آلمانیاخباراخبار خارجیاختصاصی دنده 6اروپاییاسلایدرخودروهای آتی بازارنمایشگاه

نگاهی به نامزدهای خودرو سال 2019

مراسم انتخاب خودرو سال، هر ساله در نمایشگاه خودرو ژنو صورت می گیرد و البته در کنار آن، مجلات و نمایشگاه های دیگری نیز به انتخاب خودرو سال می پردازند. سال گذشته، ولوو XC40 توانست با پشت سر گذاشتن کیا استینگر و بی ام و سری 5 ، به عنوان خودرو سال 2018 انتخاب شود. امسال نیز این مراسم در نمایشگاه خودرو ژنو 2019 صورت می گیرد و این مراسم به صورت زنده از اینستاگرام دنده شش پخش خواهد شد.  نامزدهای راه یافته به بخش پایانی عبارت اند از:

رنو آلپاین A110

آلپاین یکی از معدود شرکت های فرانسوی است که در زمینه ساخت خودروهای اسپرت فعالیت دارد و رنو آلپاین A110 به عنوان یک خودرو اسپرت و تا حدی نوستالژیک، که یادآور مدل اصلی است شناخته می شود. یکی از مهم ترین فاکتورهای استفاده شده در رنو آلپاین A110 ، ترکیب سبک طراحی قدیمی و اصول طراحی مدرن در کنار سبک کردن بی نهایت بدنه خودروست. این خودرو اخیرا در برنامه گرندتور توسط جیمز می تست شد که رضایت وی را جلب کرد.

فورد فوکوس

هاچ بک داغ و جذاب فورد فوکوس نیز یکی دیگر از نامزدهای این دوره است. این خودرو که در کلاس شلوغ و پر تراکم C عرضه می شود، رقیب محصولاتی همچون مزدا 3 ، کیا سراتو ، فولکس واگن گلف یا تویوتا کرولا محسوب می شود. فورد فوکوس به واسطه پیشرانه کم مصرف و عملکرد مقرون به صرفه خود، فروش بالایی در بازارهای اروپایی داشته است.

کیا سید

کیا سید نیز یکی دیگر از هاچ بک های مطرح بازار جهانی است که در کنار فورد فوکوس، هیچ گاه نتوانست به بازار ایران راه یابد. همانند فورد فوکوس، کیا سید نیز یک محصول کاملا اروپایی است و برای بازارهای این قاره طراحی شده است. ارایه فضای کابین جادار در کنار امکانات مناسب و قیمت رقابتی، کیا سید را به یکی از بهترین هاچ بک های بازار تبدیل می کند.

پژو 508

سدان نیمه لوکس و سایز متوسط پژو که عرضه محدودی در کشورمان داشته نیز به عنون یک از کاندیدا های خودرو برتر سال به حساب می آید. پژو 508 حاصل تغییر رویه پژو در عرضه سدان های سایز متوسط، پس از تجربه های ناموفقی است که با پژو 407 و سپس پژو 607 داشته است. استفاده از تکنولوژی بالا در ساخت این سدان میان قیمت، به عاملی برای درخشش آن تبدیل شده است.

سیتروئن C5 ایرکراس

فرانسوی ها حضور قدرتمندی در بین محصولات برجسته امسال داشته اند و سیتروئن نیز خودرویی را برای این رقابت آماده کرده است. سیتروئن C5 ایرکراس به عنوان پرچم دار محصولات اقتصادی سیتروئن شناخته می شود و سطح بالایی از راحتی در این خودرو وجود دارد.

جگوار I-Pace

جگوار I-Pace سال گذشته موفق شد عنوان خودرو سال آلمان را کسب کند و اکنون برای کسب عنوان خودرو سال 2019 می جنگد. این کراس اوور تمام الکتریکی، به واسطه دینامیک فوق العاده رانندگی، عملکرد فوق العاده و طراحی زیبا توانسته به صدر لیست برترین خودروها راه یابد.

مرسدس بنز کلاس A

مرسدس بنز کلاس A به عنوان ارزان ترین و پایین ترین رده از محصولات مرسدس بنز شناخته می شود، اما ویژگی های فوق العاده ای که مرسدس در ساخت این خودرو استفاده کرده، آیرودینامیک بالا و عرضه در سگمنت سدان، موجب شده اند تا این خودرو درخشش قابل توجهی داشته باشد و برای کسب عنوان خودرو سال 2019 تلاش کند.

2 دیدگاه

  1. خودروهای خوبی برای کاندید انخاب شدن که مثل همیشه نام “کیا موتورز” در این لیست هم هست
    از بین این خودروها همگی شاهکار زیبایی مهندسی و طراحی و کیفیت هستند اما خودروی رنو آلپاین A110 که حس رنو آلپاین های دهه 60 خورشیدی (همان رنو 5 خودمان) زنده میکنه بیشتر از همه نظر من جلب کرد طراحی زیبا اسپرت و خاص بودن جز نقاط برجسته شرکت رنو در ساخت این خودروی زیباست
    خودوری بعدی که در جایگاه دوم بنظر من قرار میکره کیا ceed هست که موتور اون با سراتو و حتی پلت فرم مشترک دارند
    این هاچ بک فوق العاده جذاب و کشیده طراحی شده
    در این لیست مرسدس هم با ارزانترین مدل خودش از سری A شانس زیادی برای خودروی سال 2019 داره طراحی عالی کیفیت بی نظیر فنی بنز و کلا خودروهای آلمانی درجهان سواری بی همتا و آپشن های مختلف شانس زیادی برای بنز داره که خودروی سال بشه

  2. با تشکر از جناب سانمارتین منم باهاتون موافقم واقعا کیا موتور با ساخت اپتیما و کیا سید شاهکار کرد البتهخ سال پیش کیال استینگر که سایت دنده 6 بهش کم لطفی کرد چون 2018 خودوری سال از نظر چند مجله و خبرنگار شناخته شد و خودروی سال 2018 نمایشگاه دیترویت آمریکا امسال فکر کنم جایزه رنو با آلپایین ببره که چیزی از یک اسپرت چالاک کم نداره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا