اخباراخبار داخلی

15 هزار میلیارد تومان؛ هدیه دولت به ایران خودرو و سایپا

رئیس سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان از پرداخت 15 هزار میلیارد تومان به‌عنوان سرمایه در گردش به دو خودروساز خبر داد.

عباس تابش ، رئیس سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، شب گذشته در گفتگوی ویژه خبری صدا و سیما گفت: افزایش قیمت خودرو در شرکت‌های تولیدکننده با هدف افزایش تولید در جهت تعادل عرضه و تقاضا، کاهش قیمت در بازار، کمک به مصرف‌کنندگان خودرو و اشتغال در صنعت خودروسازی در نظر گرفته شده است. خودروهای بالای 45 میلیون تومان مشمول قیمت‌گذاری نمی‌شوند و شرکت‌های عرضه‌کننده باید قیمت نهایی مصرف‌کنندگان را اعلام کنند. تا 31 مرداد امسال هیچ خودرویی مشمول افزایش قیمت نمی‌شود و همه قراردادهای فروش از جمله فروش فوری 30 روزه و قطعی تا این تاریخ باید به قیمت منعقد در قراردادها تحویل شود. براساس مصوبه ستاد تنظیم بازار، خودروسازان حق ندارند بیش از 20 درصد تولیداتشان را به فروش نقدی اختصاص دهند و 80 درصد باید به معوقات اختصاص یابد.

تابش با بیان اینکه ایران‌خودرو و سایپا 300 هزار خودرو معوقه دارند، افزود: دو خودروساز بزرگ کشور تعهد 930 هزار دستگاه خودرو را دارند و فروش سال 98 هم در این تعداد وجود دارد.

3 دیدگاه

  1. دولت با یه افزایش کوچولو رو قیمت دلار جبرانش میکنه و براحتی این هدیه رو از جیب مردم پرداخت میکنه !

  2. مطمئن باشید با وضعیت وخیم سیاسی و اقتصادی حتی نمی تونن یک ریال به لگن سازها کمک کنن این حرفها جهت القای وضعیت مطلوب خودروسازهاست تا به دنبال افزلیش قیمت و به تبع اون انصراف حتمی بخش زیادی از مردم نشون بدن با انصراف مردم هم لگن سازها سر پا میمونن ولی واقعا با وضعیت کنونی ور شکست شدنشون قطعی هست ودیگه پیش خرید خودرو با قیمتهای نامعلوم به نرخ بازار اصلا توجیهی ندارد

  3. بیشتر سود خودروسازان بیش از 70 درصد به جیب دولت کریمه میره این روند طی این 40 سال ادامه داشته به همین دلیل بخش R&D که هزینه زیادی طلب میکنه جاش او ایران خالیه و چینی های بی کیفیت عرصه بر مردم تنگ کردند
    سهم آموزش پرورش سهم وزارت راه و شهر سازی سهم صندوق تعاون سهمیه …همه توی قیمت خودرو گنجانده شده متاسفانه تا الان هیچ نشریه و نهادی در اینمورد صحبت نکرده یک خریدار خودرو چرا باید این هزینه ها را پرداخت کنه ؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا