گزارش درگ 25 آذر + فیلم

شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۲ | 5 نظر

گزارش درگ 25 آذر + فیلم

روز دوشنبه گذشته پیست 400 متر شهر ورزش بوستان ولایت ، به همت تیم برگزاری درگ ریس تهران (CarXr) میزبان 38 شرکت کننده در قالب کلاس های ریس استریت ، 6 و 8 سیلندر اتمسفریک ، جی تی و سوپر جی تی می بود.

در ابتدای مراسم خط کشی خط استارت و آغشته شدن آن به چسب اسلیک بیش از همه به چشم می خورد ، همچنین مراسم خلاف ثنوات قبلی که در روز جمعه برگزار می شد ، این بار و به دلیل شرایط نا مساعد جوی در روز جمعه (22 آذر) مسؤلین ، برگزاری مسابقه را به روز دوشنبه موکول کرده بودند ، که شاید همین عامل کافی بود تا از 60 ثبت نام کننده برای حضور در مسابقه ، تنها 38 شرکت کننده راهی میدان شوند!

مسابقه نیز رأس ساعت 11.30 و مانند دوره های قبل با کلاس ریس استریت استارت خورد ، اصلی ترین بخش که به جذابیت در این کلاس می افزود ، رقابت بین کارن هاکوپیان با پراید BP معروف خود در مقابل رنو P.K مجهز به پیشرانه SR20 نیسان مهدی علمائی می بود که در پایان علمائی توانست رکود قبلی خود را بهبود بخشد و با تایم 14.84 ثانیه و تنها 40 صدم ثانیه کند تر از هاکوپیان از خط پایان عبور کند و در پایان نیز با همین رکورد در جایگاه دوم بایستد. رده سوم در این کلاس نیز به تنها بانو شرکت کننده در مسابقه یعنی لیلا پیکان پور اعطا شد که توانست رکورد 16.38 ثانیه را برای خود به ثبت برساند.

در کلاس 6 و 8 سیلندر اتمسفریک ، خودرو های آمریکایی برای تنها خودرو آلمانی موجود یعنی E30 تارگا کارن مگردورمیان خط و نشان می کشیند ، ولی بازهم توان مقابله با این خودرو را نداشتند و مگردورمیان توانست علاوه بر دستیابی به سکوی اول در این کلاس رکوردی جدید و در خور توجه 12.90 ثانیه را برای خود ثبت کند ، سکوی دوم این کلاس نیز به سامان خنجری که با خودروی داتسون زرد رنگ خود ، پای در این مسابقه گذاشته بود ، رسید. رده سوم  این کلاس نیز به نفر اول کلاس ریس استریت یعنی کارن هاکوپیان رسید.

اما در کلاس جی تی تعدادی خودروی تازه وارد همچون آلفارومئو مظاهر ابراهیمیان و جنسیس کوپه صورتی رنگ مجهز به پیشرانه تویین توربو و به چشم می خورد. حضور این دو خودرو به خصوص جنسیس کوپه که علاوه بر تجهیز پیشرانه به 2 توربو شارژ ، سیستم گیربکس دستی را با خود یدک می کشید همگان را بر این باور داشت که یکه تازی مهدی گزستانی که توانسته بود به همراه مزدا323 خود در رقابت های قبلی رده نسخت را به خود اختصاص دهد به پایان رسیده ، ولی در ادامه مسابقه زمانی که جنسیس کوپه پشت خط استارت ایستاد ، به دلیل فشار بالای توربو خودرو و مهمتر از همه عدم استفاده از لاستیک اسلیک ، خودرو در ابتدای مسیر با هرزگردی بالایی روبه رو شد و حتی نتوانست در حد نسخه استاندارد خود ظاهر شود و با زمان 16.29 ثانیه مسیر 400 متر را بپیماید.

مقام اول این کلاس نیز بازهم به مدافع عنوان قهرمانی یعنی مهدی گزستانی رسید که توانست زمان 13.89 ثانیه را برای خود به ثبت برساند ، همچنین سکوی دوم و سوم در این کلاس به ترتیب به بهراد عبرت آموز (206 توربو) 14.15ثانیه و علی قزوینی ( پراید توربو ) 14.73 ثانیه رسید.

کلاس سوپر جی تی نیز مانند سابق آخرین گروه رقابتی شرکت کنندگان بود که از مهم ترین حاشیه آن می توان به عدم حضور پورشه پانامراهای پر زرق و برق و پرقدرت اشاره کرد، سکوی اول این کلاس نیز به محسن فرهمند رسید که توانست با بی ام و V10 خود  به رکورد جدید 12.84 ثانیه دست پیدا کند ، نفر دوم این کلاس نیز با دوره قبلی تفاوت داشت و دیگر از آلتیمای ایلرام بدل خبری نبود! تنها دلیلی که باعث شد این شرکت کننده از کورس رقابت جای بماند ، نقص فنی خودرویش بود و این مشکل از آنجایی شروع شد که خودروی ایلرام بدل به رانندگی مصطفی خلف نژاد ، شانه به شانه خودرو فرهمند پشت خط استارت ایستاده بودند ولی جامپ استارت خلف نژاد باعث شد تا تایم اول این خودرو از بین برود ولی با وجود استارت پیش از موعد خلف نژاد ، فرهمند توانست در میانه مسیر این خودرو را پشت سر بگذارد و موجب شگفتی حضار شود! در مسیر بازگشت به پیت استاپ نیز خودروی آلتیما دچار آتش سوزی جزئی در سیم کشی خود شد و در کل شانس ثبت تایم دوم خود را از دست داد.

رقابت برای دستیابی به جایگاه دومی در این کلاس نیز بین مهدی گزستانی و سامان خنجری حساس بود و حتی در لحظه استارت این دو خودرو پا به پای یکدیگر حرکت می کردند ولی حساسیت رقابت باعث شد تا گزستانی دنده 2 خودرو با اندکی تأخیر جا کند و در پایان نیز با اختلاف بسیار اندک 0.02 ثانیه ای و با زمان 14.35 ثانیه از خط پایان عبور کند و جایگاه سوم را به خود اختصاص دهد.

در پایان مراسم نیز ضمن عرض تشکر و قدردانی از مسئولین سایت CarXr.ir که با تلاش فراوان سعی در برگزاری هر چه بهتر مسابقه درگ را داشتند و ما را در تهییه گزارش یاری کردند.


5 دیدگاه

  1. سلام خسته نباشید

    در مطالب بالا جنیسس کوپه به اشتباه در  کلاس جی تی ذکر شده است در صورتی که جنسیس در کلاس سوپر جی تی شرکت کرده بود

    ممنون

  2. reza kahkeshan | دی 4, 1392 | لینک نظر

    جناب ایزدی خسته نباشید خیلی عالی بود

    کلیپ های تصویری جالبی را در سایت قرار داده اید که باید از دست اندرکاران سایت دنده 6 نیز کمال تشکر را داشته باشیم

  3. رضا | دی 1, 1392 | لینک نظر

    خیلی بده که زمان برگزاری مسابقات اعلام نمیشه…تو رو خدا شما زمان برگزاری مسابقه رو اطلاع رسانی کنید…مرسی از سایت خوبتون.

  4. سامان | آذر 30, 1392 | لینک نظر

    دمتون گرمممممممم….جامع و عالیییی بود…