جگوار I-Pace به عنوان خودرو سال 2019 انتخاب شد

دوشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ | 1 نظر

جگوار I-Pace به عنوان خودرو سال 2019 انتخاب شد

در رقابتی تنگاتنگ و نزدیک میان جگوار I-Pace و رنو آلپاین A110 ، این خودرو توانست در نمایشگاه خودرو ژنو، عنوان خودرو سال 2019 را از آن خود کند. این خودرو پیش از این توانسته بود خودرو سال 2018 آلمان شود و از مجلات معتبر خودرویی، نمرات بالایی دریافت کند. نمره های دریافتی این خودرو به ترتیب عبارتند از: 4.5 از 5 از اتوکار، 8 از 10 از تخت گاز و 5 از 5 از اتواکسپرس.  نامزد های دریافت جایزه خودرو سال 2019 عبارت بودند از:

رنو آلپاین A110 ، فورد فوکوس ، کیا سید ، پژو 508 ، سیتروئن C5 ایرکراس ، جگوار I-Pace و مرسدس بنز کلاس A . رنو آلپاین انتخاب اکثریت داوران آلمانی، کیا سید انتخاب اکثریت داوران اسپانیایی بودند، با این حال رای داوران بریتانیایی توانست تاثیر مثبت بسیاری بر نمرات جگوار I-Pace بگذارد و در نهایت این خودرو و رنو آلپاین A110، با یکدیگر هم امتیاز شدند که این اتفاق برای نخستین بار در این رویداد، رخ داده است. در نهایت با توجه به رای داوران اصلی این انتخاب که به نفع جگوار I-Pace بود، این خودرو توانست عنوان خودرو سال 2019 را کسب نماید.

جگوار I-Pace نخستین کراس اوور برقی ساخت بریتانیاست که با توجه به حساسیت های صورت گرفته در مورد ساخت آن، توانسته در بازار جهانی خوش بدرخشد. باتری 90 کیلووات ساعتی لیتیوم یون این کراس اوور، می تواند این جگوار را تا مسافت 386 کیلومتری برساند. به کمک سیستم فست شارژ در نظر گرفته شده برای جگوار I-Pace ، باتری های این خودرو می توانند در عرض 40 دقیقه تا هشتاد درصد شارژ شوند. بازده بالای موتور الکتریکی جگوار I-Pace ، همواره مورد تحسین منتقدان بوده است. موتور برقی این خودرو می تواند حداکثر 394 اسب بخار قدرت و 694 نیوتون متر گشتاور را تولید کند.


1 دیدگاه

  1. sunmartin | اسفند 14, 1397 | لینک نظر

    بهترین های جهان انخاب شدند جگوار آی پیس بریتانیایی و رنو آلپایین فرانسوی . کیا سید کره ای
    با تشکر از دنده 6 برای درج جدیدترین گزارش های روز و اخبار خودرویی چهان لطفا از نمایشگاه خودرو ژنو گزارش کاملی منشر کنید