خریداران بیش از یک خودرو باید مالیات بدهند

شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ | 2 نظر

خریداران بیش از یک خودرو باید مالیات بدهند

براساس سازکاری که در دست اجراست، وزارت امور اقتصادی و دارائی به ماجرای تحویل خودروهای معوق خودروسازان ورود کرده و از کسانی که با هدف فروش و کسب درآمد، در فروش اینترنتی خودروسازان شرکت کرده اند، مالیات می‌گیرد.

با توافق به عمل آمده میان وزارت صنعت و خودروسازان قرار شده خریدارانی که زمان تحویل خودروهای آنها اول شهریور ماه تا 30 دی ماه است خودروهای خود را با قیمت قبل دریافت کنند. یک مقام مسئول در سازمان امور مالیاتی در همین ارتباط به خبرنگار تسنیم گفته است: اجرای ماده4 آیین نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان در تحویل خودروهای ثبت نامی به مردم با قیمت‌های گذشته باعث می‌شود خریداران به دلیل تفاوت قیمت خودروهای ثبت نامی و بازار آزاد، سود قابل توجهی را کسب کنند.

وی افزود: در این میان کسانی هستند که بیش از یک خودرو ثبت نام کرده و به نوعی مصرف کننده نهایی خودرو نیستند و با هدف کسب سود و درآمد در طرح های فروش اینترنتی شرکت کرده اند.

این مقام مسئول در سازمان امور مالیاتی با بیان اشاره به توافق‌های اولیه میان وزارت خانه امور اقتصادی و دارائی و صنعت، معدن و تجارت، گفت: مطابق این توافق فهرست، مشخصات و کدملی خریدارانی که در طرح های پیش فروش شهریور تا دی ماه خودروسازان شرکت کرده اند، از سوی وزارت صمت در اختیار وزارت امور اقتصادی و دارائی قرار می‌گیرد تا براساس آن، خریدارانی که بیش از یک دستگاه خودرو خریداری کرده‌اند مشمول پرداخت مالیات از محل کسب درآمد از این محل خواهند شد.

وی تصریح کرد: نابسامانی ماه‌های اخیر بازار خودرو، باعث شده تا عده ای سودجو روی این موج سوار شده و برای کسب سود و درآمدهای کاذب به خرید و فروش خودرو روی  آورند. این اقدام در نگاه نخست یک ناهنجاری اقتصادی به شمار می‌آید که باید برای آن چاره ای اندیشیده شود اما تا آن زمان، سازمان امور مالیاتی به این حوزه ورود کرده و از فعالان آن مالیات دریافت خواهد کرد. البته دیگر اطلاعات مالی این افراد نیز بررسی می شود تا در صورت انجام اقدامات مشابه، ملزم به پرداخت مالیات شوند./ تسنیم


2 دیدگاه

  1. میم جیم | بهمن 13, 1397 | لینک نظر

    اونجا که وی تصریح کرده عده ای سودجو روی این موج سوار شده اند , دقیقن آدمو یاد دولت میندازه که چطور فقط با هدف سودجویی هیزم بیار بازار خودرو شده ):