گزارش بازدید از خط تولید بیسو در تهران

دوشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۷ | 5 نظر

گزارش بازدید از خط تولید بیسو در تهران

در زمانیکه شرایط سخت اقتصادی و تحریمها هر روز بیشتر به صنایع کشور فشار می‌آورد، سیف خودرو در اقدامی جسورانه دست به راه اندازی خط مونتاژ خودرو زده است.سیف خودرو که پیشتر نمایندگی سوبارو در ایران را بر عهده داشت، این بار با خرید بخش اعظم شرکت مرتب خودرو؛ یکی از بزرگترین شرکتهای خودرو سازی ایران در دهه 1330، با صرف سرمایه ای 20 میلیارد تومانی، جانی دوباره به این شرکت داد تا اینبار اولین خط مونتاژ خودروهای شرکت بیسو چین در ایران شروع به کار کند.

این خط تولید در محل کنونی کارخانه مرتب خودرو در مساحتی در حدود 36 هزار متر مربع واقع شده است اما با توجه به محدودیت فضا در حال حاضر یک خط تولید به صورت فعال با ظرفیت تولید 45 دستگاه به صورت دوشیفت و 6500 دستگاه سالیانه، در حال مونتاژ خودرو کراس اوور بیسو T3 است. این گروه خودرو سازی با تلاش بی‌وقفه و استفاده از تمام ظرفیتهای داخلی دست به تامین و تجهیز این خط تولید زده. در این فضا از مراحل مونتاژ تا تست نفوذ آب و تست پنج مرحله ای جاده‌ای گنجانده شده است.

طبق ادعای مهندس قمصری، این شرکت درحالی خودرو بیسو T3 را مونتاژ می‌کند که این خودروها به سادگی تمامی استانداردهای 85گانه را با موفقیت پشت سر می‌گذارد و از این منظر در زمره خودروهای مدرن در بازار ایران قرار می گیرد که قادر به گذراندان این استانداردهاست.
دور نگاه این شرکت، تولید با کیفیت و در آینده‌ای نزدیک، تبدیل شدن به خودروسازی چهار ستاره در ایران است. تولید انبوه این خط تولید بعد از 15 اسفند صورت خواهد پذیرفت. البته این پایان راه نیست.

مهندس قمصری خبر خوش دیگری از گسترش این شرکت و راه اندازی دو خط موازی مونتاژ در مساحتی در حدود 1 میلیون متر مربع در کاشان را می‌دهد. این خطوط تولید قابلیت تولید روزانه 130 دستگاه خودرو در روز را دارند. البته این به معنی توقف خط مونتاژ سیف خودرو در جاده مخصوص تهران کرج نیست، بلکه هر دو خط به شکل موازی به فعالیت خود ادامه می دهند. همچنین در انتهای فروردین ماه سال آینده خودرو بیسو T5 نیز تولید خواهد شد.

سیف خودرو به پشتوانه مهندسان و مدیرانی درگیر در این صنعت و با تجربه فراوان، حتی با شرایط کنونی صنعت، امیدوارانه به گسترش خطوط خود پرداخته است. و اقدام به جذب نیرو کرده که درواقع تا کنون 200 موقعیت شغلی جدید ایجاد کرده است و این رقم با افتتاح خط کاشان به چند هزار نفر افزایش می یابد. در حال حاضر پک های CDK به صورت کامل تحویل این شرکت داده شده و با رعایت تمامی ملزومات، مونتاژ انجام می‌شود. بنابراین تمامی قطعات همراه با رنگ اصلی کارخانه مادر تحویل داده می‌شود که در این خصوص نیز این شرکت بیان کرد، در صورت رسیدن تعداد خودرو‌ها به تیراژ مد نظر، خط رنگ نیز به مجموعه خطوط فعال در این شرکت افزوده خواهد شد.

همچنین مدیران شرکت با اطمینان از تامین خدمات پس از فروش خودروهای خود خبرداده‌اند. چرا که طبق قراردادشان با شرکت مادر 8 درصد از خرید هر پک را به قطعات یدکی اختصاص داده‌اند. همچنین اظهار امیدواری کردند که تا خرداد ماه، طبق برنامه خودروهای خود را روانه بازار خواهند کرد. همچنین بیسو T7 محصول بعدی سیف خودرو خواهد بود که قرار است در نمایشگاه خودرو شیراز سال آینده معرفی شود.


5 دیدگاه

  1. مراتون | بهمن 8, 1397 | لینک نظر

    شبیه انبار متروکه اس ببین ما چ بدبخت شدیم که چینی ها که هیچ جا راهشون نمیدن میان و با یه انبار متروکه برا یما شاخ میشن خلایق هرچه لایق لعنت به مذیران بی کفایت و تحریم ها یخود خواسته تا زمانیکه با تمام دنیا سرجنگ داشته باشیم بیشتر از بیسو و لی فان و چانگان و جک و لوبو و هاوال و هایما و چری و هنگ تنگ!!! هرچی آت و آشعال دیگه ای هست نصیبمون نمیشه

  2. ناشناس | بهمن 8, 1397 | لینک نظر

    اینجا بیشتر به یک خط پیچ و مهره سفت کنی بیشتر شبیهه است تا یک کارخانه اتومبیل سازی ؟!!!!!

  3. sunmartin | بهمن 3, 1397 | لینک نظر

    امیدوارم متوقف نشه خبر خوبی بود خبری از خودروسازی سمنان ندارید که قرار بود امجی rx5 تولید کنه؟
    تیسو اصفهان در نمایشگاه دیدم خودوری زیبایی هست اما موتور بشدت ضعیفی داره

  4. Genius | بهمن 3, 1397 | لینک نظر

    یادش بخیر مرتب خودرو یه زمانی باسم لندروور ایران شروع بکار کرد و الآن افتاده به مونتاژ بیسو!!!

  5. امین | بهمن 1, 1397 | لینک نظر

    خدا خیر و برکت بهشون بده.چند نفر هم سرکار رفتن