اخباراخبار خارجیاختصاصی دنده 6خودروهای آتی بازارفناوری و تکنولوژی

آستون مارتین لاگوندا ویژن ؛ نشانگر آينده‌ باشکوه خودروهای الکتریکی

برند لاگوندا هنوز زنده است، و آستون مارتین با رونمایی از خودروی مفهومی جدیدی به نام آستون مارتین لاگوندا ویژن در نمایشگاه خودرو ژنو که تا سال ۲۰۲۳ دو مدل از آن ساخته خواهد شد هنوز روی این قضیه پافشاری می کند.

آستون مارتین می گوید لاگوندا تجدید حیات شده قرار است «اولین برند مجلل با فناوری پیشرانه‌ی بدون ایجاد آلودگی هوا در دنیا» باشد. شاید تسلا بخواهد این بیانیه را به چالش بکشد، اما فقط یکبار موفق شده به استانداردهای سطح دوم دنیا در این زمینه برسد.

خودروی مفهومی آستون مارتین لاگوندا ویژن کانسپت قرار است پیش‌نمایشی از زبان طراحی‌ای باشد که تا سال ۲۰۲۱ در خودرویی جدید ساخته‌ی کارخانه‌ی واقع در گیدون استفاده خواهد شد.

مارک رایکمن رئیس بخش طراحی آستون مارتین گفته است:

لاگوندا ویژن کانسپت یک طراحی کاملا شجاعانه است. در انقلاب الکتریکی یعنی دیگر نیازی به طراحی های کالسکه‌ای وجود ندارد.

طراحی مفهومی جدید ما نشانگر گسترش فرصت های طراحی‌ای است که وقتی دیگر نیازی به منبع قدرت بزرگی جلوی بخش سرنشین نباشد به وجود می آيند. در آستون مارتین لاگوندا کانسپت باتری‌ها کف خودرو قرار دارند. هر چیزی بالای آن بخش متعلق به ماست.

رایکمن و تیمش با همکاری طراح دکوراسیونی به نام دیوید لینلی پسر شاهدخت مارگارت برای طراحی داخلی این خودروی مفهومی همکاری کرده اند، و کمپانی مدعی است برای طراحی داخلی خودرو از روش داخل به سمت بیرون استفاده کرده اند، چون پیشرانه‌ی الکتریکی این آزادی را در اختیار آن‌ها قرار داده است.

ویژگی جالب این خودرو شامل درب‌های لولایی است که به سمت بیرون و بالا باز می شوند، این درها بخشی از سقف خودرو را نیز شامل شده و به سرنشینان اجازه می دهند به صورت ایستاده وارد خودرو یا از آن خارج شوند. صندلی‌های جلو به صورت قابل چرخش نصب شده اند تا اینکه به شکل سنتی خودروهای دیگر باشند، و فرمانی که می توان آن را از سمت راست به سمت چپ خودرو منتقل کرد یا در حالت رانندگی خودکار آن را به داخل جمع کرد.

در راستای ادامه‌ سنت جاه طلبانه‌ خودروهای مفهومی، ویژن کانسپت از باتری های حالت جامد استفاده کرده که پس از شارژ کامل می توان با آن‌ها مسیر ۶۴۵ کیلومتری را طی کرد.

با این اوصاف، آستون مارتین اصرار می کند ویژن کانسپت خودرویی واقعی خواهد بود که روش سنتی تولید خودروها را به چالش خواهد کشید. اندی پالمر مدیر عامل آستون مارتین در این باره گفته است:

ما معتقدیم مردم به مجلل بودن در خودرهایشان با رویکردی تقریبا سنتی و قدیمی وابسته شده اند، چون تاکنون این تنها چیزی بوده که در دسترس آن‌ها قرار گرفته است. آستون مارتین لاگوندا ویژن کانسپت برای این ساخته شده تا این طرز فکر را به چالش بکشد و اثبات کند مدرن بودن و مجلل بودن دو مفهوم مجزا از یکدیگر نیستند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا