آلمانیاخباراختصاصی دنده 6اروپاییاسلایدربررسی

بی ام و سری ۷ جدید سال ۲۰۱۹ – خودنمایی جلو پنجره بسیار بزرگ!

بی ام و سری ۷ جدید سال ۲۰۱۹ قرار است باعث شگفتی همگان شود: چطور می شود درباره‌ این خودرو صحبت کرد و حرفی از نمای روبرویی آن نزد؟

جلوپنجره‌ بسیار بزرگ این مدل قرار است مهمترین نکته در گفتگوهای سال ۲۰۱۹ درباره‌ فیس لیفت باشد، آن هم بدون در نظر گرفتن iDrive 7.0 آپدیت شده، آخرین سیستم سرگرمی رسانه ای، پیشرانه‌ بهتر و تکنولوژی های دیگر نصب شده روی این خودرو.

طراحان می گویند این جلوپنجره‌ دوقلو – نماد اصلی خودروهای بی ام و – ۴۰٪ نسبت به مدل های قبلی بزرگتر شده است. بله درست است. بی ام و سری ۷ جدید جلوپنجره ای غول پیکر دارد.

 

شاید این قضیه به نظر مسخره بیاید، پس اجازه دهید بی ام و دلیل این کارش را توضیح دهد. این کمپانی در بیانیه ای اعلام کرده است:

این طراحی خاص در نمای جلوی خودرو – که ۵۰ میلیمتر بزرگتر از نسخه های قبلی است – نقش بسیار مهمی در نمایش قدرت ظاهری بیشتر بی ام و سری ۷ جدید دارد. در این طراحی جدید، خطوط برجسته تر و آرم بی ام و بزرگتر است. مهمترین نکته‌ی نمای جلویی خودرو یک جلوپنجره‌ی دوقلو است، که مساحت آن ۴۰٪ بزرگتر شده است. این جلوپنجره در کنار چراغ های جلوی باریکتر باعث ایجاد کنتراست جالبی شده اند و هویت جدیدی به مدل های کلاس لوکس بی ام و داده اند.

نکته قابل توجه این است که هدف اصلی عرضه‌ی این خودرو بازار چین است، جایی که جلوپنجره های بزرگ به شدت پرطرفدار هستند – ۴۰٪ از کل محصولات سری ۷ در بازار چین به فروش می رسند.

چه چیزهای دیگری باید درباره‌ بی ام و سری ۷ جدید سال ۲۰۱۹ بدانیم؟

اصول طراحی سری ۷ تغییرات کمی داشته اند. چراغ های جلو باریکتر هستند، چراغ های عقب تغییر کرده اند و برخی نقاط در سپرها تغییرات جزئی داشته اند.

داخل کابین سری ۷ هم تغییر کرده و از چرم های جدیدی برای پوشش سطوح آن استفاده شده است. چرم های دوخته شده حس و حالی شبیه کابین خلبانی باشکوه را به خودرو می دهند.

همچنین گفته شده این فضای داخلی خیلی ساکت و آرام خواهد بود، و شیشه‌ دوجداره باعث می شود صداهای مزاحم وارد کابین نشوند.

همچنین نسخه‌ جدید iDrive v7.0 در این خودرو نصب شده که آخرین سیستم سرگرمی رسانه ای و شماره های دیجیتالی بیشتری را در صفحه نمایش ۱۲.۳ اینچی ارائه می کند. مسافران صندلی عقب در پشت صندلی های جلو از صفحه نمایش ۱۰ اینچی اچ دی بهره  می برند، که می توان آن را با یک پلیر بلوری داخلی همگام سازی کرد.

 

موتور، مشخصات، مصرف سوخت و گازهای خروجی:

بی ام و M760Li xDrive: موتور ۶.۶ لیتری V12 بنزینی، نهایت قدرت خودرو: ۵۸۵ اسب بخار در ۵۲۵۰ دور بر دقیقه، ۸۵۰ نیوتون متر در ۱۶۰۰ دور بر دقیقه، ۰-۱۰۰ کیلومتر بر ساعت در ۳.۸ ثانیه، نهایت سرعت: ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت، مصرف: ۹.۶ کیلومتر بر لیتر، خروجی: دی اکسید کربن ۲۸۵ گرم بر کیلومتر

بی ام و 750i xDrive: موتور ۴.۴ لیتری V8 بنزینی، نهایت قدرت خودرو: ۵۳۰ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور بر دقیقه، ۷۵۰ نیوتون متر در ۱۸۰۰ دور بر دقیقه، ۰-۱۰۰ کیلومتر بر ساعت در ۴ ثانیه، نهایت سرعت: ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت، مصرف: ۱۲.۶ کیلومتر بر لیتر، خروجی: ۲۱۷ گرم دی اکسید کربن بر کیلومتر

بی ام و e745 : موتور ۳ لیتری ۶ سیلندر هیبریدی بنزینی، نهایت قدرت خودرو: ۲۸۶ اسب بخار در ۵۰۰۰ دور بر دقیقه، ۴۵۰ نیوتون متر در ۱۵۰۰ دور بر دقیقه، توان موتور برقی: ۸۳ کیلووات، خروجی ترکیبی ۳۹۴ اسب بخار و ۶۰۰ نیوتون متر، ۰-۱۰۰ کیلومتر بر ساعت در ۵.۲ ثانیه، نهایت سرعت: ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت، مصرف: ۵۴.۵ کیلومتر بر لیتر، خروجی: ۴۸ گرم دی اکسید کربن بر کیلومتر

بی ام و 750d xDrive: موتور ۳ لیتری ۶ سیلندر دیزلی، نهایت قدرت خودرو: ۴۰۰ اسب بخار در ۴۴۰۰ دور بر دقیقه، ۷۶۰ نیوتون متر در ۲۰۰۰ دور بر دقیقه، ۰-۱۰۰ کیلومتر بر ساعت در ۴.۶ ثانیه، نهایت سرعت: ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت، مصرف: ۲۱ کیلومتر بر لیتر، خروجی: ۱۵۵ گرم دی اکسید کربن بر کیلومتر

بی ام و 740d xDrive: موتور ۳ لیتری ۶ سیلندر دیزلی، نهایت قدرت خودرو: ۳۲۰ اسب بخار در ۴۴۰۰ دور بر دقیقه، ۶۸۰ نیوتون متر در ۱۷۵۰ دور بر دقیقه، ۰-۱۰۰ کیلومتر بر ساعت در ۵.۳ ثانیه، نهایت سرعت: ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت، مصرف: ۲۱ کیلومتر بر لیتر، خروجی: ۱۴۸ گرم دی اکسید کربن بر کیلومتر

بی ام و 730d: موتور ۳ لیتری ۶ سیلندر دیزلی، نهایت قدرت خودرو: ۲۶۵ اسب بخار در ۴۰۰۰ دور بر دقیقه، ۶۲۰ نیوتون متر در ۲۰۰۰ دور بر دقیقه،۰-۱۰۰ کیلومتر بر ساعت در ۶.۱ ثانیه، نهایت سرعت: ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت، مصرف: ۲۳ کیلومتر بر لیتر، خروجی: ۱۳۸ گرم دی اکسید کربن بر کیلومتر

دیگر جزییات سری ۷ فیس لیفت شده شامل دستیار شخصی هوشمند بی ام و است که به مالک اجازه می دهد با گفتن «سلام بی ام و» با خودروی خود صحبت کرده و تنظیمات زیادی را کنترل کند، که شامل سیستم گرمایشی، چراغ ها، و ماساژور صندلی ها می شود. کنترل صوتی مرز جدیدی در توسعه‌ی خودروهاست و در سال های جدید قطعا با پیشرفت قابل توجهی روبرو خواهد شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا