شرایط عجیب پیش‌فروش محصولات ایران خودرو به مناسبت دهه فجر!

یکشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ | 5 نظر

شرایط عجیب پیش‌فروش محصولات ایران خودرو به مناسبت دهه فجر!

آیا پیش فروش جدید ایران خودرو قانونی است؟

روز گذشته ایران خودرو شرایط فروش ویژه دهه مبارک فجر محصولات خود را منتشر کرد، شرایط فروشی که در آن 13 مدل خودروی ایران خودرو از وانت آریسان تا هایما s7 توربو به چشم می‌خورند، تا اینجا همه چیز شیرین و خوشحال کننده است و احتمالا بسیاری از مردم با آگاهی از این قسمت های شرایط فروش مذکور، با کمال میل برای پیش خرید محصولات اقدام خواهند کرد، اما قسمت عجیب ماجرا: زمان تحویل این خودروها از دی ماه 98 الی اردیبهشت 99 اعلام شده است.

بله درست دیدید، ایران خودرو از دوشنبه پانزدهم بهمن ماه 97، برای تحویل خودرو در اردیبهشت ماه 99 پیش پرداخت دریافت می‌کند….
این موضوع در مورد خودروهای هایما s5 و s7 جدی تر است، چرا که تنها موعد تحویل اعلام شده برای این خودروها در این بخشنامه، اردیبهشت ماه 99 است.
همه اینها در حالی است که تنها 3 روز از اظهار نظر سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس مبنی بر ممنوعیت پیش فروش خودرو توسط خودروسازان می‌گذرد.

سعید باستانی در گفت و گوی رادیویی با رادیو جوان اعلام کرده بود:
“تا زمانی که خودروهای پیش‌فروش قبلی تحویل نشده پیش‌فروش خودروی جدید خلاف قانون خواهد بود.”

با این حال ایران خودرو با وجود خودروهای بسیاری که از پیش فروش های گذشته تحویل خریداران نشده اند ، قصد انجام پیش فروشی دیگر دارد که در نوع خود بسیار عجیب می‌رسد.

اما این موضوع تنها ایراد وارده به شرایط فروش جدید ایران خودرو نیست:
طبق ماده 4 آیین نامه احرایی قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو و جدول ضوابط و روش های مختلف فروش خودرو توسط خودروساز و وارد کننده مندرج در آن، در شرایط پیش فروش عادی خودرو(با قیمت غیر قطعی) خودروسازان مجاز به عرضه خودرو با موعد تحویل حداکثر 12 ماه می‌باشند! در حالی که در شرایط فروش منتشر شده توسط ایران خودرو، خودروهایی با موعد تحویل اسفند ماه 98 و اردیبهشت 99 فروخته می‌شوند، یعنی به ترتیب با فاصله 13 و 15 ماه پس از ثبت نام….!

باید دید این شرایط فروش چگونه به تایید نهادهای نظارتی منجمله سازمان حمایت از مصرف کننده و وزارت صمت رسیده است.

ایران خودرو اعلام کرده این شرایط فروش از روز دوشنبه 97/11/15 لغایت 97/11/30 و یا تا زمان تکمیل ظرفیت و به شرح جداول پیوست و با توضیحات ذیل ارائه می گردد.

شرایط ویژه بخشنامه :

“تخفیف خرید محصول ایرانی” علاوه بر سود مشارکت براي برخی محصولات مطابق با جدول 3 در نظرگرفته شده است و پرداخت آن منوط به واریز نقدي مابه التفاوت نهایی در مهلت تعیین شده در دعوتنامه و دریافت خودرو می باشد و در صورت منقضی شدن دعوتنامه و یا انصراف قرارداد قابل ارائه نمی باشد.

مبلغ تخفیف اعلامی در بخشنامه با احتساب مالیات ارزش افزوده می باشد.

تنظیم صلحنامه در این بخشنامه تا یکبار قابل اجرا می باشد.

زمان فعال سازی این بخشنامه ساعت 10 صبح روز دوشنبه مورخ 97/11/15

 


5 دیدگاه

  1. Genius | بهمن 17, 1397 | لینک نظر

    کاری ندارم ولی ویران خودرو و از اون بالاتر دولت ویران خیلی آقا اند که هنوز فشار رو رو خرخره ملت نگه داشتن و بالاتر نمیرن!من اگه کاره ای بودم با این ملتی که زیردستم بودند جور دیگه ای برخورد میکردم که در تاریخ بمونه….
    ایران خودرو بزنه خودروی X با قیمت Y و تیپ و آپشن Z و زمان تحویل N باز هم ظرف 24 ساعت ظرفیت سایتش پرمیشه حالا شما بگو چرا باید رو بازی کنه؟؟؟!!!

  2. حميد | بهمن 16, 1397 | لینک نظر

    خخخخخ
    خدا وكيلي نشستن اونجا فكر كنم با هم شرطبندي كردن ميگن من بدترين شرايط رو ميذارم ١ ساعته تموم بشه بعد اون يكي ميگه من بدتر ميذارم ضبط صوت رو هم نميدم نيم ساعته تموم بشه كل پيش فروش بعد ملت ما هم كه هول هستن فكر ميكنن هنر ميكنن آشغال رو بعد از يكسال توي نوبت بودن خريدن عشق ميكنن. والا ماشين ٣٠ سال پيش خارجي به آشغالاي صفر ايراني ميارزه

  3. مردم | بهمن 16, 1397 | لینک نظر

    اقای سعید باستانی جوری این مطلب رو گفتن انگار ما مردم باید پیگیری کنیم
    خو برادر شما مسوولی شما کار دستته

  4. ارشک | بهمن 15, 1397 | لینک نظر

    به قول معروف خلایق هر چه لایق

  5. حمید | بهمن 14, 1397 | لینک نظر

    مردم همیشه در صحنه،برید ثبت نام کنید.