نگاهی به مدل مفهومی فولکس واگن ID باگی در ژنو

پنجشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۷

نگاهی به مدل مفهومی فولکس واگن ID باگی در ژنو

باگی به نوع خاصی از خودرو اطلاق می شود که نخستین بار، ویژه ماجراجویی در ساحل ساخته شد و اساس آن، بر مبنای فولکس واگن بیتل شکل گرفته است. این خودروها عموما به‌صورت چرخ باز و بدون بدنه کامل ساخته می‌شوند و میله‌هایی وظیفه حفاظت از جان سرنشینان را بر عهده می‌گیرند. حال فولکس واگن با ارایه مدل مفهومی ID باگی در نمایشگاه خودرو ژنو 2019 ، قصد دارد توانایی های خود را برای این بازار رو به رشد نشان دهد. در حال حاضر باگی ها محصولاتی کاملا محبوب برای صحرا نوردی به شمار می روند.

این خودرو بدون سقف ساخته شده و سعی دارد با نگاهی به گذشته، ظاهری آینده نگرانه ارایه دهد. تنها شیشه و محافظ های گوشه است که از راننده محافظت می کند و تمامی بدنه فولکس واگن ID باگی  ، ضد آب ساخته شده است. همانطور که نام این خودرو نشان میدهد، قوای فنی آن کاملا الکتریکی بوده و خبری از پیشرانه احتراق داخلی در آن نیست. در زیر بدنه خودرو، یک باتری لیتیوم یونی با ظرفیت 62 کیلووات ساعت قرار گرفته که وظیفه قدرت بخشی به موتورهای دوگانه الکتریکی می فرستد که قادر هستند 201 اسب بخار قدرت و 349 نیوتون متر گشتاور را به هر چهارچرخ بفرستند. فولکس واگن ID باگی می تواند در زمانی کمتر از هشت ثانیه، به سرعت صد کیلومتر بر ساعت دست یابد که برای یک خودرو ماجراجویی آفرودی، رقم قابل توجهی است.

پیشرانه الکتریکی این خودرو مطابق چرخه WLTP کار می کند و نهایت برد آن، به 249 کیلومتر خواهد رسید. اما اگر از فولکس واگن ID باگی در مسیرهای خارج جاده ای استفاده شود، این مسافت کاهش خواهد یافت. شاسی تمام آلومینیومی به همراه ترمزهای پیشرفته و چرخ های 18 اینچی، وظیفه حفظ ایمنی این خودرو را بر عهده دارند.

 


بدون دیدگاه