اخباراخبار خارجیاختصاصی دنده 6اسلایدرخودروهای آتی بازارفناوری و تکنولوژینمایشگاه

بوگاتی La Voiture Noire ، ابر خودرو ۱۶ میلیون یورویی

بوگاتی قبلا اشاره‌ای به ساخت نسخه‌ی مدرن آتلانتیک تیپ ۵۷ کرده بود و حالا بالاخره بوگاتی La Voiture Noire به نمایش درآمده است.

این خودرو که در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۹ رونمایی شد توسط استفان وینکلمن رئیس کمپانی بوگاتی «خودروی جی‌تی نهایی» توصیف شده و روی شاسی شیرون ساخته شده که البته به آن بدنه‌ی چشم نوازی را اضافه کرده است.

عبارت La Voiture Noir در زبان فرانسوی به معنای «خودروی مشکی» است و بوگاتی که آن را یادبودی از آتلانتیک تیپ ۵۷ می داند، به بهترین شکل از رنگ مشکی براق برای بدنه‌‌ی فیبرکربنی دست‌ساز آن بهره برده است. همه چیز از نظر بصری عالی است؛ سپرها با بدنه یکپارچه شده و طراحی شیشه‌ها از کلاه کاسکت الهام گرفته شده، و شیشه‌ی جلویی خیلی زیبا به سمت شیشه‌های کناری جریان پیدا کرده است.

در بخش موتور هیچ سورپرایزی در کار نیست، جایی که قدرت خودرو از موتور ۱۶ سیلندر ۸ لیتری چهارتوربو تامین می شود. این موتور قدرتی معادل ۱۴۸۰ اسب بخار و گشتاوری معادل ۱۶۰۰ نیوتن متر تولید می کند، مشابه همان چیزی که در شیرون و دیوو دیده بودیم. شش اگزوز در پشت بوگاتی La Voiture Noire نشانگر قدرت شگفت انگیز این خودرو هستند.

بوگاتی La Voiture Noire به گرانقیمت ترین خودروی جدید تاریخ تبدیل شده که با احتساب مالیات به قیمت ۱۶.۷ میلیون یورو (۱۸.۹ میلیون دلار) فروخته شده است. اگر خبرها درست باشند، کسی که این خودرو را خریداری کرده فردیناند پیک عضو سابق هیئت مدیره‌ کمپانی فولکس واگن است، که این خودروی باشکوه را به کلکسیون فوق العاده‌اش شامل خودروهایی که در مسابقات لمان حضور داشته اند اضافه کرده است.

 

1 دیدگاه

  1. این که چیزی نیست ?شما تا بحال لامبرگینی چینی با سرعت صفر تا صد 2 ثانیه دیدی؟ اسمش بایکان از بایکه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا