اخباراخبار خارجیخودروهای آتی بازارفناوری و تکنولوژی

تسلا مدل Y معرفی شد، کراس اوور خوش قیمت تسلا

تسلا به عنوان یک پیشرو در بحث خودروهای الکتریکی، همواره به دنبال ارایه خودروهایی با قیمت مناسب بوده و پس از تسلا مدل 3 ، این بار اقدام به عرضه تسلا مدل Y کرده که در حقیقت همان نسخه کراس اوور از سدان تسلا مدل 3 است. هدف اصلی ارایه این خودرو از سوی تسلا، مقابله با شاسی بلندهای الکتریکی اروپایی است که قصد فتح بازار را دارند. این کراس اوور تمام الکتریکی، با قیمت پایه 39 هزار دلار در سال 2021 به بازار عرضه می شود و نقش نمونه کوچکتر و ساده تر تسلا مدل X را بازی خواهد کرد.

قابلیت های تسلا مدل Y

همانطور که گفته شد، تسلا مدل Y ویژگی های مشابهی همچون تسلا مدل 3 دارد. این کراس اوور می تواند در نسخه بالاتر، مسافتی 482 کیلومتری را با هر بار شارژ طی نماید و البته قیمت این نسخه گران تر بوده و در حدود 47 هزار دلار اعلام شده است. نسخه ارزان تر و ساده تر 39 هزار دلاری، قابلیت پیمودن 370 کیلومتر را با هر بار شارژ دارد.

مطابق بسیاری دیگر از خودروهای اسپرت چند منظوره، تسلا مدل Y در هنگام رانندگی حس یک خودرو اسپرت را به سرنشین القا می کند، در حالیکه سعی میکند کاربردی نیز باشد.
صفر تا صد این کراس اوور الکتریکی، رقم قابل توجه 3.9 ثانیه بوده و البته نسخه ارزان تر، می تواند در زمانی 5.9 ثانیه ای به این رقم دست یابد. همچنین نسخه های گران تر، مجهز به سیستم تمام چرخ محرک می باشند. طراحی خارجی خودرو کاملا مشابه دیگر محصولات تسلا است و در کابین نیز، با ظاهری کاملا ساده روبرو هستیم و تنها یک نمایشگر، وظیفه برقراری ارتباط با کاربر را بر عهده دارد.

 

 

رقابتی سخت و فشرده

تسلا دیگر پیشگام در خودروسازی الکتریکی نیست و از خودروسازان اروپایی گرفته تا نوآوران چینی، امروزه اقدام به عرضه مدل های رنگارنگی از خودروهای الکتریکی کرده اند. این روند کار تسلا را سخت کرده و به نظر می رسد تسلا با تاخیر وارد بازار کراس اوورهای الکتریکی شده باشد. مطابق برنامه ریزی ها، کراس اوور های الکتریکی برندهایی همچون فولکس واگن و مرسدس بنز در سال 2020 روانه بازار خواهند شد، در حالی تسلا مدل Y ، سال 2021 وارد بازار می شود.

روند مدیریتی تسلا نیز در این سالها، رقابت را برای تسلا مدل Y سخت تر می کند. پس از آنکه ایلان ماسک اعلام کرد شرکت خود را به سهامی عام تبدیل خواهد کرد، ارزش سهام این شرکت دچار نزول قابل توجهی شد و پس از چندین ماه بحران های داخلی، نتیجه آن کاهش نیروها برای کاهش هزینه ها بود. با این حال، مدیران فعلی تسلا قصد دارند تعدادی از نمایندگی های خودرویی خود را باز نگه داشته و از سوی دیگر، اقدام به بالا بردن قیمت ها کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا