اسلایدربررسیچینی

گزارش تست درایو محصولات چری در شانگهای

شرکت خودروسازی چری که ساخته های آن با همکاری مدیران خودرو به بازار کشورمان عرضه می شوند، در نمایشگاه خودرو شانگهای از محصولات جدیدی رونمایی کرد که همانند گذشته، شانس ورود این محصولات به ایران بسیار بالاست. از جمله این خودروها می توان به چری تیگو 5x ، چری اکسید TXL و چری تیگو 8 اشاره کرد. چری تیگو 5x قرار است تحت نام ام وی ام X55 به بازار کشورمان عرضه شود و احتمالا نخستین محصولی خواهد بود که در ماه های آتی پا به جاده های کشورمان می گذارد.

 

دو خودرو دیگر، شاسی بلندهایی لوکس و نسبتا بزرگ هستند که هدف آنها، استفاده از مزیت قیمت برای رقابت با ساخته های کره ای مشهور، نظیر هیوندای سانتافه و کیا سورنتو است که به واسطه محدودیت های ایجاد شده برای واردات، مدتهاست نسخه های بروز آنها وارد کشورمان نشده اند. در حاشیه نمایشگاه خودرو شانگهای، فرصتی به خبرنگاران ایرانی دست داد تا تجربه رانندگی کوتاهی با این سه خودرو داشته باشند. در ادامه می توانید اتفاقات رخ داده در این تجربه کوتاه را مطالعه نمایید.

 ام وی ام X55 ، یک کراس اوور پایدار

از آنجایی که فرصت خبرنگاران برای تست خودروها محدود بوده است، چری چالش برانگیز ترین قسمت ها را برای تست هر خودرو انتخاب کرده است. در مورد چری تیگو 5x یا ام وی ام X55 که یک کراس اوور متوسط می باشد، یکی از چالش برانگیز ترین مسایل مربوط به پایداری و هندلینگ این خودروست و چری نیز این تست را برای چری تیگو 5x در نظر گرفته است. مطابق تجربه خبرنگار دنده شش، چری تیگو 5x در عبور از پیچ های تند پایداری مناسبی دارد و این شرکت چینی توانسته با بهسازی هایی که بر روی محصولات جدید خود به اجرا رسانده، مشکل هندلینگ و پایداری که یکی از عمده ترین مسایل و مشکلات در کراس اوورهاست را تا حد زیادی حل کند.

از نظر مشخصات فنی، چری تیگو 5x یا ام وی ام X55 شباهت های زیادی با چری تیگو 7 دارد و از پیشرانه و گیربکس مشترکی با این خودرو بهره مند است. پیشرانه 1.5 لیتری قابلیت تولید 147 اسب بخار قدرت و 210 نیوتون متر گشتاور را دارد و برای گیربکس نیز چری از جعبه دنده دو کلاچه استفاده کرده است. با این حال، چری تیگو 5x هم چنان دیفرانسیل جلوست و قابلیت آفرود ندارد، اما نبود جعبه دنده CVT در این کراس اوور جوان پسند، می تواند نوید بخش لذت رانندگی بیشتری باشد.

 

چری تیگو 8 ، شاسی بلند چینی با قابلیت آفرود

تعداد شاسی بلندهای چینی که قابلیت آفرود دارند چندان زیاد نیست که البته این نوع از ساخت خودرو، به دلیل علاقمندی چینی ها به خودروهای کم استهلاک و کم مصرف است. با این حال، چری می داند که برای حضور در بازار خودروهای نیمه لوکس و لوکس و رقابت با شرکت های مطرح این حوزه، نظیر کیا موتورز و هیوندای، نیاز دارد تا شاسی بلندهای سایز متوسط خود را به قابلیت چهارچرخ محرک مجهز کند. مطابق تجربه خبرنگار دنده شش، قابلیت های آفرود چری تیگو 8 نسبتا مناسب است و می توان به عنوان یک محصول رقابتی روی آن حساب کرد.

چری تیگو 8 به عنوان پرچمدار محصولات چری، با دو نوع پیشرانه عرضه می شود. یک نسخه به همان موتور 1.5 لیتری توربوشارژر چری مجهز است که که با جعبه دنده شش سرعته دستی یا اتوماتیک سی وی تی عرضه می شود. این پیشرانه مصرف سوخت ترکیبی 7.1 الی 7.2 لیتر در هر صد کیلومتر را ارایه می دهد و این بنزین را با استاندارد آلایندگی یورو 5 می سوزاند. نسخه قوی تر اما به پیشرانه ای با حجم دو لیتر و مجهز به توربوشارژر عرضه می شود. این پیشرانه 167 اسب بخار قدرت و 250 نیوتون متر گشتاور تولید می کند و برای انتقال قدرت، از جعبه دنده CVT استفاده می کند. مصرف سوخت این نسخه حدود 8 لیتر در هر صد کیلومتر بوده و استاندارد آلایندگی آن یورو شش است.

اکسید TXL ، نماد ورود چری به کلوپ لوکس سازها

زیرشاخه اکسید از چری، برای تولید محصولات لوکس ایجاد شده است و رقیب جدی آن، زیرشاخه لینک اند کو از برند جیلی می باشد. هر دو برند در تلاش برای ورود به بازار اروپا هستند و البته این محصولات به بازارهایی که چری در آنها از قبل حضور داشته، ارایه می شود. یکی از نکات مهم در ساخت خودروهای لوکس، مواد استفاده شده در ساخت کابین است و مطابق تجربه خبرنگار دنده شش، کیفیت متریال داخلی چری اکسید TXL واقعا بالا و رضایت بخش گزارش شده است. نکته مهم دیگر امکانات رفاهی این خودروست که از جمله تجهیزات رفاهی و ایمنی چری اکسید TXL می توان به فرمان برقی، کیسه های هوا، سیستم های ایمنی متعدد و تریم چرمی داخل اشاره کرد. و سومین نکته در مورد خودروهای لوکس، شتاب آن است، چرا که پرداخت مبلغ بالایی برای یک خودرو، انتظارات از شتاب آن را نیز بالا می برد.

بر اساس تجربه خبرنگار، شتاب این شاسی بلند لوکس قدرت راضی نگه داشتن خریداران را دارد. پیشرانه چری اکسید TXL همان نسخه ای است که قبلا بر روی دیگر محصولات چری نصب شده است، یعنی موتور 1.5 لیتری مجهز به توربوشارژر، با این تفاوت که این بار به واسطه تغییر برنامه ریزی و نحوه عمکلرد توربوها، می تواند 215 اسب بخار قدرت و 290 نیوتون متر گشتاور را تولید کند که به وسیله جعبه دنده هفت سرعته دو کلاچه به محور جلو انتقال می یابند، هر چند می توان این قدرت را به هر چهارچرخ نیز ارسال کرد. استاندارد آلایندگی یورو 7 و مصرف سوخت ترکیبی 7.4 لیتر در هر صد کیلومتر که برای یک شاسی بلند سایز متوسط خوب به نظر می رسد، از معیارهای موفقیت در بازار اروپا به شمار می روند.

4 دیدگاه

  1. از الان واسه فروش اسپرتیج 2018 دارم تلاش میکنم پول واسه این زبیای نو نهال یعنی اکسید با نام ایکس 65 جمع کنم البته واسه ایکس 75 هم ثبت نام کردم که سال بعد میاد یه آفذود خوب میخوام با این کرگردن جموش داشته باشم درووود بر شرف چینی و چینی سواران که زیبا پسند هستند

  2. احمود جان منم منتظرم بیاد و کیا سورنتو آشغال 2018 خودمو بندازم به ی بد بختی و این زیبای نونهال به قول شوما رو بخرم که ی روخ ناشکوفته اش می ارزه به کل خودروهای کره یا مثل کیا هیوندا زنده باد چین متحرک و نابود باد کره ای و ژاپنی

    1. البته که خودروی چینی زیاد شده آن هم با قطعات ویتنامی و هندی چون قیمتشون ارزونتر و قشنگتر هستن در ایران به دلیل چند دهه ضعف خودروسازی دیگه مشتری به کیفیت توجهی ندارد و بیشتر دنبال همان ارزونی و قشنگی ماشین هستن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا