اخباراخبار خارجی

سایه کسادی بازار خودرو بر نمایشگاه ژنو

نمایشگاه خودرو ژنو در حالی برگزار شده که خودروسازان با یک توفان کامل عوارض گمرکی، سقوط تقاضا در بازار حساس چین و پس زدن شدید خودروهای دیزلی مواجه هستند. همه اینها با هم، تجارت خودرو را متزلزل می‌کند. به نقل از مارکت واچ، برخی خودروسازان اروپایی و آمریکایی در نمایشگاه ژنو شرکت نکرده‌اند، نمایشگاهی که یکی از مهم‌ترین رویداد‌های صنعت خودرو به شمار می‌رود.

شرایط آن‌قدر بد است که جگوار و لندرور، بزرگ‌ترین خودروسازان انگلستان زحمت شرکت کردن در نمایشگاه ژنو را به خود نداده‌اند. همچنین فورد هم مانند ولوو، تسلا و جنرال موتورز از دور شاهد ماجراهستند. طبق آمارها در ۲۰۱۸ فروش خودروهای جدید با بیشترین سرعتی که از ۲۰۰۸ تا به حال داشته، کاهش یافت و ماه گذشته اعلام شد که فروش خودروهای دست دوم هم ۱/ ۲درصد از نظر تعداد در سال گذشته میلادی کاهش یافته است. مجمع خودروسازان اروپا هم هشدار داد که تولید خودرو در قاره اروپا ۷/ ۱ درصد در ۲۰۱۸ سقوط کرده است.

1 دیدگاه

  1. نمیدونم چه داستانیه که هر اتفاقی تو کشور ما میفته بقیه دنیا هم کپیش میکنن گوشت گرون میشه فردا تو اخبار میشنویم که تو اروپا هم قحطی شده داستان خودرو هم همینطوره ظاهرا گرونی و کسادی بازار ما رو هم کپی کردن . وقتشه یکم از خودشون مایه بزارن به نظرم کار جدید انجام بدن .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا