رونمایی از پینین فارینا باتیستا با ۱۸۷۴ اسب بخار الکتریکی در نمایشگاه خودرو ژنو

چهارشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۷

رونمایی از پینین فارینا باتیستا با ۱۸۷۴ اسب بخار الکتریکی در نمایشگاه خودرو ژنو

گروهی از مهندسان با تجربه‌ی کار روی بوگاتی ویرون و شیرون، فراری سرجیو، لامبورگینی اوروس، مک‌لارن P1، مرسدس بنز AMG-Project One، پاگانی زوندا و پورشه Mission E را دور هم جمع کرده و در ساخت یک خودروی جی تی الکتریکی با قدرت بی‌نظیر از آن‌ها بهره ببرید. نتیجه‌ این کار پینین فارینا باتیستا، اولین ساخته‌ خودروساز پینین فارینا است که ۹۰ سال سابقه‌ی طراحی بدنه‌ خودروهای دیگر را دارد. حالا باتیستا به پرقدرت ترین خودروی جاده‌ای تبدیل شده که در ایتالیا ساخته شده است.

پینین فارینا باتیستا با ۱۸۷۴ اسب بخار الکتریکی قدرت (معادل ۱۳۹۷ کیلووات) که در نمایشگاه خودرو ژنو رونمایی شد کاملا ارزش این را دارد تا نام موسس این کمپانی یعنی باتیستا پینین فارینا برای آن انتخاب شده باشد.

کمپانی پینین فارینا ادعا می کند باتیستا می تواند به سرعت ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت برسد و ۰ تا ۱۰۰ آن کمتر از ۲ ثانیه است. همچنین ۰ تا ۳۰۰ این خودرو کمتر از ۱۲ ثانیه خواهد بود. با پک باتری ۱۲۰ کیلووات ساعتی آن در صورت شارژ کامل می توان مسافت ۴۵۰ کیلومتری را طی کرد. برای هر چرخ این خودرو یک موتور الکتریکی مجزا اختصاص داده شده است.

در داخل پینین فارینا باتیستا شاهد سه صفحه دیجیتالی هستیم که به سمت راننده قرار گرفته اند. اطلاعات ضروری (مثل سرعت خودرو) در وسط قرار دارند. نکات فنی خودرو در صفحه‌ دیگر و اطلاعات جهت یابی در صفحه‌ سوم قرار دارند.

در نمایشگاه خودرو ژنو، کمپانی پینین فارینا نمونه هایی از باتیستا به رنگ خاکستری، آبی و سفید به نمایش گذاشت. این نمونه های مختلف نشانگر انتخاب های متنوعی است که در انتظار خریداران قرار دارد.

هنوز قیمت پینین فارینا باتیستا اعلام نشده، اما مشتریان پولدار احتمالی می توانند در نمایشگاه ژنو درباره‌ این خودرو تحقیق کنند. پینین فارینا قصد دارد فقط ۱۵۰ مدل از این خودرو بسازد که مشتریان اصلی آن از اروپا، آمریکای شمالی، خاورمیانه و آسیا هستند. تولید پینین فارینا باتیستا از سال ۲۰۲۰ آغاز خواهد شد.

 


بدون دیدگاه