یکی از جذاب‌ترین گزارش‌ها و آمارهایی که هرساله از سوی موسسات تحقیقاتی و آماری در جهان منتشر می‌شود، میزان فروش خودروهای گوناگون، شرکت‌های خودروسازی و مدل‌های مختلف آنهاست که به وضوح نشان‌دهنده میزان موفقیت، محبوبیت و استقبال مشتریان در کشورهای مختلف جهان است. تازه‌ترین گزارش‌های منتشر شده در وب‌سایت best-selling-cars حاکی از آن است که میزان فروش جهانی خودرو در سال ۲۰۱۸ میلادی با یک رشد ۵/ ۰ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۷، روی عدد ۸۶ میلیون دستگاه خودرو ایستاد و ثبت شد. در این میان، شرکت‌های خودروسازی فولکس واگن، تویوتا و رنو- نیسان از جمله موفق‌ترین برندهای خودرو در جهان در سال گذشته میلادی به شمار رفته و توانسته‌اند پرفروش‌ترین گروه‌های فعال در صنعت خودرو در جهان شناخته و اعلام شوند.

همچنین تویوتا پیشگام‌ترین و محبوب‌ترین برند خودرو شد و سری اف شرکت فورد لقب پرفروش‌ترین مدل خودرو در جهان و تویوتا کرولا نیز عنوان خودروی سواری استاندارد و محبوب جهان را از آن خود کردند.

شاسی بلندها و کراس‌اوورها نیز با تجربه یک رشد قابل ملاحظه ۳۶ درصدی در مقایسه با سال قبل از آن، به رکورد بی‌سابقه‌ای در سال گذشته میلادی دست یافته و موفق شدند لقب محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین نوع خودرو در جهان را به خود اختصاص دهند. به عبارتی دیگر، فروش خودروهای شاسی بلند و کراس‌اوور در ۲۰۱۸ میلادی، ۳۰ میلیون دستگاه گزارش شده است که رشد و افزایش چشمگیری را تجربه کرده است.

در این میان، خودروهای برقی و الکتریکی که در سال‌های اخیر از محبوبیت و توجه بسیاری برخوردار شده‌اند، با ۷۴ درصد رشد نسبت به سال ۲۰۱۷ میلادی، یکی از اتفاق‌های خاص بازارهای جهانی فروش خودرو به شمار می‌روند و همان‌طور که تحلیلگران و کارشناسان فعال در حوزه خودرو قبلا برآورد کرده بودند، وسایل نقلیه پاک و دوستدار محیط زیست با توجه به تمرکز دولت‌ها و شرکت‌های خودروساز روی توسعه و سرمایه‌گذاری‌های گسترده در آن، آینده درخشانی خواهند داشت، بنابراین پیش‌بینی می‌شود این روند صعودی استقبال گسترده از خودروهای برقی و الکتریکی در سال‌های آینده نیز ادامه خواهد داشت.

در این گزارش همچنین آمده است که سال ۲۰۱۸ سال چالش‌برانگیز و دشواری برای فروش خودرو بود، چراکه بازارهای تاثیرگذار نظیر چین و اروپا با مشکلات بزرگ و متعددی از جمله جنگ تجاری با آمریکا و افزایش تعرفه‌های گمرکی روبه‌رو بودند و این مسالهخودروسازان را با محدودیت‌های زیادی مواجه کرد و همین امر موجب شد که آمار فروش خودرو به شدت سقوط کند.