اخباراخبار داخلی

خیز پارس در بورس/سهام خودرویی ها در انتظار روزهای بهتر

در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به نام سال رونق تولید نام گذاری شده شرکت ها خودروساز داخلی با عزمی جدی تر نسبت به سال قبل شروع به کار و فعالیت کرده اند.

اکنون حدود دو ماه از سال گذشته و ثبت رکوردهای تولید نشان از روزهای آرام تری در صنعت خودرو دارد و به گفته فعالان این حوزه تلاش برای روند فعلی تولید تا پایان سال ادامه خواهد داشت و در چنین شرایطی پیش بینی می شود آمار تولید در سال جاری نسبت به سال قبل تفاوت محسوسی داشته باشد.

یکی از اثرات مثبت روند فعلی و رشد تولید بر سهام خودروسازان است که این اثر در هفته های اخیر خود را نشان داده و سهامداران شرکت های خودرویی را به روزهای بهتر و اتفاقات خوب در این حوزه امیدوار کرده است.

افزایش سرمایه نیز از دیگر اقداماتی است که منجر به بهبود شرایط خودروسازان می شود چرا که بر وضعیت سهام آن ها تاثیرگذار خواهد بود و از آن جا که این اقدام نیز همانند تجدید ارزیابی دارایی ها، معافیت مالیاتی را به خودروسازان هدیه می دهد به طور قطع در شرایطی که صنعت خودرو به دنبال حذف هزینه های مازاد خود است، به عنوان یکی از رئوس کاری در دستور کار قرار خواهد گرفت تا خودروسازان را دست کم تا 5 سال از پرداخت مالیات معاف کند.

کارشناسان بورسی معتقدند که از برآیند گروه خودرویی می‌توان چنین استنباط کرد که باید انتظار رشد 20 تا 30‌درصدی سهام از این صنعت بورسی را باتوجه به شرایط موجود داشت و در چنین شرایطی که به مجمع های بورسی خودروسازان نزدیک می شویم می توان افزایش سرمایه به همراه تجدید ارزیابی دارایی ها را به عنوان 2 نیروی محرک صنعت خودرو دانست که در نهایت زمینه ساز افزایش سهام خودروسازان شده و خوشحالی سهامداران آن ها را به همراه خواهد داشت.

نگاهی به جدول سهام پارس خودرو نشان می دهد که در 19 فروردین ماه امسال و همزمان با نخستین روز کاری قیمت هر سهم خپارس معادل 905 ریال بوده که در پایان فروردین ماه این عدد به 955 ریال رسیده است.

سهام پارس خودرو در اردیبهشت ماه نیز همواره صعودی بود و تا 1206 ریال هم رسید و هم اکنون نیز در شرایط مطلوبی به سر می برد به طوری که هر سهم خپارس در حال حاضر 1086 ریال داد و ستد می شود و با افزایش تولید و سرمایه می توان رشد 20 تا 30 درصدی سهام را برای این شرکت در بورس متصور شد.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا