اخباراخبار خارجیاسلایدرنمایشگاه

رونمایی از چری تیگو 8 مدل 2019 در نمایشگاه شانگهای

اولین مدل از چری تیگو 8 در سال 2018 معرفی شد و در سال 2019، چینی‌ها این خودرو را بروزرسانی کرده‌اند. تیگو 8 را می‌توان پرچمدار شاسی‌بلند‌های چری نامید که خانواده‌های بزرگ را نشانه گرفته است.
یک موتور کوچک ولی نسبتا قدرتمند در زیر کاپوت تیگو 8 قرار دارد که می‌تواند نیازهای معمول یک خانواده را برطرف سازد. در بیرون از خودرو شاهد طراحی نسبتا زیبایی هستیم که در سال 2019 با تغییر در طراحی داخل چراغ‌ها و تغییر در شکل چراغ مه شکن، این طراحی زیباتر نیز شده است. همانند مدل قبلی نیز همچنان لوگوی چری در مرکز جلوپنجره بزرگ تیگو 8 به چشم می‌آید که در زیر این لوگو نواری سراسری از زیر چراغ‌ها کشیده شده است که به نوعی مشخصه بارز طراحی این شاسی بلند محسوب می‌شود.

تیگو 8 در طبقه کراس‌اورهای میان سایز ارزان‌قیمت قرار می‌گیرد. به صورت پیش فرض این خودرو با پنج صندلی به فروش می‌رسد اما می‌توان یک ردیف صندل اضافه را نیز در ردیف آخر سفارش داد. اما در این صورت فضای بسیار کوچکی در صندوق باقی خواهد ماند.

چری برای این شاسی بلند دو موتور مختلف را در نظر گرفته است. موتور اول 1.5 لیتری توربوشارژر است که می‌تواند 147 اسب‌بخار و گشتاور 210 نیوتون‌متری را تولید کند. در کنار این موتور گیربکس 6 سرعته دستی یا اتوماتیک دو کلاچه را می‌توان انتخاب کرد. موتور دوم 1.6 لیتری TGDI است که 197 اسب بخار را به همراه گشتاور 290 نیوتون‌متری تولید می‌کند. در کنار این موتور تنها به همراه گیربکس 7 سرعته اتوماتیک عرضه می‌شود.

اما به رسم دیگر خودروهای چینی، آپشن‌های مختلفی در تیگو 8 قرار گرفته است. ایربگ‌های جانبی و جلو، صفحه نمایش لمسی ۷ اینچی، دوربین ۳۶۰ درجه، سیستم تهویه مطبوع دو نقطه‌ای، باز شدن اتوماتیک در صندوق و ورود بدون کلید از جمله آپشن‌های تیگو ۸ به حساب می‌آیند.

در ادامه تصاویر اختصاصی دنده 6 از تیگو 8 جدید را در نمایشگاه شانگهای 2019 می‌توانید مشاهده کنید:

 

4 دیدگاه

  1. یه کپی ناموفق دیگه از رنو کلیوس 2017 در نمای عقب و در نماب جلو کیا اسپرتیج 2013-2016
    کاش بجای این حجم از اغراق و کپی کمی کیفیت ارتقا میدادن چینی ها

  2. پس از اینکه کمپانی چینی جیلی، سال ۲۰۱۰ کمپانی ولوو رو مال خودش کرد، باید متاسفانه پذیرفت که در آینده خودروسازای دنیا توان رقابت با چینی ها رو نخواهند داشت…

    1. چرا متاسفانه؟ چینی ها اینقدر پولدار شده اند و سرمایه جهان را به سمت خود کشیده اند که واقعا قدرت هر کاری دارند. با یک جستجو خواهید دید اکثر برندهای مطرح دنیا یا صد در صد مال چینی هاست و زیر مجموعه یه کمپانی چینی یا اکثر سهام آنها در دستشون هست. واقعا اگر الان قطعا نگوییم هست اما در چند سال آینده خرید خودروی چینی آرزو خواهد شد. سرعت تحول و پیشرفتشون اعجاب انگیزه

  3. آینده بازار خودروسازی چه بخواهیم چه نخواهیم در دستان چینی ها خواهد بود و این به وضوح در نمایشگاه شانگهای مشخص شد. اکثر برندهای بزرگ دنیا را یا چینی ها خریده اند یا مالک اکثر سهام آنها هستند. در دنیای طراحی روز واقعا بحث کپی کاری دیگه مطرح نیست و بهترین برندها مثل تویوتا هم شباهت های انکار ناپذیری با برندهای دیگر حتی چینی ها دارند. الان چینی ها فهمیده اند که وقت کپی کاری تمام شده و از چند سال پیش بهترین طراح های دنیا را به خدمت گرفته اند و حالا در مقوله کیفیت سخت میتازند و اینجاست که میبینید دیگه خودروی چینی خودرویی ترزان نیست چون کیفیت پیدا کرده. تا پنج تا ده سال آینده خرید خودروی چینی واسه اکثر مردم آرزو خواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا