و گاز و پتروشیمی دارن؟ دنبال بهونه هستید برای انداختن این قصور و احمال کاری به نداشتن زیر ساخت؟
    خب حالا که نه مونتاژ کار خوبی هستید مثل ترکیه قطب مونتاژ جهان نه مثل کره ای ها در ها باز کردید بروی طراحان و متخصصان خارجی و نه بها و ارزشی برای مهندسان و فرهیختگان ، طراحان و دلسوزان صنعت دارید چه اصراری دارین برای این سیر تسلسل و چرخه باطل؟ البته تا وقتی سود و منفعت شما بزرگواران در این هست خب مشخه ادامه میدید
    کاش اینبار کامنتم منتشر کنید و مثل دفعه پیش سانسور نشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا