اخباراخبار داخلی

نظر وزیر صنعت درباره کیفیت خودروها

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه کیفیت بسیاری از خودروهای داخل قابل قبول نیست، گفت: وزارت صمت برنامه جامعی برای افزایش کیفیت و رونق تولید داخل در این حوزه دارد. رضا رحمانی در پاسخ به اینکه علت مشکلات متعدد در خودروسازی با وجود حمایت‌های زیاد از این صنعت چیست، گفت: اگرچه در سال‌های گذشته حمایت‌های خوبی از این صنعت انجام گرفت، اما پس از تحریم‌های جدید، حمایت‌های جدی مانند پرداخت تسهیلات اتفاق نیفتاد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به این پرسش که خودروسازی چه منفعتی برای کشور دارد، خاطرنشان کرد: اگر خودروسازی در کشور وجود نداشت برای واردات خودروهای موردنیاز باید سالانه ۱۵ میلیارد دلار هزینه می‌شد؛ در‌حالی‌که هم‌اکنون حدود ۵ میلیارد دلار برای واردات قطعات موردنیاز خودروسازی هزینه می‌شود. وی ادامه داد: در واقع صنعت خودرو ایران با وجود مشکلات موجود، سالانه ۱۰ میلیارد دلار برای کشور صرفه اقتصادی به همراه دارد.

2 دیدگاه

  1. ده میلیارد برای اقتصاد کشور صرفه جویی میشه ! از اون طرف هم اعلام کنید سالیانه چقدر فوتی ، قطع نخاع ، معلول ، و چقدر خانواده عذادار و یا بی سرپرست میشن!

  2. وقتی کسی تصادف میکنه به علت این که خودروهای داخلی ترمز و ایمنی خوبی ندارند معلول یا کشته میشه چقد هزینه به کشور تحمیل میشه؟ جدای از بحث هزینه جوابگوی اون خانواده کیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا